אלפרד וורדסוורת תומפסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלפרד וורדסוורת תומפסון
לידה 26 במאי 1840
בולטימור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 באוגוסט 1896 (בגיל 56)
סמיט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלפרד וורדסוורת תומפסוןאנגלית: Alfred Wordsworth Thompson;‏ 26 במאי 184028 באוגוסט 1896) היה צייר נוף אמריקאי והיסטורי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים, הוא נרשם לאוניברסיטת ניוטון, כדי להכין אותו לקריירה בעבודה של אביו. עם זאת התעניינותו באמנות שלטה בו, וזמן לא רב לפני תחילת מלחמת האזרחים, הקים סטודיו לאמנות משלו, שם יצר איורים לכתבי העת "הארפר'ס ויקלי" ו"אילוסטרייטד לונדון ניוז" (אנ')‏.[1]

כשפרצה המלחמה, הוא הלך לעבוד בכתבי העת ככתב מיוחד, ובילה חלק ניכר מזמנו בווירג'יניה.[2]

לאחר שהחזיק בתפקיד זה פחות משנה, ואולי פחד מגיוס, הוא התפטר ונסע לפריז, שם הוא נשאר עד 1868. הוא הצליח להיכנס לבית הספר לאמנויות בשנת 1864, ולמד אצל צ'ארלס גליירה, אלברטו פאסיני, אדולף איבון ואמיל למבינט. הוא למד גם אנטומיה של סוסים אצל הפסל אנטואן לואי בארי. בשנת 1865 הציג בסלון בפריז. מאוחר יותר, לפני שחזר לביתו, הוא ביקר בגרמניה ובאוסטריה וערך סיור מהיידלברג לקלבריה.

הוא בחר להקים אולפן בעיר ניו יורק, במקום בולטימור. זמן לא רב אחר כך הציג כמה עבודות באקדמיה הלאומית לעיצוב, שם היה חבר בשנת 1875.

האקדמיה הפכה למקום העיקרי שלו, עם למעלה מ־125 ציורים שנמכרו שם. ארבעים מהם מתארים סצינות מלחמות. למרות זאת, בשנת 1878, הוא הצטרף לחברה של אמנים אמריקאים, ארגון שהוקם בניגוד לגישה השמרנית של האקדמיה.

היה מטייל נלהב לאורך חייו, ביקר בטורקיה, מרוקו וספרד. בשנות ה-70 של המאה ה-19, בתקופת הרקונסטרוקציה בארצות הברית, הוא עשה כמה מהטיולים שהיו אז מסוכנים לווירג'יניה וצפון קרוליינה, שם צייר סצינות ז'אנר כפריות. חלק מהציורים הוצגו באיגוד האמנות בברוקלין ובתערוכת המאה בפילדלפיה.

את שתים-עשרה שנותיו האחרונות בילה בניו ג'רזי.

ציור מלחמת האזרחים שלו, "תותחים על הפוטומק", נמצא באוסף האמנות של הבית הלבן.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]