איתמר רוטשילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איתמר רוטשילד
איתמר רוטשילד בהופעה
איתמר רוטשילד בהופעה
לידה 25 באוגוסט 1977 (בן 46)
גבת, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה פולק, רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים נענע דיסק
itamarr.co.il
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איתמר רוטשילד (נולד ב-25 באוגוסט 1977) הוא שחקן, מוזיקאי וזמר-יוצר ישראלי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטשילד גדל עם משפחתו בקיבוץ גבת, ובגיל 10 עבר לכרמיאל. אחיו הוא השחקן, אודי רוטשילד. כיום מתגורר עם משפחתו ברמת גן.

במשך שנים הסתובב ברחבי הארץ, הופיע בפאבים קטנים וניסה לעניין את חברות התקליטים בשיריו. משהבין שלא יוחתם בחברת תקליטים הוא החל לעבוד על אלבום בכורה בהפקה עצמאית. כמפיק מוזיקלי נבחר נועם ענבר מלהקת הבילויים, ובין הכותבים והנגנים היו גם שלומי שבן, בני בשן ומאיה דוניץ. במהלך תקופת העבודה על האלבום עבד רוטשילד במחלקת הפרומו של ערוץ הספורט, ובהמשך כתב שני שירים ("עיני זהב כחולות", "שוב מתחלפת העונה") לאלבומה של יהודית רביץ "עיר קטנה". במשך תקופה ארוכה הוא גם שימש כגיטריסט בהופעותיהם של בני בשן ובעז בנאי.

כעבור שלוש שנים של עבודה יצא אלבומו הראשון של רוטשילד, שנשא את שמו וכלל 10 שירים, בהם חידוש ל"תפילה" של עפרה חזה. ליציאתו קדמו שני סינגלים, "הלילה תדע" ו"בשנה האחרונה". מלבד שבן, ענבר ובשן, שיתף רוטשילד פעולה באלבום גם עם הזמרת רונה קינן, ששרה איתו את הדואט "מגע עיניים". האלבום הופץ בחברת התקליטים הד ארצי.

במרץ 2010 יצא לאור "רץ אליי חזק" – אלבומו השני של רוטשילד. האלבום הופק מוזיקלית גם הוא על ידי נועם ענבר, הוא כולל 10 שירים, כולם מפרי עטו של רוטשילד, מלבד "סיפור אהבים", שהולחן למילותיו של דוד אבידן. בהקלטות השתתפו עוזי פיינרמן (בום פם, האחים רמירז), טל הפטר (ניסים והנפלאות), איתמר ברק, ערן בריל ומאיה דוניץ. האלבום הופץ על ידי חברת היי פידליטי.

בפברואר 2013 יצא האלבום "היספיקו החיים? משירי חנוך לוין" - פרויקט של "עבודה עברית". במסגרת האלבום רוטשילד הלחין וביצע שני שירים - "לא הצלחתי בחוץ לארץ, אמא" ו"ימי הקיץ", וכן הוא מנגן ושר קולות רקע באלבום בשיריהם של יוני רכטר ושלומי שבן.

באוקטובר 2014 פורסם "בין שקיעה ובין זריחה" - סינגל ראשון מתוך האלבום השלישי של איתמר בהפקה מוזיקלית של נעם רותם. בדצמבר פורסם הסינגל השני "יום אחד יעבור הזמן".

ב-17 בדצמבר של אותה שנה יצא לאקרנים הסרט "יונה" בבימוי של ניר ברגמן המבוסס על חייה של המשוררת יונה וולך. בסרט מגלם איתמר - בתפקידו הקולנועי הראשון - את דמותו של המשורר (הבדוי) עמוס ויגודר.

בתאריך 7 בינואר 2015 העלה ערוץ 1 את התוכנית "איסור ונגיעה" ובה הוצג הסרט "ההפך"[1] בבימוי עמיחי גרינברג על-פי ספר באותו שם מאת יהושע גרינברג. הסרט מגולל סיפור על אהבה בין בחור ישיבה בגילומו של רוטשילד לבין נערה חולה בסרטן, שאותה משחקת של קרן ברגר.

בפברואר 2015 יצא אלבומו השלישי "בין שקיעה ובין זריחה" שהופק מוזיקלית על ידי נעם רותם. באלבום משתתפים בין השאר אדם שפלן, חגי פרשטמן ועודד גולדשמיט, והוא יצא בהפצת נענע דיסק. בהמשך השנה הוציא רוטשילד במשותף עם יעל גיסיס את הדואט "פשוט", שהוקלט במסגרת אלבום הבכורה של גיסיס "בתוך הדברים החולפים" שיצא בינואר 2018 ובו רוטשילד הלחין את כל השירים.

בשנת 2017 גילם איתמר את קצין הלוויות בסרט פוקסטרוט (במאי: שמואל מעוז). הסרט זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה ובשמונה פרסי האוסקר הישראלי, כולל הסרט הטוב ביותר.

ב-2018 גילם את דמותו של אלכס בסדרה על הספקטרום שיצרה וכתבה בת זוגו, דנה אידיסיס.

בין השנים 2018–2019 חי רוטשילד ביחד עם משפחתו בברלין.

בשנת 2021 עלתה לשידור בכאן 11 הסדרה "הד קולך", בה מגלם רוטשילד את קובי שמר - מוזיקאי וזמר החי בצל של אביו המפורסם. לצידו השתתפו אור עמרמי ברוקמן (בתפקיד בנו של קובי, לני), שמואל וילוז'ני ואחרים. עבור תפקידו זכה רוטשילד (לצד עמרמי ברוקמן ווילוז'ני) בפרס השחקן הטוב יותר בפסטיבל הסדרות היוקרתי series mania שמתקיים מדי שנה בליל, צרפת.

במרץ 2024 עתידה לעלות לשידור ב-YES "ברלין בלוז" - סדרה בת 6 פרקים שרוטשילד כתב ביחד עם זוגתו דנה אידיסיס, ומבוססת על חוויותיהם מהמגורים בבירה הגרמנית. בסדרה מגלם רוטשילד את יונה, נגן אבוב ישראלי שעובר לברלין ביחד עם אשתו הסופרת (בגילומה של שירה נאור). את הסדרה ביים רם נהרי (אהבה זה כואב, אמא'לה, ככה זה) ומופיעים בה בין השאר אורי קומאי, תמיר בר, לאורה ריבלין, מאיר סוויסה, אליאנה בקייר ועידו קציר.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]