אלכסנדר פוליאקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר פוליאקוב
Александр Поляков
לידה 1801
האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 בדצמבר 1835 (בגיל 34 בערך)
סנקט פטרבורג, האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית עלמין סמולנסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור פורטרטים עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי ג'ורג' דאו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדר פוליאקוברוסית: Александр Поляков;‏ 18019 בינואר 1835) היה צייר דיוקנאות רוסי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא היה צמית באחוזה של הגנרל פיוטר יעקובלביץ' קורנילוב . ב-1822 הוא הפך לעוזר לצייר הדיוקנאות האנגלי, ג'ורג' דאו. על פי ההסכם, הוא "יעבוד וילמד" עם דאו, וגם הורשה להשתתף בשיעורי ערב באקדמיה האימפריאלית לאמנויות. שכרו ששולם על ידי דאו נקבע על 800 רובל בשנה. מאוחר יותר דווח, על ידי החברה הקיסרית לעידוד האמנויות, שדאו נתן לו רק 350 רובל, תוך שימוש ב-450 האחרים להוצאות.[1] הוא גם ניכה שכר עבור הימים בהם היה פוליאקוב חולה. מצב בריאותו הלקוי הותיר אותו לעיתים קרובות עם הכנסה זעומה.

דאו צייר דיוקנאות של גיבורי מלחמה רוסיים עבור הגלריה הצבאית של ארמון החורף. הפרויקט נמשך מ-1822 עד 1828, ונוצרו למעלה מ-300 דיוקנאות. בדיקה מאוחרת יותר מעלה שרבים מהם צוירו על ידי פוליאקוב וחתומים על ידי דאו. ייתכן שהוא גם שיחזר ושיפר מספר דיוקנאות שנעשו בחיפזון.

בשנת 1833, הודות לעצומה של חבריו האמנים, הוא שוחרר מהיותו צמית. אלכסיי אולינין, נשיא האקדמיה הקיסרית. חתם על הצהרה שנתנה לו מעמד של "אמן חופשי". זה היה חלק מהפיצוי ליחס הגרוע שקיבל מדאו. הוא גם קיבל קצבה חודשית של 30 רובל, אשר בקושי הספיקה לצורכי היסוד, והוא מת בעוני בגיל שלושים וארבע.

בין היצירות שאומתו כשלו לחלוטין ניתן למנות את "פיטר הראשון במספנה, עם נוף לאמסטרדם" (1819), ודיוקנו של הצאר ניקולאי הראשון (1829). ניתן לראות עבודות אחרות במוזיאון ההיסטורי הממלכתי ובמוזיאון לאמנות קוסטרומה.[2]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכסנדר פוליאקוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]