אלון גל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלון גל
אלון גל באפריל 2007
אלון גל באפריל 2007
לידה 6 באוגוסט 1967 (בן 56)
חיפה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת חיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלון גל (נולד ב-6 באוגוסט 1967) הוא מאמן אישי, מגיש תוכניות טלוויזיה וסופר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון גל נולד וגדל בשכונת נווה שאנן בחיפה. בשנת 1985 התגייס לצה"ל, שירת בעוצבת געש והשתחרר בדרגת סגן. בסיום שירותו הצבאי למד לתואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת חיפה, ותואר שני בחינוך וניהול מוסדות חינוך במכללה ללימודים אקדמיים. כמו כן, למד קורס מאמני שחיה במכון וינגייט. גל הוא בוגר קורס ניהול בכיר במכללה לביטוח וסיים ארבע שנות לימודים בבית ספר לאימון. בשנת 2002 הקים את חברת האימון "תות- תקשורת ותוצאות בע"מ".

בשנת 2006 החל להגיש את תוכנית המציאות המצליחה "משפחה חורגת" בזכיינית "רשת" בערוץ 2, אשר שודרה במשך 6 עונות עד שנת 2012. במקביל, בשנת 2008 הגיש בזכיינית גם את התוכנית "אלופים של החיים".

הפיק עם העיתונאי גיא מרוז ב-2009 וב-2010 את פסטיבל זכרון יעקב לאמני רחוב. יחד עם המוזיקאי יאיר ניצני השיק ביוני 2010 את "מדיה באז", מכללה לניהול עסקי מוזיקה, בידור ומדיה. הופיע בסדרה דני הוליווד.

כתב את הספרים "30 יום עם אלון גל", "סודותיהם של המצוינים", "100 שיעורים על החיים", "פרויקט ההצלחה של חיי", ו"הסיפור לשבת". בנוסף הוציא תקליטור בשם "בדרך להצלחה" ו"מקורבן למצליחן".

ב-2011 חזר לשיר בפני קהל ואף השיק את הסינגל "ואולי", בהפקה מוזיקלית של חברו ושותפו להופעות נימרוד לב, כמו כן באותה השנה הופיע בתפקיד עצמו בפרק ספיישל בתוכנית החיים זה לא הכל.

בשנת 2012 הוביל את הסרט התיעודי "להסתכל לגזענות בעיניים", אשר שודר גם הוא בזכיינית "רשת" בערוץ 2.

בשנת 2013 החל להגיש לצדה של מרגלית צנעני את התוכנית "חי בבוקר עם מרגול ואלון גל" בערוץ 24. בשנת 2014 השתתף בעונה האחרונה של הסדרה "רמזור" בתפקיד אורח למשך מספר פרקים לאורך העונה, כעורך דין העוסק בענייני גירושין.

בשנת 2021 החל להגיש את התוכנית "יש לכם עסק" ברשת 13, העוסקת בסיוע לעסקים בקשיים.

מאז מרץ 2010 מגיש גל תוכנית ייעוץ שבועית בתחנת הרדיו 103fm. התוכנית משודרת בימי שישי בשעה 8:00.

אלון גרוש ואב לשלושה ילדים ומתגורר בזכרון יעקב.

ב-1 באוקטובר 2021 פורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" עדות של כתבת העיתון נעם ברקן, לפיה גל ביצע בה מעשים מגונים כשהייתה בת 18, וכן גם עדות נוספת של אישה, לפיה גל נגע בה במקומות אינטימיים כאשר הגיעה אליו לטיפול בהפרעות אכילה. בעקבות הכתבה הוצאה תוכניתו של גל "יש לכם עסק" לחופשה מערוץ רשת 13[1].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד מספר סיפורי הצלחה על היכולת של גל לעזור לעסקים קטנים[דרוש מקור], נמתחה ביקורת על היכולת של גל לעזור, ועל כך שחלק מעצותיו הובילו להרעת המצב העסקי של לקוחותיו[2].

בנוסף, נכתבה גם ביקורת על הדרך בה גל מציג את קורות חייו[3] וכן נשמעו ספקות לגבי האפקטיביות של תוכנית הטלוויזיה שלו, "משפחה חורגת"[4]. מנגד, ישנם מבקרים שמציינים כי תוכנית הטלוויזיה מספקת שעשוע ושאין להתייחס אל גל כאל בר סמכא[5]. בשנת 2021 התפרסם כי קורס הנושא את שמו ואשר סיפק עבורו תכנים - "המרוץ לדירה תוך 180 יום בשיטת אלון גל" - איכזב עשרות לקוחות אשר שילמו אלפי שקלים עבור הקורס, וכשגילו שהוא לא עומד בציפיות שלהם וביקשו לבטלו - לא הצליחו לקבל את כספם בחזרה[6].

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]