אליזבת קופין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליזבת קופין
לידה 9 בספטמבר 1850
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 21 ביוני 1930 (בגיל 79)
ננטקט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • מכללת ואסר
  • ליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק
  • האקדמיה לאמנויות היפות בפנסילבניה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליזבת רבקה קופיןאנגלית: Elizabeth Coffin;‏ 18501930) הייתה אמנית, מחנכת ופילנתרופית אמריקאית, הידועה בציוריה של ננטקט, מסצ'וסטס. היא הייתה אחת מ"הנשים החדשות" של המאה ה-19.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת רבקה קופין, שכונתה "ליזי", נולדה ב־9 בספטמבר 1850 בברוקלין, ניו יורק, למשפחת קווייקרים. היא הייתה בתם של אנדרו ג' קופין ואליזבת' שרווד קופין. אביה נולד בננטקט, מסצ'וסטס, ואמה בעיר ניו יורק.[1]

היא הייתה צאצא של דור שמיני של מתיישבי ננטקט המקוריים טריסטרם ודיוניס קופין.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת קופין, בעליית הגג של סבתא,1884

קופין למדה בבית ספר בעיר ניו יורק לפני שנכנסה למכללת ווסאר, שם לימד אותה הצייר ההולנדי הנרי ואן אינג. היא קיבלה תואר ראשון באומנויות בשנת 1870. בשנת 1872 נרשמה לאקדמיה לאמנויות של האג, הולנד והיתה לאישה הראשונה שהתקבלה לבית ספר זה. קופין למדה באקדמיה בהאג במשך שלוש שנים[2] והשתתפה בקורסים באנטומיה, קומפוזיציה, פרספקטיבה ורישום עתיק. היא קיבלה את התואר השני לאמנויות יפות ממכללת ווסאר בשנת 1876; קופין היתה הראשונה בארצות הברית שקיבלה תואר זה. מריה מיטשל, פרופסור לאסטרונומיה בווסאר, הייתה המנטורית וחברתה של קופין לאורך חייה.

בהמשך למדה קופין בליגה לסטודנטים לאמנות בניו יורק ובאקדמיה לאמנויות יפות בפנסילבניה. היא גם נסעה רבות לאירופה ולקליפורניה והייתה תלמידתו של תומאס אייקינס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופין החלה לבלות בקיץ בקביעות באי ננטקט, החל משנות ה-80 של המאה ה-19, ועברה לשם בשנת 1900. היא ציירה בסגנון הריאליסטי האמריקאי. ציוריה תיעדו את אורח החיים בננטקט, שכבר לא הייתה נמל לווייתנים, עקב המשבר הכלכלי שפקד את ענף הלווייתנים בעקבות המעבר לתאורת נפט וחשמל. הציור שלה Hanging the Nets הוצג בשנת 1892 באקדמיה הלאומית לעיצוב וזכה בפרס נורמן דודג' על התמונה הטובה ביותר שצוירה על ידי אישה. היא זכתה בפרס זה שוב באקדמיה הלאומית בשנת 1902. היא הציגה את עבודותיה בארמון האמנויות בתערוכה הקולומביאנית העולמית בשנת 1893 בשיקגו, אילינוי.[3]

היא הייתה אחת מהפעילות בתנועת "האשה החדשה" של אמניות נשים מצליחות במאה ה-19, כמו אלן דיי הייל, מארי קאסאט, אליזבת נורס וססיליה בו.[4]

בערך בשנת 1890 קופין יצרה דיוקן עצמי. יחד עם הייל ונורס, נשים אלו "יצרו דיוקנאות עצמיים משכנעים שבהם הן הציגו את עצמן ללא מורא כאינדיבידואליות שמוכנות לחרוג מקודים חברתיים ולאתגר רעיונות מקובלים ביחס למקום האישה בחברה. דיוקנאות הנשים החדשות של שנות ה-80 וה -1890 מציגות נשים אנרגטיות, בעלות ביטחון עצמי ומיומנות."

