אמהות רעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמהות רעות
Bad Moms
כרזת הסרט אמהות רעות
כרזת הסרט אמהות רעות
בימוי ג'ון לוקאס, סקוט מור
הופק בידי סוזן טוד
תסריט ג'ון לוקאס, סקוט מור
עריכה אמה אי. היקוקס, ג'יימס תומאס
שחקנים ראשיים מילה קוניס
קריסטן בל
קתרין האן
ג'יי הרננדז
ג'יידה פינקט סמית'
כריסטינה אפלגייט
מוזיקה כריסטופר לנרץ
צילום ג'ים דנולט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה STX Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יונייטד קינג
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 19 ביולי 2016
ישראלישראל 4 באוגוסט 2016
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה
תקציב $20,000,000
הכנסות $183,936,074
הכנסות באתר מוג'ו untitledlucasmoore
סרט הבא אמהות רעות 2: לשרוד את החג
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמהות רעות הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 2016. הסרט בוים ונכתב על ידי ג'ון לוקאס וסקוט מור. בסרט מככבים אנסמבל השחקנים הכולל את מילה קוניס, קריסטן בל, קתרין האן, ג'יי הרננדז, ג'יידה פינקט סמית' וכריסטינה אפלגייט.

צילומי הסרט החלו ב-11 בינואר 2016 בניו אורלינס. הסרט יצא בהקרנת בכורה ב-19 ביולי 2016 בניו יורק על ידי STX בידור. הסרט קיבל ביקורות מעורבות עד חיוביות, והרוויח יותר מ-183 מיליון דולר. זהו הסרט הראשון של חברת STX בידור שחצה את רף ה-100 מיליון דולר בהקרנות בארצות הברית.

סרט המשך, אמהות רעות 2: לשרוד את החג יצא לאקרנים ב-1 בנובמבר 2017.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי מיטשל (מילה קוניס) היא אישה נשואה עם שני ילדים, ג'יין (אונה לורנס), ודילן (אנתוני אמג'יי). איימי מרגישה שהיא טובעת במחויבויות שלה. היא עובדת בתור סוכנת מכירות של חברת קפה, המגדירה את עצמה כ"מגניבה". היא דואגת להכין אוכל בריא, ולא קנוי לארוחות הצהריים של הילדים שלה. היא עושה הרבה משיעורי בית של בנה, מסיעה אותם לחוגים, והיא פעילה בוועד ההורים בבית הספר, המנוהל על ידי גוונדולין ג'יימס (כריסטינה אפלגייט) השתלטנית, וחברותיה, סטייסי (ג'יידה פינקט סמית'), וויקי (אנני מומלו). כאשר היא תופסת את בעלה מייק (דייוויד וולטון) מנהל רומן עם משהי שהכיר באינטרנט ועוזב את הבית, היא עדיין מנסה לשמור על הכול ביחד.

אחרי יום מלחיץ במיוחד, איימי מגיעה למפגש של ועד ההורים שם גוונדלין מכריזה כי אין להביא למכירת העוגות, מרכיבים כמו סוכר וקמח. איימי קמה ועוזבת את הוועד בכעס. בבר הסמוך, איימי פוגשת את קרלה (קתרין האן), אם רגועה (עד כדי הזנחה) חד הורית. ואת קיקי (קריסטן בל), עקרת בית בודדה, אמא לארבעה שמעריצה את איימי בעקבות התנגדותה לגוונדולין. השלוש מבלות לתוך הלילה. איימי מקבלת החלטה לאחר הלילה הזה, שהיא מפסיקה לנסות כל כך קשה. היא לוקחת אותם לנסיעות עם הרכב הקלסי של מייק, קונה להם ארוחת צהריים במקום מבשלת בעצמה, לוקחת ימי חופש מהעבודה, מכריחה את דילן להתחיל להכין שעורי בית בעצמו, ולוקחת את הבת שלה ליום כיף בספא.

