אלמנה שחורה (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אלמנה שחורה
לוגו להקת אלמנה שחורה
לוגו להקת אלמנה שחורה
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1984
סוגה גלאם מטאל
הבי מטאל
הובר מטאל
חברת תקליטים Journey Records
http://www.almana.co.il/
חברים
אלי זולטא
ניר ריחני (אדוש)
יוחאי חורב (נאנק)
רן מיטרני
שקד פורמן
חברים לשעבר

אסי חסון
אבי מועלם
איציק עובדיה
יאיר חנניה (המטאור)
יגל כהן (יגלמייסטר)
יעל כהן

שרון מנור גיטרה בס

אלמנה שחורה היא להקת הבי מטאל ישראלית. הלהקה הוקמה ב-1984 (אם כי החלה להקליט את אלבומה הראשון רק ב-1992) ופעילה עד היום. מאז הקמתה הספיקה הלהקה להחליף מספר נגנים עד ההרכב הנוכחי שקיים מ-2002. ההרכב הנוכחי כיום: הסולן "זולטא", הקלידן "אדוש", הגיטריסט "נאנֶק", הבאסיסט רן מיטרני והמתופף שקד פורמן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלמנה שחורה קיבלה את שמה מגיטריסט הלהקה, אלי זולטא, כשהוקמה. פרט לזולטא השתתפו בה: אסי חסון (שירה), אבי מועלם (בס), אדוש (קלידים), והמתופף איציק עובדיה.

ציוני דרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים עברו מהקמת הלהקה עד שיצא הסינגל הראשון שלה בהשקעה עצמית לרדיו, "תסתכלי לי בעיניים", שבסופו של דבר לא נכלל באלבומה הראשון. ב-1992 הקליטה הלהקה אלבום בהשקעה עצמית באולפני "אשל", וגנזה אותו. ב-1995 חתמה חוזה עם חברת ההקלטות העצמאית "Journey Records". הלהקה התחילה לעבוד על האלבום הראשון שלה, אלמנה שחורה, שיצא לחנויות ב-14 בפברואר 1997. האלבום הופק מוזיקלית על ידי ארז נץ. מתוכו יצאו לרדיו השירים: "ג'ני", "דמעות", "הבושם הכחול", "חברים" וגרסת כיסוי ל"כל הכבוד" (קזבלן). למרות כישלון האלבום במכירות צברה לעצמה הלהקה חוג מעריצים נאמן.

ב-1997 השתתפה הלהקה בפרויקט מיוחד של הטלוויזיה החינוכית. במסגרת הפרויקט, ילדים שלחו שירים לתוכנית שנקראה "החופש הגדול", וחברי הלהקה הלחינו וביצעו את הטובים שבהם.

ב-1998 פרשו מהלהקה אבי מועלם ואיציק עובדיה. לאחר עזיבתם יצאו חברי הלהקה הנותרים לסיבוב הופעות משותף עם יעל כהן ויפעת נץ, יוצאות המכשפות. באותה שנה הגו זולטא ואדוש את רעיון "הנוער ינהג אחרת" יחד עם הכתבת רנן מוסינזון- סדרה של מופעי רוק בשיתוף גלגלצ, שנועדה לתת הסברה לנהיגה נכונה, דיכוי שימוש בסמים, אלכוהול ובאלימות. מופעים אלו רצו בהצלחה בקביעות בבתי ספר, מרכזים קהילתיים ובתיכונים בשיתוף עם עיריות מקומיות. פעילות זו נמשכת עד היום תחת הסלוגן "אם שותים לא נוהגים".

משנת 1998 ועד שנת 2003, במהלך פרויקט "הנוער ינהג אחרת" החל להיווסד הרכב הלהקה הנוכחי. בשנת 2003 החלה הלהקה בהרכבה החדש לעבוד על אלבום עברי נוסף בשם "פנטום פיין" (כאב רפאים). בשנת 2005 נבחרה הלהקה בסקירת הופעות כלהקת ההבי מטאל הטובה ביותר לשנת 2005 בחסות אתר "מטאליסט" על ידי לירן שרייבר.

בשנת 2006 הוחתמה הלהקה בחברת "זזה" אולפני הקלטה בע"מ[1]. את הפרויקט ניהל המפיק המוזיקלי לירון שפר. בשנת 2008 הופיעה להקת אלמנה שחורה בתור להקת חימום לזמרת טאריה טורונן, סולנית להקת נייטוויש לשעבר, בהופעה שנערכה בגני התערוכה בהאנגר 11. בשנת 2009 הגיע הדיסק לשלב המסכם "מסטרינג" שהופק על ידי סטיב אוסטין ("Lamb of god", "Deathwish") בארצות הברית.

פנטום פיין יצא לחנויות ב-21 במרץ 2010 והוא אלבום קונספט אנטי ממסדי בסגנון הובר מטאל - מטאל ציוני. הסינגל הראשון מן האלבום נקרא "הבריחה".

בתאריך 28 בספטמבר 2010, השתתפה להקת "אלמנה שחורה" בפסטיבל המטאל הבינלאומי Ozzfest אשר התקיים בפארק הירקון בישראל, בו נכח קהל של 20,000 איש, לצד אמני מטאל ידועים כמו אוזי אוסבורן, קורן, סולפליי ובצפר.

באוגוסט של אותה השנה, הלהקה הוציאה שיר בשם "לכי תספרי לכולם", אותו ביצעה במשותף עם זמר מז'אנר המוזיקה המזרחית - מאור דניאל. השיר זכה ל-2 מיליון צפיות באתר יוטיוב תוך פרק זמן של 9 חודשים מרגע הפצתו.

ב-14 במרץ 2011 הופיעה הלהקה במכללת שנקר כחלק מכנס ראשון מסוגו העוסק בתרבות צעירים עכשווית בישראל. את הכנס יזם "פורום שנקר לתרבות וחברה". הכנס ביקש להגיב למאמר שפרסם תאורטיקן האמנות גדעון עפרת בספרו "אמנות מינורית", בו הוא טוען כי הצעירים של היום, "הזן החדש" להגדרתו, משוללים חזון ואידאולוגיה, דלי שפה, וכי אינם מביאים שום חדש אל העולם החברתי והתרבותי שבו אנו חיים. הכנס הפגיש חוקרי תרבות, יוצרים צעירים ופעילים חברתיים, ליומיים של הופעות, הרצאות, תצוגות ודיונים על תרומתם של הצעירים לתרבות בתחומים רבים ומגוונים: אמנות, שירה, מוזיקה, מועדונים, תרבות מקוונת, דת, אידאולוגיה, פוליטיקה, אופנה ומיניות, והוא נחתם בהופעה של "אלמנה שחורה", תחת הכותרת "הדור הבא".

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סולן הלהקה, אלי זולטא עם כובע צילינדר אדום על ראשו

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אור ברנע, "נותנים לכל אחד קצת מכלום", באתר ynet, 14 בדצמבר 2007