אל באנדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אל באנדי
Al Bundy
תוכנית טלוויזיה נשואים פלוס
יוצרים מייקל ג'. מוי עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אד אוניל
מידע
תאריך לידה 7 בנובמבר 1948 עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
מקצוע מוכר בחנות נעליים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים שיקגו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל באנדיאנגלית: Al Bundy) הוא דמות בדיונית מקומדיית המצבים האמריקאית "נשואים פלוס" ששודרה בשנים 19871997. הדמות גולמה על ידי השחקן אד אוניל.

ההיסטוריה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל למד בצעירותו בתיכון על שם ג'יימס פולק, והיה שם כוכב פוטבול. לאחר שעזב הפך שמו של אל לאגדה בתיכון.

אל היה אמור לקבל מלגת אתלטיקה, אך שבר את רגלו. על פי פרק 17 בעונה השלישית[1], הדבר קרה בשל התערבות, לפיה אל לא יוכל לקפוץ מעל למכונית שנוסעת במהירות של שמונים קילומטר לשעה. לאחר הפציעה, נאלץ אל לוותר על קריירה בתחום הספורט, והפך למוכר נעליים בחנות הנעליים של גארי, עבודה אותה הוא מתעב.

אל נאלץ להתחתן עם פגי וונקר (מאחד הפרקים עולה כי הסיבה לחתונה היא שהוא הכניס אותה להיריון). לאל נולדו מפגי שני ילדים: קלי ובאד. כתוצאה משנאתו אל פגי, הוא הקים את אגודת "נו מא'אם" ("לא גברתי") - National Organization Of Man Against Amazonian Masterhood, המיועדת לאנשים שסולדים מנשותיהם.

אופי הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל באנדי הוא דמות של מפסידן, ציני וממורמר. אל הוא אדם סרקסטי, השונא את חייו ואשתו, המפגין לעיתים נדירות בלבד אכפתיות כלפי ילדיו. אל נאלץ לעבוד כמוכר נעלי נשים, עבודה אותה הוא מתעב (אף על פי שהוא דואג לשמור עליה), אך מנצל אותה על מנת לפלרטט עם בחורות צעירות ויפות. את השכר המועט אותו הוא מרוויח מבזבזת פגי על חפצים חסרי תועלת. בין הנאותיו היחידות בחיים, ניתן למנות צחוק על נשים שמנות שמגיעות לחנות הנעליים וצפייה בסדרת הטלוויזיה "Psycho Dad". בנוסף לבני משפחתו, הוא בז גם לשכנתו הפמיניסטית מארסי, ולעיתים גם לועג לבעליה המתחלפים (סטיב רודס בעונות הראשונות ולאחר שעזב, גם לג'פרסון דארסי).

אל נראה לעתים קרובות עם יד אחת בתוך מכנסיו. לאל יש הרגל לשהות זמן רב בשירותים, ולרוב הוא הולך לשם עם עיתון.

קרוביו של אל מתארים אותו כאדם לא היגייני וקמצן.

למרות היותו דמות של מפסידן, יש לו רגעים קטנים של ניצחונות. כמו כן, על אף היותו בן 40+, הוא עדיין בכושר פיזי גבוה יחסית, ונוהג להכות את חבריה המפוקפקים של בתו, קלי ולהתקוטט במועדון החשפנות ובנסיבות אחרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Married... with Prom Queen: Part 1, 1989-04-23, נבדק ב-2022-07-30