איסטנה נורול אימאן

איסטנה נורול אימאן
מידע כללי
סוג מעון רשמי, ארמון עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום בנדר סרי בגוואן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברוניי עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1984
תאריך פתיחה רשמי 1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל Leandro Locsin עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 4°52′19″N 114°55′15″E / 4.87203056°N 114.92075556°E / 4.87203056; 114.92075556
www.istananuruliman.org
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האיסטנה נורול אימאןאנגלית: Istana Nurul Iman) הוא מעונו הרשמי של סולטאן ברוניי, חסן אל-בולקיה ומקום מושבה של ממשלת ברוניי.

עיצוב ובנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם "איסטנה נורול אימאן" לקוח ממלאית "איסטנה" ומערבית "נור-אול אימאן" ופירושו "ארמון אור האמונה". הוא תוכנן על ידי האדריכל הפיליפיני ויסאיאני לוצ'ין, אשר ניצל את המוטיב האדריכלי של כיפות זהב וגגות מקומרים כדי להדהד את ההשפעות האסלאמיות והמלאיות של ברוניי. פנים הארמון עוצב על ידי חואן צ'ו, מנהל העיצוב של KCA International, ששאר עבודותיו כוללות את בורג' אל-ערב בדובאי. הבנייה טופלה על ידי איילה אבוט ובאטרס, חברת בנייה בבריטניה, והסתיימה ב-1984 בעלות כוללת של כ-1.4 מיליארד דולר.

הארמון הגדול בעולם[1][עריכת קוד מקור | עריכה]

קשה לקבוע את התואר "הארמון הגדול בעולם" ושנויה במחלוקת, שכן מדינות שונות משתמשות בסטנדרט הייחודי שלהן כדי לטעון שהארמון שלהן הוא הגדול ביותר. באמצעות הגדרות שונות, מספר ארמונות טוענים שהם הגדולים בעולם.

פונקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסולטן לוקח את הקהל הרשמי שלו לארמון. הארמון משמש גם לכל תפקידי המדינה של ממשלת ברוניי. בנוסף, בארמון שוכן משרד ראש הממשלה, ומשמש כמקום מושבה של ממשלת ברוניי.

בנוסף לחדרי הקהל וחדרי המדינה, יש חדר כס המשמש לאירועים רשמיים שונים כגון הכרזת נסיך הכתר וחגיגת יום ההולדת השנתית.

עם זאת, בהתאם לשימוש העיקרי שלו כמעונו האישי של הסולטן, הארמון הוא ביתם של 17,000 המכוניות של סולטן ב-110 מוסכים נפרדים.

נגישות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארמון אינו פתוח לציבור אלא בחגיגה האסלאמית השנתית של עיד-אל-פיטר (הפסטיבל בסוף חודש הצום המוסלמי) כאשר הארמון מקבל כ-110,000 מבקרים במהלך תקופה של שלושה ימים בה האורחים מקבלים מתנות של מזון וכן חבילות ירוקות המכילות כסף לילדים צעירים. הארמון פתוח גם למוסלמים במהלך 10 ימים מתקופת הרמדאן לכינוס תפילות תדארוס וטאראווי .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איסטנה נורול אימאן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]