אמריקן יוניברסיטי

אמריקן יוניברסיטי
American University
בניין הרסט, הבניין הראשון באוניברסיטה
בניין הרסט, הבניין הראשון באוניברסיטה
אוניברסיטה פרטית
תקופת הפעילות 1893–הווה (כ־131 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ג'ון פלטשר הרסט עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים
סגל 3,560 (נכון ל־אוגוסט 2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
סטודנטים
12,445 (נכון ל־1 בספטמבר 2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מיקום 4400 Massachusetts Ave NW, Washington, DC 20016-8001 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קואורדינטות 38°56′13″N 77°05′13″W / 38.937055°N 77.086922°W / 38.937055; -77.086922
www.american.edu
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בית הספר למנהל עסקים ע"ש קוגוד
בית הספר ליחסים בין-לאומיים
מרכז האמנויות ע"ש קאצן

אמריקן יוניברסיטיאנגלית: American University; בראשי תיבות: AU) היא אוניברסיטה פרטית בוושינגטון די. סי. המצטיינת בעיקר בתחומי לימוד שנועדו להכשרת אנשי ציבור, דיפלומטים ומדינאים כיחסים בינלאומיים, מינהל ציבורי, מדיניות ציבורית ומדע המדינה ותחומים משיקים כתקשורת המונים, כלכלה ומשפטים. האוניברסיטה, שנוסדה בשנת 1893 על ידי הכומר המתודיסטי ג'ון פלטשר הרסט (אנ'). כחמישית מתלמידי המוסד מגיעים ממדינות מחוץ לארצות הברית. על אף זיקת המוסד לכנסייה המתודיסטית, אין דרישה מהסטודנטים או הסגל להזדהות עמה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכומר המתודיסטי ג'ון פלטשר הרסט פעל למען הקמת מוסד להכשרת עובדים עבור השירות הציבורי ובחר גם את האתר, באזור הכפרי של מחוז קולומביה. החוק להרמת המוסד עבר בבית הנבחרים של ארצות הברית ב-1893, הבנייה החלה ב-1905 והלימודים החלו ב-1914. האוניברסיטה קיבלה לשורותיה מיומה הראשון נשים ואפרו-אמריקאים, מעשה לא מקובל באותה תקופה.

בעת מלחמת העולם הראשונה העניקה האוניברסיטה לצבא ארצות הברית זכות שימוש במתקניה ובפרט במעבדות הכימיה שלה, בהן הוקם חיל הלוחמה הכימית של צבא ארצות הברית (United States Army Chemical Corps). במתקן זה עבדו בין היתר ג'יימס בריאנט קונאנט ורוברט מוליקן[1]. חלק אחר ממתקני האוניברסיטה שימש את חיל ההנדסה של צבא ארצות הברית כמתקן מחקר, ניסוי ופיתוח של אמצעי לחימה (Camp Leach).

בעת מלחמת העולם השנייה התמקם באוניברסיטה בית הספר של צי ארצות הברית לשליית מוקשים ומגורי נשים בשירות מילואים של הצי (WAVES).

ב-1947 פתחה האוניברסיטה את תוכנית ההתמחות שלה, במסגרתה היא מציעה לסטודנטים מאוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית סמסטר הכולל לימודים ושהייה בבירה ותעסוקה במוסדות הממשל. בין בוגרי תוכנית זו נמנים בין השאר המועמדים לנשיאות פול ראיין ומייקל דוקאקיס, מזכירת הבריאות דונה שלאלה, סנטורים, חברי קונגרס, שתדלנים ובכירי ממשל. ב-1949 התמזג קולג' וושינגטון למשפטים ונכלל באוניברסיטה. ב-1955 הוקם בית הספר למנהל עסקים ולכלכלה (שנקרא בשנת 1999 ע"ש רוברט קוגוד), ב-1957 נוסד בית הספר לממשל ולשירות הציבורי וב-1958 נוסד בית הספר לשירות הבינלאומי.

בשנות השישים נעזרו זרועות הממשל האמריקאי (בהן ה-CIA ומחלקת ההגנה של ארצות הברית) באוניברסיטה במסגרת צוותי חשיבה לקביעת מדיניות ומימנו מחקרים לתועלת הממשל.

ב-1979 החלה לשדר תחנת הטלוויזיה (American University Television (ATV, שבה יצרו ושידרו סטודנטים של האוניברסיטה בלבד. החל מ-2007 משדרת הטלוויזיה של האוניברסיטה באינטרנט[2].

ב-1986 תרם איל ההון הסעודי עדנאן חשוגי 5 מיליון דולר להקמת מרכז ספורט על שמו, המרכז הוקם ונשא את שמו על אף התפוצצות פרשת איראן-קונטראס, שהכתימה את שמו. רק עם הפסקת התרומה השוטפת של חשוגי באמצע שנות התשעים הוסר שמו מהמרכז[3].

קמפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאוניברסיטה שני קמפוסים סמוכים. הקמפוס המקורי הוותיק תוכנן על ידי פרדריק לו אולמסטד בשדרות מסצ'וסטס בצפון-מערב וושינגטון די. סי. כאשר מבני האוניברסיטה שוכנים בגן ציבורי המשמש גם כארבורטום. לקמפוס זה הצטרף ב-1987 קמפוס מזרחי בשדרות נברסקה, אליו הועבר קולג' וושינגטון למשפטים.

ארגון אקדמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוניברסיטה מורכבת משמונה חטיבות, המכונות קולג'ים או בתי ספר, המאכלסות את התוכניות האקדמיות שלה:

בוגרים ידועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמריקן יוניברסיטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]