אלונה דניאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלונה דניאל
לידה 23 במאי 1965 (בת 58)
אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, פסנתר, מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלונה דניאל (נולדה ב-23 במאי 1965), היא זמרת, מתופפת, גיטריסטית, מלחינה ופזמונאית ישראלית, הסולנית לשעבר של להקת טאטו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלונה דניאל נולדה בשנת 1965 באוקראינה, ובצעירותה היגרה משפחתה למולדובה. אביה נפטר ב-1967 כאשר הייתה בת שנתיים. ב-1977, בגיל 12 עלתה לישראל. בילדותה, לפני ואחרי שעלתה לארץ, למדה בקונסרבטוריון למוזיקה קלאסית. מגיל שבע ניגנה על פסנתר ובגיל עשר ביקשה לעבור לגיטרה קלאסית. בישראל למדה בבית ספר רימון לג'אז ולמוזיקה בת זמננו.

ב-1986 הקימה את להקת טאטו יחד עם חבריה ללימודים ובהם יובל מסנר וערן צור. בטאטו שרה וכן כתבה והלחינה חלק מהשירים. הלהקה הופיעה במועדונים ברחבי הארץ וב-1988 הוציאה את האלבום "חתוך תוכן" שהוקלט בהופעה חיה במועדון "הפינגווין". זמן קצר לאחר מכן הלהקה התפרקה, ודניאל המשיכה להופיע ללא הלהקה.

ב-1990 יצא הסינגל הראשון שלה "תיאטרון רחוב" שנכתב על ידי אהוד מנור, ונכלל באוסף משיריו שנקרא "ברית עולם" שיצא באותו זמן, השיר זכה להצלחה ואחר כך נכלל באלבומה מסיבה במרתף הארמון. באותה שנה הוקלט אלבום הבכורה שלה, "מסיבה במרתף הארמון", אשר כלל בתוכו את השירים המצליחים: "שרה", "על גגות תל אביב" (אותו הירבו להשמיע ברדיו במהלך מלחמת המפרץ), "תיזהר מנסיכות", ו"שושנה ביין". באותה השנה השתתפה דניאל בתוכנית "הופה היי".

ב-1991 יצאו דניאל ולהקתה להופעות ברוסיה. מסע זה תועד בסרט ובקליפ של השיר "זאבים" שאותו הקליטה ב-1992, והיה שיר הנושא מהאלבום מאותו שם שיצא באותה שנה. מאותו אלבום הצליחו גם השירים "בחורות" ו"מוסקבה".

במשך שבע שנים לא כתבה דניאל שירים חדשים אלא פעלה בתחומים אחרים. היא עסקה בדיבוב סרטים, ערכה והגישה תוכניות מוזיקה ואחרות בתחנת הרדיו 88FM ואף כתבה על ספרות וקולנוע בכמה עיתונים.

מאוחר יותר למדה דניאל לימודים פארא-וטרינריים במכללת "מגן דוד ירוק". אחרי הלימודים עשתה פיזיותרפיה באמצעות בעלי חיים ב"בית דפנה", מעון לאוטיסטים ולנפגעי שיתוק מוחין. שם פגשה את מיכאל, בן זוגה, וביחד הם תרגמו לרוסית את ספרו של מאיר שלו "כימים אחדים".

במשך אותן שנים, התמקדה דניאל בנגינה. היא למדה לנגן על גיטרה בס ותופים והתארחה בהופעות והפקות מוזיקליות שאליהן הוזמנה עם צבעוני שחור, המכשפות, טל גורדון ורונה קינן ואז חזרה לפעילות מוזיקלית אינטנסיבית יותר. היא תופפה ושרה בהרכב השפנים שאותו הקימה עם אלי סורני, ואחר כך הצטרפה כזמרת וכגיטריסטית ללהקה הירושלמית אנטרופיה שמנגנת פרוגרסיב מטאל. היא משמשת כמתופפת קבועה בהופעות של קורין אלאל ורונית שחר, ומתופפת גם בהופעותיו של ערן צור.

ב-2003 הצטרפה לרביעיית מסנר יחד עם יובל מסנר וערן צור, חבריה עוד מלהקת טאטו, ועם רביעיית כלי המיתר הם קיימו סדרת הופעות והפיקו אלבום שבו עיבודים חדשים שנוגנו בכלי מיתר לשירי טאטו הישנים. בנוסף באלבום נכלל שיר חדש "בשווקים וברחובות" שאותו כתבה והלחינה בהתבססות על שיר השירים.

ב-2006 קיבלה דניאל את פרס עידוד היצירה מאקו"ם. השופטים נימקו את הבחירה כך: "שיריה של אלונה דניאל מקוריים, עכשוויים ומשלבים אלמנטים של ההוויה הישראלית עם חוויות אישיות אינטימיות ביותר. למרות ששריה כתובים בתבניות הקלאסיות של השירה העברית, דבר שדי נדיר למצוא אותו היום, מרחב הדימויים שלה והרעיונות מפתיעים ורעננים".

ב-2007 השתתפה בהקלטת השיר "רוח האדם", שכתבו והלחינו סי היימן וסיני מיתקי יחד עם אמנים רבים, להגברת המודעות לשיקום נפגעי נפש, בדרך של עמותת אנוש.

ב-2008, 16 שנה מאז צאת אלבום הסולו הקודם שלה, יצא אלבומה החדש של דניאל, "ליל הבכורה". האלבום הופק בהפקתה המוזיקלית של קורין אלאל. על אף שלא זכה להשמעות רבות ברדיו, גרף האלבום מחמאות מפי מבקרי מוזיקה רבים.

ב-4 באפריל 2009 הופיעה דניאל בשירה "על גגות תל אביב", כחלק ממופע הפתיחה לחגיגות המאה לעיר תל אביב, בכיכר רבין.

בשנת 2011 הוציאה דניאל אלבום גרסאות אלקטרוניות ורמיקסים לשיריה "הארנב האלקטרוני", בהפקתם של אלון אוחנה ואלי סורני שזכה לביקורות מפרגנות, והשתתפה בתוכנית המציאות של ערוץ 24 "היכל התהילה". עוד בשנת 2011, התארחה באלבום "לא זוכר את אתמול" של נתן סלור.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל מתגוררת בתל אביב נשואה למיכאל מאירזון ובבעלותה אולפן בפלורנטין, שבו היא גם מלמדת נגינה בגיטרה ובתופים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים בהשתתפותה:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלונה דניאל בוויקישיתוף

מכתבותיה על ספרות: