איש האומגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איש האומגה
The Omega Man
מבוסס על אני האגדה (רומן) של ריצ'רד מת'סון
בימוי בוריס סאגאל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וולטר זלצר
תסריט ג'ון ויליאם קורינגטון, ריצ'רד מת'סון, ג'ויס הופר קורינגטון, ויליאם פיטר בלאטי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם זיגלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים צ'רלטון הסטון
מוזיקה רון גריינר
צילום ראסל מטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 באוגוסט 1971
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מדע בדיוני
הכנסות $8,720,000
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איש האומגה (באנגלית: The Omega Man, מסוגנן כ-Ωmega Man) הוא סרט פעולה אמריקני פוסט-אפוקליפטי מ-1971[1] שביים בוריס סגל ובכיכובו של צ'רלטון הסטון כמדען השורד מגפה עולמית שמשמידה את רוב האנושות. הסרט נכתב על ידי ג'ון וויליאם קורינגטון וג'ויס קורינגטון, על בסיס הרומן "אני אגדה" משנת 1954 מאת הסופר האמריקאי ריצ'רד מת'סון. מפיק הסרט וולטר זלצר המשיך לעבוד עם הסטון בסרט המדע הבדיוני הדיסטופי סוילנט גרין בשנת 1973.[2]

איש אומגה הוא העיבוד השני לרומן של מת'סון. הראשון היה האיש האחרון על כדור הארץ (1964), בו כיכב וינסנט פרייס. עיבוד שלישי, אני האגדה, בכיכובו של וויל סמית', יצא לאקרנים בשנת 2007.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1975, סכסוך גבול סיני-סובייטי הופך למלחמה טוטאלית ומתדרדר לשימוש בלוחמה ביולוגית היוצרת נגיף שמשמיד את מרבית המין האנושי. קולונל רוברט נוויל הוא מדען שגר בלוס אנג'לס שהזריק לעצמו חיסון ניסיוני שהופך אותו לחסין לנגיף. באוגוסט 1977, נוויל מאמין שהוא השורד היחיד של המגפה. כשהוא נאבק לשמור על שפיותו, הוא מבלה את ימיו בסיורים בלוס אנג'לס הריקה, בציד והרג בני "המשפחה" – כת של קורבנות המגפה שהפכו למוטציות לבקניות ליליות ובעלת עמדות טכנופוביות, שמבקשת להשמיד את כל הטכנולוגיה ולהרוג את נוויל, שהפך עבורם לסמל המדע, אותו הם מאשימים בקריסת האנושות.

באחד מסיוריו בעיר, נוויל מבחין בשורדת נוספת, אולם מפטיר אותה כהזייה לאחר שלא מצליח למצוא אותה. לאחר מכן, "המשפחה" לוכדת את נוויל וגוזרת עליו עונש מוות במשפט ראווה באשמת כפירה במנהיג הכת, ג'ונתון מתיאס, עיתונאי לשעבר. נוויל כמעט נשרף על המוקד באצטדיון דודג'ר, אולם ניצל ברגע האחרון על ידי ליסה, האישה שראה לפני כן, ודאצ', סטודנט לשעבר לרפואה. ליסה ודאצ' מנהיגים קבוצת ניצולים ליד לוס אנג'לס – ילדים שנדבקו במחלה, אך טרם עברו מוטציה. דאצ' מנסה למצוא עבורם חיסון, ואילו נוויל מאמין שהרחבת חסינותו לאחרים עשויה להיות אפשרית על ידי יצירת נסיוב מדמו שלו.

נוויל וליסה חוזרים לעיר, שם הם מתחילים לטפל באחיה של ליסה, ריצ'י, שנדבק שבנגיף. בעוד נוויל וליסה מתחילים קשר רומנטי, המשפחה תוקפת שוב וכמעט מצליחה להרוג את ליסה בטרם נוויל מציל אותה. לאחר שהוא מצליח ליצור חיסון ולרפא את ריצ'י, נוויל ויתר הקבוצה מתכננים לעזוב את לוס אנג'לס ולהקים קהילה חדשה בטבע, אולם ריצ'י מתעקש שגם "המשפחה" ראויה לקבל את החיסון, ובורח למפקדה שלהם בניסיון לשכנע אותם לשתף פעולה עם נוויל. מתיאס חושד בו כמרגל, ומוציא אותו להורג.

במקביל, ליסה נדבקת במחלה ומצטרפת ל"משפחה" שאורבים לנוויל בדירתו. מתיאס מאלץ את נוויל לראות את המשפחה מחרבת את ביתו, אך הוא מצליח לברוח. בדו-קרב הסופי, מתיאס מטיל עליו חנית. דאצ' והניצולים מגלים את נוויל גוסס, וברגעיו האחרונים הוא נותן להם את הסרום. דאצ', ליסה המפוכחת ויתר הניצולים עוזבים ומותירים מאחור את העיר הנטושה.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'רלטון הסטון – רוברט נוויל
  • אנתוני זרבה – ג'ונתן מתיאס
  • רוזלינד קאש – ליסה
  • פול קוסלו – דאצ'

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Omega Man (1971) - Boris Sagal". AllMovie.
  2. ^ Nelson, Valerie J. (2011-02-20). "Walter Seltzer dies at 96; former Hollywood press agent made a successful leap to producing". Los Angeles Times. נבדק ב-2012-04-17.