אמנות המירוץ בגשם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמנות המירוץ בגשם
The Art of Racing in the Rain
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על The Art of Racing in the Rain עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סיימון קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פטריק דמפסי, ניל מוריץ
תסריט מארק בובמבאק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מיילו ונטימיליה
גארי קול
קתי בייקר
מרטין דונובן
מקינלי בלצ'ר השלישי
אמנדה סייפריד
קווין קוסטנר
אל ספיינצה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דסטין או'האלורן, האוצ'קה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוס אמרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, Original Film, Fox 2000 Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 באוגוסט 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 109 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו theartofracingintherain
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמנות המירוץ בגשם הוא סרט דרמה קומי אמריקאי משנת 2019 בבימויו של סיימון קרטיס. התסריט נכתב על ידי מארק בומבק, והוא מבוסס על רומן ספרותי משנת 2008 בשם "אמנות נהיגת המרוצים בגשם"[1] מאת הסופר גארת' שטיין (ראה אור בעברית בשנת 2009).

בסרט מככבים מיילו ונטימיליה, אמנדה סייפריד וקווין קוסטנר (כקולו של הכלב אנזו).

הסרט הופק על ידי פוקס המאה ה-20, ויצא לאקרנים ב־9 באוגוסט 2019, בהפצת אולפני Motion Pictures של וולט דיסני.

הסרט קיבל ביקורות מעורבות של מבקרים וגרף מעל 33 מיליון דולר ברחבי העולם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בעיר סיאטל. אנזו הכלב (בקולו של קווין קוסטנר), גולדן רטריבר ותיק, גוסס. הסרט מתחיל כרונולוגית בסופו של הסיפור, כאשר אנזו הכלב מחכה לדני (מיילו ונטימיליה), הבעלים שלו וחברו הטוב ביותר, שיחזור הביתה. דני מגיע אך מוצא שאנזו אינו מסוגל לזוז, ואז אנזו מתחיל לספר את חייו.

שנים קודם לכן, דני מחליט לרכוש גור כלבים ומיד מתחבר לאנזו. דני מחלק את זמנו בין לימוד מרוצי מכוניות וטיפול אכפתי באנזו, ובמקביל ממשיך בקריירה שלו כנהג מרוצים. כשנה לאחר מכן, דני פוגש את איב (אמנדה סייפריד) במהלך קניות של מצרכים בסופרמרקט, והשניים מתחילים לצאת לדייטים.

דני ואיב נשואים בסופו של דבר, למרות מורת רוחם הניכרת של הוריה של איב, מקסוול (מרטין דונובן) וטריש (קתי בייקר), שאינם מרוצים מבחירות הקריירה של דני. איב מגלה שהיא בהריון בזמן שדני מקבל הזמנה למירוץ סיבולת חשוב בדייטונה, פלורידה, עם צוות פנסקה, שמתקיים בסמוך למועד בו אמורה איב ללדת. בהמשך היא יולדת בת בשם זואי (ריאן קיירה ארמסטרונג), כשדני אינו מסוגל להשתתף בלידה.

חולפות מספר שנים בהן חיה המשפחה חיים אידיאליים עבור אנזו, בעוד דני מבלה תקופות ממושכות מחוץ מהבית במרוצים. איב מתחילה לגלות סימני מחלה קשה ואנזו מתחיל להריח ממנה ריח של 'עץ נרקב' מציק שמקורו בראשה של איב.