גוונדלין שכועסת על הפעולות הפומביות של איימי משתמשת בסמכות שלה לסלק את ג'יין מקבוצת הכדורגל. איימי כועסת כל כך עד כי מחליטה לרוץ לראש ועד ההורים נגד גוונדלין. בפגישת ההכרות אצל איימי מגיעה רק אמא אחת, שמודיעה להם כי גוונדולין ארגנה ערב מקביל עם מרתה סטיוארט. למרות זאת, שאר האמהות, ומרתה, נוטשים את המסיבה של גוונדלין לאחר שמתברר כי התוכנית לערב היא הטפת מוסר של גוונדלין ועוברים לבית של איימי שם הן שותות ונהנות.

גוונדולין מגיבה על ידי שתילת סמים אצל ג'יין בלוקר. כאשר מנהל בית הספר מגלה את זה הוא מוציא את ג'יין מכל הפעילויות שהייתה רשומה להן. ג'יין הכועסת ודילן, שניהם עוברים לגור עם מייק (שהסכים לגרושים בצורה יפה). הילדים רואים את איימי בתור כישלון בתור אמא ואומרים לה זאת. באותו היום איימי גם מפוטרת מעבודתה. איימי שבורת הלב, נשארת בבית בערב של הבחירות לוועד ההורים, אבל משתכנעת להגיע על ידי קרלה ועל ידי קיקי, שסוף סוף עמדה מול בעלה, ואמרה לו שהוא צריך להתמודד עם הכל לבד עד שהישיבה תסתיים. באירוע, איימי נותנת נאום מעורר השראה על איך האימהות עמוסות ולחוצות, איך שהן צריכות לתת לעצמן קצת חופש, וכבוד, והכי חשוב, לאפשר לעצמן לעשות טעויות. איימי זוכה בניצחון סוחף, ובסופו של דבר מנחמת את גוונדולין, המגלה שלהיות אחראית על ארגון ההורים הייתה הדרך היחידה שלה להרגיש טוב עם עצמה.

כמה שבועות לאחר מכן, הגישה של איימי הובילה לשינויים חיוביים: ג'יין לחוצה פחות, דילן לומד לבשל ולעבוד קשה יותר, וכל האמהות, כולל סטייסי וויקי, מרגישות טוב יותר. איימי עצמה קיבלה את המשרה שלה בחזרה עם תנאים טובים יותר, לאחר שהמנהל שלה ראה כי החברה מתמוטטת בלעדיה. איימי ממשיכה לראות את ג'סי (ג'יי הרננדז), אלמן נאה עמו התחברה כמה שבועות קודם לכן. גוונדולין מודה כי לדרך של איימי יש כמה תוצאות חיוביות, ומזמינה את איימי, את קרלה ואת קיקי ליום של כיף עם המטוס פרטי של בעלה.

בסוף הקרדיטים מראיינים את השחקניות עם האמהות האמיתיות שלהן.

רווחים וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף $113,257,297 בצפון אמריקה ו-$66,100,000 ברחבי העולם, סך של $179,357,297 כנגד תקציב של 20 מיליון דולר. הסרט היה צפוי להרוויח כ-25 מיליון דולר עם פתיחתו בסוף השבוע. הסרט גרף 23.8 מיליון דולר בסופו של דבר.

הסרט קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים. באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל דירוג של 59% בהתבסס על 132 ביקורות עם ממוצע דירוג של 5.6/10. הדעה הרווחת באתר היא שהסרט מתגאה בסגל שחקנים נהדר, וראייה חדשנית על קומדיות ביתיות, אבל הסרט לא מממש את הפוטנציאל שיכול היה להגיע אליו[1]. גם בישראל הסרט קיבל ביקורות מעורבות. נעמה רק כתבה כי למרות שאפשר לראות את הסרט כסרט פמיניסטי, או פוסט פמיניסטי, הוא עדיין סרט שנעשה על ידי שני גברים ומפספס עומק שהיה אפשר להגיע אליו[2]. מרילין וניג כתבה שלמרות שהסרט רדוד, יש בו רגעים שאמהות יכולות להזדהות איתם[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "אמהות רעות", באתר Rotten Tomatoes (באנגלית)
  2. ^ נעמה רק, ‏אמא יקרה, באתר ‏מאקו‏, 10 באוגוסט 2016
  3. ^ מרילין וניג, ביקורת סרט: "אמהות רעות", באתר סלונה, 10 באוגוסט 2016