אלונה שפר-קארו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אלונה שפר)
אלונה שפר-קארו
לידה 19 במאי 1967 (בת 56) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלונה שפר-קארו (נולדה ב-19 במאי 1967) היא מנהלת בכירה במגזר הציבורי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שפר-קארו נולדה בתל אביב, אביה זאב יפת היה עיתונאי בהארץ ומוציא לאור של מדריכי טיולים, ואמה מפיקה בטלוויזיה הלימודית. למדה קולנוע בבית הספר התיכון ושירתה כצלמת ביחידת דובר צה"ל.

סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת בר-אילן ב-1994, לאחר הסטאז' עבדה במשרדו של עורך הדין נבות תל-צור ולאחר מכן בעמותת אדם טבע ודין. היא הובילה צוותי משפטנים בעתירות ובתביעות נגד חברות מזהמות וגופים שונים בטענה לפגיעה בסביבה, בהם חברת חיפה כימיקלים, מפעלי ים המלח, שפד"ן, משרדי הממשלה וגופים נוספים בנושא התיישבות בודדים[1] ורשויות מקומיות שונות[2]. ב-2004 מונתה למנכ"לית חיים וסביבה, ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל.

בשנת 2009 מונתה על ידי גלעד ארדן לראש מטה המשרד להגנת הסביבה ובינואר 2011 מונתה למנכ"לית המשרד. היא כיהנה בתפקיד זה עד לפרישתה בספטמבר 2013, כמנכ"לית המשרד התמקדה בנושא קידום המיחזור, כמו כן הייתה חברה בוועדת צמח בנושא ייצוא הגז הטבעי, התנגדה ופעלה נגד מסקנותיה והייתה חתומה על דעת המיעוט[3]. הובילה את גיבוש התוכנית לאומית לצמיחה ירוקה בעקבות הצטרפותה של ישראל ל-OECD.

במסגרת תפקידיה הציבורים כיהנה גם כחברת מליאת רשות הטבע והגנים הלאומיים, כחברת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בוועדה המייעצת לנשיא המדינה בנושא איכות הסביבה ויו"ר הקרן לשמירת הניקיון.

באוגוסט 2014 מונתה לדירקטורית חיצונית בחברה הציבורית אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות.

כיום (2018) היא מנכ״לית של מנהלת הסכם גג בנתיבות, שחתמה עיריית נתיבות עם ממשלת ישראל. במסגרת הסכם הגג מתוכננות להיבנות למעלה מ-13,000 יחידות דיור, ולצידם מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, מרכזי מסחר ותעסוקה ופיתוח והרחבת תשתיות ותחבורה, בתקציב של 4.6 מיליארד ש"ח[4].

שפר-קארו בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב (2004) ותואר MBA במינהל עסקים (מימון) מהמכללה למינהל. נשואה לפרופסור תמיר שפר מהאוניברסיטה העברית. אחותה הבכורה היא הבמאית והמפיקה עדי יפת פוקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]