בסופו של דבר איב מאובחנת כחולה בסרטן המוח ועוברת להתגורר עם הוריה תוך כדי שהיא מקבלת טיפול למחלתה. תוך כדי שהיא מודעת לגורלה, איב מודה בפני אנזו שהיא כבר לא חוששת מהמוות, והיא מתה כשהוא מתבונן בה. מקסוול, המאשים את היעדרותו של דני במחלתה של איב, דורש לקבל משמורת ילדים על ביתם זואי ומאיים לתבוע את דני אם הוא לא ייענה לבקשה. זועם, דני מנסה לעזוב לפני שנתפס על ידי מקסוול, שנופל ושובר צלע כתוצאה מהתגרה האלימה בין השניים. כשמקסוול מזהה את ההזדמנות להשיג עליונות משפטית בדיון המשמורת, מקסוול מדווח על האירוע למשטרה ודני נעצר בגין תקיפה מדרגה 4, מה שגורם לו לאבד את המשמורת על זואי במשך 90 יום ראשוניים. אם הוא יפסיד במשפט, דני עומד בפני אובדן משמורת על בתו לצמיתות, בתוספת עונש מאסר של 3 חודשים.

דני ממשיך להתחרות במרוצים. כאשר מציעים לו עבודה בחברת "מאראנלו" בבדיקת אבות-טיפוס חדשים עבור חברת פרארי, הוא נאלץ לדחות אותה באופן זמני בגלל נסיבותיו האישיות; הוא מבטיח כי אם הוא יזכה במשפט המשמורת, הוא יקבל את ההצעה. מאוחר יותר באותו לילה, דני המתוסכל יוצא לריצה קלה עם אנזו. אנזו המזדקן נאבק לעמוד בקצב הריצה של דני ומנסה לעקוב אחריו מעבר לרחוב אך נפגע על ידי מכונית. דני ממהר לקחת את אנזו לבית חולים לבעלי חיים, שם הווטרינר מסביר כי אנזו בר מזל שהוא שרד, אך עשוי לסבול מדיספלזיה בירך בעתיד הקרוב.

בהיותו מותש כלכלית וחסר סבלנות, דני משתכנע להסכים להסדר מחוץ לבית המשפט לפיו הוא מוותר על המשמורת על זואי בתמורה לאפשרות לבקר את ביתו והשמטת האישום בתקיפה נגדו. למרות זאת, אנזו קורע את המסמך המשפטי לגזרים בניסיון לשכנע את דני להמשיך להילחם. יום הדיון בבית המשפט מגיע וטריש, תחת תחושת אשמה, מרגישה שהיא לא יכולה להמשיך בשקר ומודה במה שקרה באמת במהלך האירוע לאחריו הוגשה התלונה נגד דני על תקיפה, תחת שבועה על דוכן העדים. לאחר מכן, האישומים נגד דני מושמטים והוא זוכה למשמורת מלאה על בתו. הוא גם מתקשר לנציג פרארי ומסכים לקחת את המשרה שהוצעה לו.

במסיבת יום ההולדת של זואי, מקסוול וטריש מבקרים את דני ומבקשים לתקן את דרכיהם ולחדש את הקשר איתו ועם זואי. דני סלחני מאוד ומרגיש שהוא חייב לטריש שהעידה לטובתו במשפט, מה שהביא לזכייתו במשמורת על ביתו. אף על פי שהתפתה מאוד להיפטר ממקסוול, דני בוחר לסלוח לו ושניהם מוזמנים להצטרף ולחגוג את מסיבת יום ההולדת של זואי.

במהלך השבועות הקרובים, בריאותו של אנזו מתחילה להתדרדר במהירות. לאחר שהבין שהסוף קרוב, דני דואג שאנזו ינוע סביב המסלול בו נהג ללמד. אנזו מתלונן על כך שהוא לא יוכל לנסוע לאיטליה או לטפל במשפחתו אך מתעקש שהוא נהנה מחיים טובים. הוא נזכר בסרט תיעודי טלוויזיוני שהציג את האמונות המונגוליות שברגע שכלב מת, הוא מתגלגל מחדש כאדם. אנזו מסביר שהוא מצפה לחייו החדשים.