אליזבת קופין, החלון אל הים, 1887

קופין הייתה חברה בגילדת האמנות בברוקלין ובליגת הסטודנטים לאמנות בניו יורק. עבודות האמנות שלה היו באוספי הגלריה לאמנות במכללת ווסאר, אוסף פרנסס להמן לוב, האיגוד ההיסטורי של ננטקט.

מחנכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנותיה המאוחרות יותר, היא השקיעה את מרבית מירצה בהדרכת מלאכת יד בבית הספר קופין, שנבנה בשנת 1852 לחינוך ימי ופרטי של בנים ולצאצאיו של מייסד העיירה טריסטראם קופין על ידי האדמירל סר אייזיק קופין. בית הספר נסגר בשנת 1898 ואליזבת קופין פתחה מחדש את בית הספר לתלמידים משני המגדרים בשנת 1903.

הוא לימד בנים עבודות עץ, רישום מכני, אינסטלציה ועבודות מתכת. הבנות למדו קליעת סלים, בישול ותפירה. עד שקופין לימדה עשיית סלים, הסלים היו מיוצרים באופן מסורתי על ידי בנים וגברים יורדי ים שפרשו בננטקט. התלמידים שלה כללו נשים מהאגודה הספרותית על שם גולדן רוד שהוקמה בשנת 1895. קופין פתחה מחדש את בית הספר בתקופה בה הסתיים צייד הלווייתנים, שהיה עמוד השדרה הכלכלי של האי.

המקצועות סייעו ביצירת הזדמנויות חדשות לגברים ונשים. בבית הספר ע"ש קופין מוצגים ציוריה של אליזבת קופין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת קופין, האמנית משוחחת עם דוגמנית, 1890

בשנת 1910 גרה קופין ברחוב רמסן 30 בברוקלין, ניו יורק. היא נסעה לאירופה מתוך כוונה לבלות שם שנתיים. בשנת 1927 הפליגה מסאות'המפטון, אנגליה לניו יורק ב- SS Nieuw Amsterdam עם פרד קופין, שנולד בשנת 1873 והתגורר ברחוב רמסן 30 בברוקלין.

תחומי ההובי שלה כללו שייט, הליכה ונהיגה. היא התעניינה גם בתיאטרון, באופרה ובמוזיקה.

במהלך חייה היא עבדה עם מועדוני בנים ובנות, כולל תמיכה בגימנסיה במועדון האתלטיקה ננטקט לילדים, ותנועת זכיות הבחירה. היא הייתה פעילה בוועד הלאומי לעבודות ילדים, האגודה לשימור פרחי בר, האגודה ההיסטורית של ננטקט והליגה האזרחית של ננטקט.

קופין התגוררה בביתה ברחוב לילי בננטקט כשנפטרה ב־21 ביוני 1930.

היא נקברה בברוקלין, ניו יורק בבית העלמין בפארק פרוספקט.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רטרוספקטיבה של עבודתה נערכה בווסאר בשנת 1920 במהלך מפגש "איחוד הכיתה ה-50 שלה"; טיילור הול הציגה יותר מ -70 מיצירותיה.

בשנת 2007 הציגה האגודה ההיסטורית ננטקט את ציוריה של קופין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אליזבת קופין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ John William Leonard, Woman's Who's who of America: A Biographical Dictionary of Contemporary Women of the United States and Canada, 1914-1915, American Commonwealth Company, 1914. (באנגלית)
  2. ^ "About Books: Nantucket Spirit: The Art and Life of Elizabeth Rebecca Coffin", vq.vassar.edu
  3. ^ United States Women Painters: 1893 Exposition--page 3, arcadiasystems.org
  4. ^ Newark Museum, Frick Art & Historical Center, Off the Pedestal: New Women in the Art of Homer, Chase and Sargent, Rutgers University Press, 2006, ISBN 978-0-8135-3696-5. (באנגלית)