אלריק ממלניבונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלריק ממלניבונה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת מייקל מורקוק
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה Hutchinson עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1972
מספר עמודים 174
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת ינשוף
תאריך 2005
תרגום אינגה מיכאלי
סדרה
סדרת ספרים הסאגה של אלריק
הספר הבא אלריק בים הגורל
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002513494
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלריק ממלינבונה הוא ספר פנטזיה שנכתב על ידי הסופר הבריטי מייקל מורקוק. עלילת הספר עוקבת אחרי אלריק ממלינבונה, בעל עיני הארגמן, שליט מלינבונה, ומסעו בשאול ומחוצה לו. הספר תורגם לעברית על ידי אינגה מיכאלי ויצא לאור בהוצאת "ינשוף", בשנת 2005.

הספר הוא חלק מסדרה של ספרים ונובלות פרי עטו של מורקוק העוסקים בדמותו של אלריק ומסעותיו. ספרים אחרים שתורגמו לעברית הם "אלריק בים הגורל", "גורלו של הזאב הלבן", "מגילת החרבות", "חרב השאול", ו-"אבי-סער".

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר מתחילה באימריר, העיר האחרונה שנותרה במלינבונה. אימריר מהודרת בבניינים יפהפיים בעלי סגנון בנייה ייחודי ומיוחד, והיא גם בירתה של מלינבונה, המדינה העתיקה ביותר בעולם. שליט מלינבונה, אלריק, הוא גיבור הספר. עלילת הספר עוסקת תחילה בבגידה של דודנו של אלריק, ירקון, באלריק עצמו, תוך כדי שהוא בוגד באלריק, ולוקח לעצמו את "כס האודם" - המלוכה על מלינבונה. יחד עם "כס האודם", לקח ירקון גם את אהובתו של אלריק, סימוריל. מסעו של אלריק למצוא נקמה בדודנו ירקון התחיל לאחר שירקון בגד בו והשליכו לים. אלריק מצא עצמו בממלכת השדים, כשהוא מחפש את הנקמה. בממלכת השדים הוא מצא את חרבו, "אבי-סער", ששימשה אותו גם בספרים המאוחרים של סיפוריו של אלריק.