כשמונה שנים לאחר מכן, דני, כיום נהג פורמולה 1 מצליח, מתגורר באיטליה עם זואי המתבגרת. דני מתוודע למעריץ צעיר שמבקש חתימה. דני מסכים ומגלה ששמו של הילד הוא אנזו. דני מחייך ואומר לאב שהילד מזכיר לו חבר ותיק. דני נותן לאב את מספר הטלפון שלו ואומר לו שכאשר בנו יהיה מוכן, הוא יכשיר אותו.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2009 רכשה חברת סרטי יוניברסל את זכויות הסרט לרומן עטור הפרסים "אמנות נהיגת המרוצים בגשם". החברה לא הצליחה למצוא במאי עבור הפרויקט[2] ולכן הפסיקה העבודה על הסרט עם אולפני יוניברסל.

בינואר 2016 אולפני וולט דיסני רכשו את הזכויות לעיבוד הקולנועי.

את העיבוד לקולנוע אמור היה להפיק ניל ה. מוריץ באמצעות חברת ההפקות שלו, Original Film[3].

בספטמבר 2017, התסריטאי מארק בומבק חשף שהפרויקט מעתה בבעלות חברת פוקס המאה ה-20, ואמר "אני מקווה שבפעם השלישית הקסם באמת יקרה, ואני מקווה שבשנה הבאה הסרט הזה בסופו של דבר באמת ייכנס לשלב ההפקה"[4].

שלב הצילומים של הסרט החל ב-9 במאי 2018 בוונקובר, קולומביה הבריטית[5]. הסצינות של מרוצי המכוניות צולמו בטורונטו, אונטריו[6].

הסרט יצא לאקרנים ב־9 באוגוסט 2019 בהפצה של אולפני וולט דיסני Motion Pictures[7].

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-7 באוקטובר 2019, הצליח הסרט לגרוף 26.3 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה. נכון לתאריך זה, הרוויח הסרט בכל העולם 33.6 מיליון דולר בסך הכל[8][9]

בארצות הברית ובקנדה, הסרט יצא לאקרנים במקביל לסרטים: The Kitchen, דורה והעיר האבודה, סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה ו Brian Banks. ההכנסות הצפויות לסרט בסוף השבוע הראשון להקרנתו היו 6–8 מיליון דולר מ 2,700 קולנועים[10][11]. הסרט הצליח לגרוף הכנסות של 3 מיליון דולר ביומו הראשון, כולל 450 אלף דולר מהקרנות קדם-הבכורה ביום חמישי של אותו השבוע[12]. ההכנסות צנחו ב 46% בסוף השבוע השני ל 4.4 מיליון דולר, והסרט סיים במקום העשירי בטבלת שוברי הקופות[13].

תגובות המבקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes אחוז הביקורות החיוביות הוא 43, זאת על בסיס 112 ביקורות, והדירוג הממוצע שלו הוא 5.14 מתוך 10. בקונצנזוס הביקורתי של האתר נכתב, בין היתר: "תהפוכות העלילה המושכות את מיתרי-הלב עלולות להיות קשות להתנגדות לאוהבי הכלבים, אך "אמנות המירוץ בגשם" הוא סרט רגשני ומאולץ."[14] באתר הסרטים Metacritic, קיבל הסרט ציון ממוצע משוקלל של 43 מתוך 100, בהתבסס על 31 ביקורות, מה שמרמז על "ביקורות מעורבות או ממוצעות"[15]. קהלים שנסקרו על ידי חברת מחקרי השוק CinemaScore נתנו לסרט ציון ממוצע של A מינוס, בסולם של A-F, בעוד שתוצאות סקר של PostTrak נתנו לסרט ציון ממוצע של 4.5 כוכבים מתוך 5, ו 72% ציינו כי הוא "מומלץ לחלוטין"[16].

אד פוטון מהסאנדיי טיימס העניק לסרט ביקורת חיובית, וציין כי הנחת היסוד שבבסיס עלילת הסרט "באמת לא אמורה לעבוד, אך איכשהו עלילת-הסרט מנווטת במסלול בין היותה נדושה מאוד ומשוגעת גם יחד. בסופו של דבר בכיתי כמו תינוק, יחד עם רבים מהאנשים האחרים שהיו בקהל, ובאותה מידה גם ציחקקתי על האבסורדיות של כל זה".

