אלעד עמדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלעד עמדי
אלעד עמדי מתוך "התוכנית של עמדינה" ברדיו ירושלים
אלעד עמדי מתוך "התוכנית של עמדינה" ברדיו ירושלים
לידה 18 במאי 1975 (בן 48)
ירושלים
מדינה ישראל
עיסוק מנחה, שדרן רדיו, תקליטן, מפיק מוזיקלי
מעסיק

רדיו גלי ישראל - הווה

רדיו ירושלים - בעבר

אלעד עמדי (נולד ב-1975) הוא שדרן רדיו, דיג'יי, מפיק ומנחה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמדי נולד בירושלים כבנם הבכור של דני ושולמית. הוא גדל במרכז העיר ירושלים, ובהמשך בשכונת גילה בה התחנך בבית הספר התיכון המקיף בשכונה. בגיל 15 החל להתעניין ולעסוק במוזיקה. הוא עסק בתחום במשך כתשע שנים במועדון "אנדרגראונד" בירושלים, שם צבר ידע מוזיקלי ומשם עבר למועדון "האומן 17" ועם שחרורו מצה"ל החל לעבוד ברדיו ירושלים.

התוכנית הראשונה שהנחה הייתה "חכם בלילה" - תוכנית לייט נייט מלאה בנונסנס וסאטירה. את התוכנית שידר במשך שנה, בתחילה לבד, ובהמשך חבר אליו אילן צינמן. עם סיום שידורי התוכנית, עבר עמדי לשדר את המצעד הלועזי השבועי, תוכנית שהייתה תחליף לרשת ג' שהחלה באותו זמן לשדר רק מוזיקה ישראלית. בהמשך החל עמדי לתקלט באירועים. את המצעד הלועזי השבועי שידר עמדי עד 2004. באותה שנה החל עמדי לשדר ברשת תוכנית בשם "אמבטיית קצב", תוכנית שהתמקדה במוזיקה לועזית חדשה. התוכנית שודרה יחד עם המצעד כתוכנית מקבילה - מסגרת למצעד השבועי. התוכנית שודרה 10 שנים.

בהמשך החל עמדי להנחות את התוכנית "ארבע עד שש עם אלעד עמדי", בשעות 4 עד 6 אחר הצהריים. מאוחר יותר החל לשדר בין 2 עד 4 בתוכנית שנקרא "מאה ואלעד אף אם", וכשרדיו ירושלים הפך לרדיו ירושלים החדש, החל עמדי לשדר באותן שעות תוכנית זהה, תחת השם "התוכנית של עמדינה". במקביל במשך 3 שנים הגיש כל מוצאי שבת את התוכנית "ציפורי לילה מוזיקליות" בגלי צה"ל.

ברדיו מרבה עמדי לדבר על אקטואליה פוליטיקה ולהביע דעות ימין מובהקות.

בשנת 2008, עזב עמדי את חברת "מנטרה מיוזיק" במסגרתה הועסק כדיג'יי, והחל לתקלט כדיג'יי עצמאי, במסגרת חברת הפקות בבעלותו בשם "אלעד עמדי".

אלעד עמדי שימש ככרוז של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ושל קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.

עמדי ערך 17 אוספי מוזיקה אלקטרונית תחת השם "קלאבסולוטלי", ואוספים אחרים: "להיטי הדאנס של שנות ה-90"[דרוש מקור], "פאנקי 80s"[דרוש מקור] ואוסף הקלאסיקות (המנוני המועדונים הגדולים בעולם)[דרוש מקור].

בחודש מאי 2023 הצטרף עמדי לפאנל בתוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14.

בנובמבר 2023 הופסקה עבודתו ברדיו ירושלים[1].

בדצמבר 2023 הצטרף עמדי לרדיו גלי ישראל והחל להגיש תוכנית יומית.

עמדי נשוי ואב לשלושה, מתגורר בשכונת גבעת משואה בירושלים.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2023 הושעה עמדי מרדיו ירושלים עקב התבטאויותיו, שעודדו אלימות נגד אוהדי הפועל ירושלים לקראת הדרבי הירושלמי. בין היתר, כינה עמדי את אוהדי הפועל ירושלים "אנרכיסטים", ואמר כי: "אני אוכיח לכם למה יהיה שווה לי לשבת בבית סוהר על מישהו כמוכם, זה לא איום זה הבטחה"[2]. יומיים לאחר ההשעיה הוחזר עמדי לתפקידו, לאחר שעבר שימוע עם מנהל התחנה[3]. ב-26 בינואר 2023 מועדון הכדורגל הפועל ירושלים שלח לעמדי ולרדיו ירושלים מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. במכתב, דרש המועדון פיצוי של 500 אלף שקלים מעמדי ועוד 500 אלף שקלים מהתחנה, בעוון פרסום לשון הרע על המועדון[2].

בפברואר 2023 קרא בתוכניתו ברדיו ירושלים לשר המשפטים יריב לוין "לפגוע בנבוט" בנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הוא אף שאל חברת מערכת אם תרצה לקחת אקדח ולעשות "את מה שהשמאל הקיצוני רוצה לעשות"[4]. בעקבות דבריו הוא הושעה מרדיו ירושלים[5], אך הוחזר לעבודה כחודש וחצי לאחר מכן[6]. בהמשך החודש הגישה הפועל ירושלים לבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע כנגד עמדי, והרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד רדיו ירושלים בשל דבריו[7].

עמדי נבחר על ידי עיריית ירושלים להנחות את חגיגות יום העצמאות ה-75 בעיר, בחירה שגררה ביקורת חריפה[8], שהובילה לוויתורו על הנחיית הטקס[9].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חנית ריקן, אחרי 30 שנים: השדר אלעד עמדי יפסיק לשדר ברדיו ירושלים, באתר mynet‏ ירושלים, 5 בנובמבר 2023
  2. ^ 1 2 אדווה חולי, הפועל דורשת מיליון שקלים מהשדר אלעד עמדי ומרדיו ירושלים, באתר mynet‏ ירושלים, 26 בינואר 2023
  3. ^ "רואים זאת בחומרה": שדר רדיו ירושלים אלעד עמדי יחזור לשדר, באתר הארץ, 10 בינואר 2023
  4. ^ אתר למנויים בלבד עידו דוד כהן, השדרן אלעד עמדי קרא ברדיו ירושלים לשר לוין "לפגוע בנבוט" בשופטת חיות, באתר הארץ, 6 בפברואר 2023
  5. ^ רפי גמיש, לאחר ההתבטאות נגד נשיאת העליון חיות: אלעד עמדי הושעה מרדיו ירושלים, באתר כל העיר, ‏8 בפברואר 2023}
  6. ^ Rafi Gamish, כחודש וחצי אחרי שהושעה: אלעד עמדי חזר לשדר ברדיו ירושלים | כל העיר, באתר כל העיר ירושלים, ‏2023-03-19
  7. ^ הפועל ירושלים, הודעת מועדון, באתר פייסבוק, ‏14 בפברואר 2023
  8. ^ אתר למנויים בלבד יעל פרידסון, שדר רדיו שקרא להכות בנבוט את אסתר חיות ינחה את חגיגות העצמאות בירושלים, באתר הארץ, 17 באפריל 2023
  9. ^ רפי גמיש, בעקבות הלחץ הציבורי: אלעד עמדי לא ינחה את אירועי הבמה המרכזית ביום העצמאות, באתר כל העיר, 20.4.23