אלין (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלין
Aline
בימוי ולרי למרסייה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי
  • סידוני דומאס
  • אליס ג'יראד
  • אדוארד ויי
תסריט
  • בריז'יט בוק
  • ולרי למרסייה
עריכה ז'ין פרנסואה אלי
שחקנים ראשיים
  • ולרי למרסייה
  • סילביין מרסל
  • דניאלה פיצ'אוד
  • רוק לפורטיין
צילום לורן דיילנד
מדינה צרפת\קנדה
חברת הפקה
  • Gaumont
  • Rectangle Productions
  • TF1 Films Production
  • De L'Huile
  • Caramel Film
  • Belga Productions
חברה מפיצה
  • Maison 4:3
  • Gaumont
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בנובמבר 2021
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט צרפתית ואנגלית
סוגה
תקציב 25.3 מיליון דולר
הכנסות 11.1 מיליון דולר
פרסים פרס סיזר לשחקנית הטובה ביותר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליןאנגלית: Aline) הוא סרט צרפתי-קנדי מסוגת דרמה-קומית ומסוגת סרט מוזיקלי, אשר עוסק בחייה המוקדמים ובקריירה של הזמרת סלין דיון. הסרט מתמקד בנערה קנדית-צרפתייה בשם אלין דיו שבעזרתו של הסוכן האישי שלה הופכת לזמרת מצליחה ולימים גם כוכבת בין לאומית. הסרט יצא ברחביי העולם במהלך 2021 ו-2022.

הסרט נכתב ובוים על ידי השחקנית הצרפתייה ולרי למרסייה שגם כיכבה בתפקיד הראשי בסרט בתור סלין עצמה. למרסייה מגלמת את סלין בכל שלב בחייה החל מהילדות ועד גיל העמידה שהגוף והפנים שלה מותאמים לגיל באמצעות תוכנה דיגיטלית שנעשה בה שימוש בשלב שאחריי ההפקה.[1] עם זאת קטעי השירה מבוצעים על ידי הזמרת הצרפתייה ויקטוריה סיו.[2]

הסרט הוצג בבכורה עולמית בפסטיבל קאן ב-13 ביולי 2021 וב-10 בנובמבר אותה שנה הסרט יצא לראשונה בצרפת וב-26 לאותו חודש גם בקנדה. הוא ספג ביקורות מעורבות מהמבקרים אך זכה ל-4 מועמדויות בטקס הפרסים הצרפתי פרסי סיז ואף זיכה את למרסייה בפרס השחקנית הטובה ביותר.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל קאן ביולי 2021 ולאחר מכן שוחרר ברחביי העולם במהלך סוף 2021 ותחילת 2022.

לקראת יציאת הסרט בקנדה משפחתה של סלין גינתה את הסרט וטענה כי יש בו לא מעט אי דיוקים וגם מתחה ביקורת על הדרך שבה משפחתה הוצגה בסרט כאשר לטענתם הם הוצגו כמו כנופיה. סלין עצמה לא דיברה על הסרט בפומבי עד היום אם כי המנהל האישי שלה אישר את יציאת הסרט ובנוסף למרסייה טענה שבנה של סלין ביקש ממנה צפייה פרטית בסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנגלומארד וסילבט דיו הם הורים ממעמד הפועלים שמגדלים 13 ילדים בקוויבק שבקנדה. אך סילבט נכנסת שוב להיריון והיא יולדת את הבת ה-14 שלה לה היא החליטה לקרוא אלין בעקבות שיר שהיא אוהבת.

משפחת דיו חולקת אהבה למוזיקה וגם כך אלין שמבינה כי היא רוצה להיות זמרת. בעקבות כך סילבט מחליטה להגשים את חלומה של אלין ובנה הבכור כותב לה שיר שאותו היא מקליטה. לאחר מכן הוא שולח את הקלטת לגיא-קלודי קמר, מנהל אומנים שניהל את אחד הזמרים האהובים על המשפחה. קמר מתרשם מהקלטת ובעקבות כך מזמן את אלין לשיחה במשרדו. בפגישה קמר לא מאמין שקולה של אלין בהקלטה הוא באמת שלה והוא מבקש ממנה לשיר מולו. אלין שרה מולו וקמר שמתרשם מקולה מחליט להחתים אותה ושם לעצמו כמטרה להפוך אותה לזמרת הגדולה בעולם.