פיטר דה-ברג, מהמגזין וראייטי כתב: "אמנם, אין הרבה הפתעות באמנות המירוץ בגשם. אם כבר, הידיעה - או לפחות הציפייה - לאיזה כיוון יתפתחו הטרגדיות הרבות של הסרט - נראה שמגבירה את האפקט"[17].

אדם גרהם מהעיתון דטרויט ניוז ציין כי הסרט "צובט במיתרי לב" ואמר כי "סיפור החברות והידידות הזה בין האדם לחברו-הטוב-ביותר, שקוע בקלישאות בוכיות שנשלפו היישר מהמדף של ספרי ההדרכה: "אמנות הבאת הצופים לבכי"[18].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ keter-books, אמנות נהיגת המרוצים בגשם | כל ספרי הסיפורת | כתר - חנות ספרים אונליין, באתר www.keter-books.co.il (ארכיון)
  2. ^ Boucher, Geoff (25 ביולי 2011). "Dempsey hopes to leave 'McDreamy' in rearview". Chicago Tribune. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ McKittrick, Christopher (2 בדצמבר 2016). "Whatever Happened to 'The Art of Racing in the Rain' Movie Adaptation?'". ThoughtCo.com. אורכב מ-המקור ב-2019-04-17. נבדק ב-8 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ McKittrick, Christopher (14 ביולי 2017). "War for the Planet of the Apes: a "Biblical Epic Western War Movie"". CreativeScreenwriting.com. נבדק ב-8 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Hemmert, Kylie (9 במאי 2018). "Production Has Started on The Art of Racing in the Rain - ComingSoon.net". ComingSoon.net. נבדק ב-8 ביוני 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ The Art of Racing In The Rain Movie - Turner Motorsport BMW Race Team, Turner Service (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ D'Alessandro, Anthony (7 במאי 2019). "Disney-Fox Updates Release Schedule: Sets Three Untitled 'Star Wars' Movies, 'New Mutants' Heads To 2020, 'Ad Astra' To Open Fall & More". Deadline Hollywood. נבדק ב-7 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ The Art of Racing in the Rain (2019) - Financial Information, The Numbers
  9. ^ The Art of Racing in the Rain (2019) - Box Office Mojo, www.boxofficemojo.com
  10. ^ Will 'Dora and the Lost City of Gold' Catch the Box Office Crown?, TheWrap, ‏2019-08-07 (באנגלית)
  11. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Hobbs & Shaw’ To Swat Away Five Wide Releases Including ‘Dora’, ‘Scary Stories’ & More – Box Office Preview, Deadline, ‏2019-08-07 (באנגלית)
  12. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Hobbs’ Hauls $25M; ‘Scary Stories’ Frighten ‘Dora’; ‘Kitchen’ Sinks Melissa McCarthy & Tiffany Haddish To Career B.O. Lows – Sunday Final, Deadline, ‏2019-08-11 (באנגלית)
  13. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, How Universal Is Reviving The R-Rated Comedy & Making ‘Good Boys’ Great At The B.O. With A $21M Opening – Sunday Update, Deadline, ‏2019-08-18 (באנגלית)
  14. ^ "The Art of Racing in the Rain (2019)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-15 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The Art of Racing in the Rain reviews". Metacritic. נבדק ב-15 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ D'Alessandro, Anthony (11 באוגוסט 2019). "'Hobbs' Hauls $25M; 'Scary Stories' Frighten 'Dora'; 'Kitchen' Sinks Melissa McCarthy & Tiffany Haddish To Career B.O. Lows – Sunday AM Update Preview". Deadline Hollywood. נבדק ב-11 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  17. ^ Debruge, Peter (6 באוגוסט 2019). "Film Review: 'The Art of Racing in the Rain'". Variety. נבדק ב-9 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "Review: Dog tale 'Art of Racing in the Rain' tugs at heartstrings". Detroit News (באנגלית). נבדק ב-2019-08-14.