איתן רותם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איתן רותם
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 בפברואר 1961
נהרג 17 באוגוסט 1982 (בגיל 21)
בכפר עבדיה בלבנון
מידע כללי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט שחייה
תת-ענף כדורמים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איתן רותם (10 בפברואר 196117 באוגוסט 1982) היה שחיין ושחקן כדורמים ישראלי, אלוף ישראל בשחייה ושחקן נבחרת ישראל בכדורמים. נהרג בלבנון במבצע שלום הגליל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רותם נולד וגדל בקיבוץ גבעת חיים איחוד, בנם הבכור של רבקה ואריה רותם, אחיו האמצעי, יובל, אלוף ושיאן ישראל בשחייה ואחותו הצעירה מיכל. הוא למד בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים בקיבוץ, המשיך ללמוד בתיכון "חוף הכרמל", וסיים את בית הספר במגמה הומנית. רותם הצטיין בספורט. הוא התאמן בשחייה בקבוצת הפועל גבעת חיים בהדרכתו של גרשון שפע. הוא שיחק כדורמים בקבוצת הפועל גבעת חיים בהדרכתם של מיקי הדר ועודד רוזנפלד, איתה זכה בחמישה תוארי אליפות המדינה.

אלוף ישראל בשחייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באליפות החורף הראשונה של ישראל בשחייה (בריכת 25 מטר) שנערכה בבריכת גבעת חיים במרץ 1977 זכה רותם במדליית זהב במשחה ל-100 מטר גב בתוצאה של 1:09.4 דקות.[1][2] באליפות ישראל שנערכה בסוף ספטמבר אותה שנה הוא זכה במדליית ארד במשחה ל־200 מטר גב בתוצאה של 2:32.61 דקות, אחרי אבי כרמל (2:20.22 דקות) וערן קרקו (2:30.27 דקות), שניהם ממכבי תל אביב.[3]

רותם היה חבר בנבחרת ישראל בכדורמים, והשתתף בתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם.

בנובמבר 1979, התגייס רותם לצה"ל. כספורטאי מצטיין יכול היה לשרת בתפקיד עורפי, אולם העדיף לשרת ביחידה קרבית, ושירת בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. באפריל 1981, הוא הועלה לדרגת סמל. בעת שירותו הצבאי המשיך להתאמן ולייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות באירופה ובאמריקה. אימוניו בנבחרת לא פגעו בשירותו הצבאי, ובפברואר 1981, הוא הועלה לדרגת סמ"ר.

ביולי 1982, בימי מלחמת שלום הגליל, אושרה יציאתו מן הארץ לטורניר "שמונה האומות" בכדורמים שנערך באוסלו נורווגיה ובטורניר קדם אליפות העולם שנערך בגואיאקיל, אקוודור. כששב לישראל, אף על פי שהיה אמור להיות בחופשה, חזר רותם לפקד על יחידתו בלבנון. ב-17 באוגוסט 1982 הוא התנדב להחליף את נהג הסיור שהתלונן על עייפות. בסיור ליד הכפר עבדיה בלבנון, מזרחית לביירות, נלכד במארב מחבלים, שפתחו עליהם באש ונהרג במהלכו.

רותם הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית הקברות בקיבוץ שבו נולד, גבעת-חיים איחוד.

שר הביטחון אריאל שרון כתב במכתב תנחומים למשפחתו:

סמל-ראשון איתן רותם נתן את חייו למען מולדתו. הוא שירת בגדוד חיל-רגלים, היה חייל מעולה. אחרי שסיים קורס מ"כים, תיפקד איתן כסמל במחלקת מרגמות. הוא היה ספורטאי מצטיין, עמד בכבוד בשני התחומים, בלי להזניח אף אחד מהם, בהצטיינות.

הנצחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נערך טורניר כדורמים לזכרו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]