אלף ליצנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלף ליצנים
A Thousand Clowns
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של הרב גרדנר
בימוי פרד קו
הופק בידי פרד קו
תסריט הרב גארדנר
עריכה ראלף רוזנבלום
שחקנים ראשיים ג'ייסון רוברדס
מרטין בלסם
ברברה האריס
מוזיקה ג'רי מאליגן
צילום ארתור אורניץ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 בדצמבר 1965
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,000,000 דולר
הכנסות 2,400,000 דולר
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלף ליצניםאנגלית: A Thousand Clowns) הוא סרט קולנוע אמריקאי בשחור-לבן מסוגת דרמה קומית משנת 1965, בבימויו והפקתו של פרד קו, עם ג'ייסון רוברדס, מרטין בלסם, ברברה האריס ובארי גורדון (אנ') בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי הרב גרדנר והוא מבוסס על המחזה שלו באותו שם שהועלה בברודוויי ב-1962. ג'ייסון רוברדס, ג'ין סאקס, ויליאם דניאלס ובארי גורדון שיחקו על הבמה באותם התפקידים. בארי גורדון היה מועמד לפרס טוני וכן המחזה. את התפקיד הנשי שיחקה בתיאטרון סנדי דניס וזכתה על כך בפרס טוני.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארי ברנס (ג'ייסון רוברדס), גר בדירת חדר לא מסודרת בניו יורק ביחד עם אחיינו ניק (בארי גורדון) בן ה-12. אחותו איילין הביאה לו יום אחד את ניק בן החמש מאב לא ידוע והשאירה אותו שם. מארי עבד עד לפני חמישה חודשים בתור כתב לתוכנית טלוויזיה לילדים בשם "הצחק את הסנאי" (Chuckles the Chipmunk) עד שנמאס לו והוא התפטר ומקבל דמי אבטלה. הוא משוטט בעיר ביחד עם ניק שמח בחלקו וקורא תיגר בשם התועלת באבטלה לעבר האנשים הממהרים לעבודה. אחיו ארנולד (מרטין בלסם) הוא סוכן שחקנים מבוסס ומביא להם מדי פעם ארגז ירקות.

ניק מודיע לו כי כתב חיבור על התועלת בקבלת דמי אבטלה ובעקבות זאת יבואו אליהם לחקירה, צוות ממחלקת הרווחה של העירייה.

הצוות כולל את העובד הסוציאלי אלברט אמונדסון (ויליאם דניאלס) והפסיכולוגית הכפופה לו, ד"ר סנדרה מרקוביץ (ברברה האריס). ניק ומארי מוצאים חן בעיני סנדרה והיא משוחחת אתם "בגובה העיניים" דבר שלא מוצא חן בעיני אלברט ה"מרובע" המתרה במארי כי ימליץ על הרחקת ניק ממנו. מארי מגלה שלניק אין שם קבוע וכל פעם הוא משנה אותו היות שאין לו תעודת לידה. חילוקי הדעות בין הבודקים מתחזקים ואלברט מתריע בפני סנדרה כי אין לה מספיק ניסיון. הוא נפרד ממנה בכעס וכאשר סנדרה מודיעה כי היא נשארת שם, הוא מבהיר לה שהיא מפוטרת. כל זה קורה אף על פי שלפני כן הם היו ידידים ותכננו להתחתן.

סנדרה מדוכאת ומארי מעודד אותה ומשבח אותה כי עמדה על דעתה והכל כעת מתפרץ ממנה כמו שמראים בקרקס מכונית קטנה וממנה מתפרצים אלף ליצנים.

מארי מטייל אתה ברחבי העיר והיא מסדרת את הדירה ביחד עם ניק. ארנולד מסדר לו פגישות עם מפיקים שונים אך מורי דוחה את כולם כי לא רוצה לעבוד. לבסוף מתעמתים שני האחים על שתי השקפות חיים שונות: ארנולד בעד חיים מסודרים ו"הליכה בתלם" ומארי בעד חיים חפשיים ללא אחריות.

סנדרה מתרה בו כי אם לא ימצא עבודה ייאלץ להיפרד מניק וממנה. מעסיקו של מארי בטלוויזיה, לאו הרמן (ג'ין סאקס), מגיע לדירה ומדגים את בדיחותיו של מארי אך ניק לא מתרשם מהם ובכל זאת מארי מחליט מחוסר ברירה לחזור לעבוד באותה תוכנית ילדים וסנדרה מצטרפת אליהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ייסון רוברדס מארי ברנס מובטל
מרטין בלסם ארנולד ברנס אחיו של מארי
ברברה האריס ד"ר סנדרה מרקוביץ פסיכולוגית
ויליאם דניאלס אלברט אמודסון עובד סומיאלי
בארי גורדון ניק ברנס אחיינו של מארי
ג'ין סאקס לאו הרמן שחקן טלוויזיה

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]