איתמר דוידוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איתמר דוידוב
לידה 1958 (בן 66 בערך)
מדינה ישראל
ידוע בשל התמחות במטבח המקסיקני
מקצוע שף

איתמר דוידוב (נולד ב-5 בספטמבר 1958) הוא שף ישראלי, המתמחה במטבח המקסיקני.

הוא בעלים ומנכ"ל משותף ביחד עם שותפו "סלומון רענן" משנת 1995 בקבוצת "דוידוב סלומון", "טרז פזוס" ו"פיטנגו".[1]

דוידוב כתב בעיתונים מקצועיים רבים ובהם "השולחן" ו"מסע אחר",[2] באתרי אינטרנט שונים, ומנחה פורומים בנושא מקסיקו ובישול מקסיקני.

בין השנים 1991-1985 היה דוידוב השף והבעלים של מסעדת "פיטנגו", מסעדה שהתמחתה בסגנון בישול ישראלי צרפתי חדש. בשנת 1992 יזם והפיק דוידוב את פסטיבל האוכל "הפסטיבל הגייסטרונומי", יריד אוכל של קהילת הלהט"ב שנערך ברחבת סינמטק תל אביב, לציון 25 שנה למהומות סטונוול ואִפשר לציבור הרחב טעימות ממנות גורמה. "הפסטיבל הגייסטרונומי" נתן את ההשראה להקמת פסטיבל "טעם העיר".

בין השנים 1995-1992 הוציא את ספר הבישול "רק אוכל טוב" בהוצאת מודן ועסק בעיצוב מזון לספרי בישול, התאמת מתכונים מתורגמים לישראל ("מדהור ג'עפרי-הבישול ההודי") ועיצוב מזון בצילומי פרסומות. כמו כן השתתף בתוכניות בישול ברדיו, ובטלוויזיה בערוץ 6 לילדים. בנוסף, התארח בתוכנית "לרדת בגדול".[3]

בשנת 2000 הוזמן דוידוב על ידי שמעון פרס שכיהן אז כשר לשיתוף פעולה אזורי, לפגישה עם נשיא מקסיקו שהגיע לביקור בישראל במסגרת ניסיונו של פרס לחתום על הסכמי סחר עם מדינות הסכם נפט"א. בשנת 2013 הוזמן דוידוב להצטרף למשלחתו של פרס, אז כבר נשיא מדינת ישראל, בביקור במקסיקו.[4]

בספטמבר 2017 השיק דוידוב את ספר הבישול השני פרי עטו "מקסיקו אהובתי" אשר יצא בהוצאת "פיטנגו" לאחר גיוס המונים מוצלח, הספר מגלם בתוכו מעל כעשרים שנות ביקורים במקסיקו הקסומה, הספר מלא במתכונים אותנטיים פרי מפגשים עם שפים/יות מוכשרים ואדוקים לתרבותם הקולינרית, סיפורים על התרבות המקסיקנית ושלל צילומים מרהיבים .


דוידוב עוסק בהנחיית שפים לבישול מקסיקני מקצועי והטמעתו במטבח הישראלי המתחדש, כמו כן הוא מעביר סדנאות ייחודיות – כיתות אומן בשם "פיאסטה מקסיקנית".

הוא ביקר פעמים רבות במקסיקו, השתלם בבישול מקסיקני על גווניו, וכותב על אוכל מקסיקני ומתמחה במרכיביו והקשריו התרבותיים.[5]

דוידוב מעביר סדנאות בישול מקצועיות בנושא המטבח המקסיקני לקהל מקצועי בבית הספר לבישול "דן גורמה", בבית הספר הגבוה לקולינריה "דנון" ו אף מעביר סדנאות בישול לאנשים פרטיים וחובבי בישול.

.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוידוב אב לשתי בנות ומתגורר בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע על איתמר דוידוב בקטלוג הספרייה הלאומית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "סיפורו של שף", אתר גסטרוליין
  2. ^ איתמר דווידוב, "מקסיקו - אוכל רחוב", "מסע אחר", גיליון 188
  3. ^ ענת ברק‏, השף הבריא - איתמר דוידוב, באתר וואלה!‏, 16 באוגוסט 2007
  4. ^ טרז פזוס במשלחת הנשיא למקסיקו מתוך אתר האינטרנט של חברת טרז פזוס
  5. ^ איתמר דוידוב, קפיצה ראשונה למקסיקו, באתר ynet, 26 במרץ 2001
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.