אלכסנדר ולאסוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר ולאסוב
Александр Власов
לידה 23 באפריל 1996 (בן 27)
ויבורג, רוסיה
גובה 186 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 67 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות טיפוס
קבוצה נוכחית בורה–הנסגרוהה
קבוצות עבר גזפרום רוס-ולו (2018–2019)
אסטנה (2021-2020)
הישגי שיא
מרוצי קטעים:
טור דה רומנדי (2022)
וולטה אה ולנסיה (2022)
חד-יומיים:
אליפות רוסיה (2019)
ג'ירו דל'אמיליה (2020)
אתגר המון ונטו (2020)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדר אנאטולייביץ' ולאסוברוסית: Александр Анатольевич Власов; נולד ב-23 באפריל 1996) הוא רוכב אופני כביש רוסי בקבוצת בורה–הנסגרוהה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בויבורג.

גזפרום רוס-ולו (2018–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולאסוב הפך למקצוען בשנת 2018 עם הצטרפותו לקבוצת גזפרום רוס-ולו הרוסית מדרג הפרו קונטיננטל. באותה עונה רשם את ההישג הגדול שלו עד לאותה נקודה, כשניצח את ה"בייבי ג'ירו", מרוץ הג'ירו ד'איטליה עד גיל 23, לאחר שהקדים את ז'ואאו אלמיידה ב-43 שניות ואת רוברט סטאנרד ב-53 שניות. לאחר מכן התבלט גם במרוץ בוגרים, כשסיים שלישי בטור סיביו, 53 שניות מאיוואן סוסה המנצח. לאחר מכן התחרה ולאסוב בטור דה ל'אווניר, מרוץ הקטעים החשוב והיוקרתי ביותר לרוכבים עד גיל 23, וסיים רביעי כללי, 1:36 מהמנצח טאדיי פוגאצ'אר. באליפות העולם עד גיל 23, סיים ולאסוב במקום ה-15.

ב-2019 פתח ולאסוב את העונה בספרד וסיים שמיני בוואלטה אה אנדלוסיה, 1:43 דקות מיאקוב פוגלסן המנצח. לאחר מכן סיים שמיני גם במרוץ Settimana Internazionale Coppi e Bartali, שם הפער שלו עמד על 37 שניות מהמנצח לוקאס המילטון. לאחר מכן התחרה בג'ירו די סיציליה, בקטע הרביעי והאחרון סיים חמישי, כשבדירוג הכללי סיים רביעי, 1:11 דקות מברנדון מקנולטי המנצח. ולאסוב המשיך להתחרות באיטליה וסיים עשירי בטור של האלפים, 4:27 דקות מהמנצח פאוול סיבאקוב. ולאסוב המשיך לבלוט במרוצי הקטעים, כשסיים שלישי בוואלטה אסטוריאס ושלישי בטור של סלובניה. הוא ניצח את אליפות רוסיה וסיים שביעי במקצה נגד השעון באליפות. בהמשך העונה השיג את הניצחון המקצועני הראשון בקריירה שלו כשניצח את הקטע השישי והאחרון בטור של אוסטריה, כשבדירוג הכללי סיים חמישי, 52 שניות מבן הרמנס המנצח. לקראת סוף העונה השיג עוד פודיום במרוץ קטעים, כשסיים שני בטור של אלמטי בקזחסטן, 26 שניות אחרי יורי נטרוב המנצח.

אסטנה (2020–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2020 הצטרף ולאסוב לקבוצת הוורלד טים אסטנה[1]. הוא פתח את העונה בטור דה לה פרובנס וניצח את הקטע השני לאחר שהתקיף יותר מ-2 קילומטרים לסיום ותפס את ההובלה במרוץ. בקטע השלישי, שהסתיים באמצע העלייה למון ונטו, סיים ולאסוב רביעי, 1:28 דקות מנאירו קינטנה המנצח. ולאסוב סיים לצד בן קבוצתו אלכסיי לוצנקו ויו קארת'י שסיימו במקומות השני והשלישי בהתאמה, איבד את ההובלה לקינטנה וירד למקום השני הכללי, עליו שמר עד הסיום, 1:04 דקות מקינטנה. לאחר תום פגרת הקורונה חזר ולאסוב להתחרות ברוט ד'אוקסיטניה, גם שם הראה ולאסוב את הכישרון שלו כשסיים שלישי, 23 שניות מאיגן ברנל המנצח, כשהוא מקדים שמות כמו טיבו פינו, ריצ'י פורט, באוקה מולמה ועוד. לאחר מכן השיג את הניצחון את הניצחון השני שלו בעונה, ב"אתגר המון ונטו", מרוץ חד יומי שמסתיים בעלייה למון ונטו, לאחר שהקדים את ריצ'י פורט ב-18 שניות ואת גיום מרטן ב-59 שניות. לאחר מכן המשיך גם למקום רביעי בגראן פיימונטה, ששימש כחלק מהכנה שלו לקראת השתתפות שנייה במונומנט ג'ירו די לומברדיה. במהלך המרוץ התקיף ולאסוב בעלייה לצ'יביליו וחבר לג'ורג' בנט ובן קבוצתו יאקוב פוגלסן, בעלייה המכריעה והאחרונה לסן פרמו דלה בטליה, לא עמד בקצב של בנט ופוגלסן אך הצליח לסיים שלישי, 51 שניות מפולגסן המנצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכסנדר ולאסוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]