לאחר מכן אלין מוציאה את אלבום הבכורה שלה שזוכה להצלחה רבה בעיר הולדתה אך גם בצרפת לאור העובדה שהאלבום הוקלט בשפה הצרפתית. אך לאחר זמן מה קמר מבקש מאלין לקחת הפסקה מהקריירה שלה על מנת שתלמד אנגלית והיא תוכל להתחיל להוציא אלבומים באנגלית ואף לעבוד על שירים אשר מיועדים לקהל בוגר יותר. אלין מתחילה לפתח רגשות לקמר אחריי שהיא חוזרת מסיבוב הופעות למורת רוחה של אימה. לאחר שזכתה בתחרות אירופאית בדבלין אלין מביעה את רגשותיה בפניי קמר והשניים מתחילים לנהל מערכת יחסים סודית. כשאימה של אלין מגלה על כך היא נהיית זועמת לאור פער הגילאים ביניהם ומאיימת לפטר את קמר אך לבסוף משלימה עם מערכת היחסים ביניהם.

לאחר מכן עוברות כמה שנים והקריירה של אלין נוסקת אך מערכת היחסים שלה עם קמר נשמרת בסוד מפניי התקשורת. באחד מן הימים אלין מבצעת בתוכנית אירוח את השיר "Pour que tu m'aimes encore" וכשהיא נשאלת בתוכנית על מי נכתב השיר היא מחליטה שלא לספר. לאחר מכן בזמן שהם בסיבוב הופעות קמר מחליט להציע לאלין נישואים והם מתחתנים מאוחר יותר. לאחר החתונה הם מנסים להביא ילד אך הם נתקלים בקשיים וכתוצאה מכך נאלצים לעבור טיפולי פוריות. באותו זמן אלין פוצעת את קולה באחד מהופעותיה וכתוצאה מכך היא נאלצת שלא לדבר ולשיר במשך 3 חודשים. סלין מצליחה להחלים אחריי 3 חודשים והיא חוזרת לשגרה. באותו הזמן סלין מקבלת הקלטת דמו של השיר "My Heart Will Go On" ולמרות שהיא לא מרוצה מהרעיון שהיא תקליט אותו קמר מנסה לשכנע אותה שכן כדאי לה להקליט את השיר והיא משתכנעת. באותו הזמן היא מכירה את פרד, מאפר ומעצב צרפתי איתו היא בוחרת לעבוד לאחר שהיא התרשמה ממנו בטקס פרסי האוסקר. באותו הזמן אלין מגלה שהיא בהיריון והיא יולדת את בנה הראשון ג'וניור ולאחר כמה שנים היא יולדת גם תאומים. הלידה של התאומים מקשה על אלין שנאלצת לתמרן בין עבדותה כזמרת לבין גידול שלושת ילדיה.

כמה שנים לאחר שהם מביאים את התאומים לעולם קמר נהיה חולה בסרטן ונפטר. סלין שמרגישה בודדה כשהילדים שלה לא איתה (ובעלה כבר לא בחיים) מחליטה לבקש לישון אצל פרד בביתו בווגאס. סלין העצובה שעדיין מתמודדת עם האבל על בעלה מחליטה לקום לפנות בוקר בלי שפרד שם לב ולטייל בלאס וגאס על מנת להשכיח את הצער והכאב. היא נעלמת לשעות ארוכות ביום בו היא אמורה להופיע בווגאס מה שגורם לצוות שלה לדאוג שלא תגיע למופע ואף לדווח למשטרה שהיא נעלמה. אך לבסוף אלין מגיעה למופע. הסרט מסתיים בכך שרואים את אלין מבצעת את השיר "Ordinaire" של רוברט צ'רלבואה.

הצלחה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף כ-667 אלף דולר בארצות הברית ובקנדה כ-10.5 מיליון דולר באשר העולם ובכך הגיע לרווח כולל של 11.2 מיליון דולר כנגד תקציב של 25 מיליון דולר.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל ניקוד של 58 נקודות מתוך 100 על סמך 78 ביקורות וציון של 5.5 מתוך 10 בדירוג הגולשים. באתר Metacritic הסרט קיבל ציון של 53 נקודות מתוך 100 בהתבסס על 24 ביקורות ובאתר AlloCiné הסרט קיבל ציון של 4.1 מתוך 5 בהתבסס על 35 ביקורות. בניו יורק טיימס מתחו ביקורת על העובדה שלמרסייה שיחקה את סלין בכל השלבים בחיים שלה במקום לפחות שחקנית אחת נוספת שתגלם את סלין בצעירותה. במגזין וראייטי ניתנה ביקורת חיובית לסרט כאשר המבקר אמר כי "הסרט לא פגע בכבודה של דיון" אם כי המבקר ציין לרעה את העובדה שכמעט ולא היו קונפליקטים מעניינים בסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Condé Nast, Céline Dion Quasi-Biopic ‘Aline’ Must Be Seen to Be Believed, Vanity Fair, ‏2021-07-14 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ The French love Céline-inspired Aline, American critics are perplexed, montrealgazette (ב־Canadian English)
  3. ^ Aline, the voice of love (2021) - Financial Information, The Numbers