אנבת' צ'ייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנבת' צייס
Annabeth Chase
סוג דמות ראשית
שם ספר פרסי ג'קסון והאולימפיים, גיבורי האולימפוס, מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד
שם סרט פרסי ג'קסון וגנב הברק (סרט), פרסי ג'קסון וים המפלצות (סרט)
הופעה ראשונה פרסי ג'קסון וגנב הברק
הופעה אחרונה פרסי ג׳קסון וגביע האלים
יוצרים ריק ריירדן עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אלכסנדרה דדריו (סרט) קריסטין סטוקס (מחזמר) ליאה ג'פריס (סדרת טלוויזיה)
מידע
כינויים חכמולוגית (קלאריס לה רו,פרסי ג'קסון), הגברת הנסיכה (קלאריס לה רו), בת החכמה
גיל 12 (תחילת הסדרה) 18 (גורלו של אפולו)
תאריך לידה 12 ביולי 1993
גזע אלה למחצה
מין נקבה
מומחיות לחימה בפגיון ובחרב, אמנויות לחימה, אסטרטגית
כוחות גאונות, חוכמה ויכולות אסטרטגיות מחוזקות
כלי נשק פגיון, חרב (החל מבית האדס)
חברה בקבוצה מחנה החצויים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה

אתנה (אם)
פרדריק צ'ייס (אב)
גברת צ'ייס (אם חורגת)
דיידלוס (אח למחצה מצד אם)
מלקולם פייס (אח למחצה מצד אם)
בובי צ'ייס (אח למחצה מצד אב)
מתיו צ'ייס (אח למחצה מצד אב)
רנדולף צ'ייס (דוד)
נטלי צ'ייס (דודה)
מגנס צ'ייס (בן דודה)

פריי (דוד)
פרסי ג'קסון (בן זוג)
חברים פרנק ז'אנג, הייזל לבסק, תאליה גרייס, גרובר אנדרווד, קלאריס לה רו, סילנה בוריגרד (מתה), צ'ארלס בקנדורף (מת), לוק קסטלאן (מת), קונור וטראוויס שוד, ג'ייסון גרייס (מת), ליאו ואלדז, ריינה אווילה רמירס-אריאנו, פייפר מקלין ניקו די אנג'לו גליסון הדג' קסטור ופולוקס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנבת' צ'ייסאנגלית: Annabeth chase) היא דמות בדיונית מסדרת ספרי "פרסי ג'קסון והאולימפיים" המבוססת על המיתולוגיה היוונית, וכן בכמה מסדרות ההמשך ("גיבורי האולימפוס", "מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד", "גורלו של אפולו", וכמה סיפורים קצרים נוספים). אנבת' היא בתה של האלה אתנה והחל מסוף הספר החמישי היא גם בת זוגו של הדמות הראשית, פרסי ג'קסון. פרסי ואנבת' ידועים גם בשמם בקרב המעריצים כ-פרסבת' (Percabeth).

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנבת' צ'ייס היא חצויה (חצי אלה חצי אדם) שנולדה בצורה מחשבתית באמצעות הקשר שבין אלת החכמה אתנה לדוקטור פרדריק צ'ייס (כמו כל ילדי אתנה לפי הספרים). אנבת' הופיעה על מפתן ביתו של פרדריק, והוא גידל אותה. כשהייתה קטנה התחתן פרדריק עם אישה אסייתית ששמה לא ידוע ונולדו להם תאומים. אימה החורגת של אנבת' לא התנהגה יפה אליה, והקפידה להרחיק אותה מבניה (אנבת' נולדה ב-12 ביולי) במאמר שפורסם על ידי ריק ריירדן ב-18 באוגוסט 2022, נכתב כי לאף אחת מהדמויות אין שנת לידה קבועה[1].

בגיל שבע ברחה אנבת' מביתה ופגשה שני נערים ששמותיהם הם לוק קסטלאן בן הרמס ותאליה גרייס בת זאוס שבמשך זמן מה הסתובבו וצדו מפלצות, כאשר ברחו גם הם מהוריהם. איתם היא מגלה את תרבות המיתולוגיה היוונית שהשתלבה באמריקה.

בסופו של דבר הסאטיר גרובר אנדרווד נשלח להביא אותם למחנה החצויים, מקום בו יוכלו להתאמן כמו חצויים אחרים. כשהיו בברוקלין בדרך למחנה קיקלופ חטף וכמעט הרג את כל הרביעייה, ואנבת' הצליחה להציל אותם. אומנם הקיקלופ לא הצליח להרוג אותם, אבל הוא עיכב אותם עד שבאזור צפון לונג איילנד סמוך למחנה תקפו אותם מפלצות שהיו הורגות אותם, אלמלא תאליה אשר הקריבה את עצמה למען חבריה. זאוס אביה ריחם עליה ובעודה גוססת הפך אותה לעץ אורן שחיזק את ההגנות הקסומות של המחנה.

אנבת' היא המדריכה הראשית בביתן אתנה. המדריך צריך להיות בדרך כלל הכי ותיק במחנה, הכי מבוגר, או שיצא להכי הרבה מסעות חיפושים. אנבת׳ מדריכה בזכות הסעיף הראשון. אחיה למחצה מלקולם פייס משמש כסגן שלה עד שהיא ופרסי עוברים לרומא החדשה והוא מתמנה למדריך במקומה.

פרסי ג'קסון והאולימפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרסי ג'קסון והאולימפיים

בתחילת הספר הראשון אנבת' עוזרת לפרסי ג'קסון להחלים לאחר קרב בינו לבין המינוטאור רגע לפני שהגיע לראשונה למחנה החצויים ואומרת את המשפט המפורסם "אתה מזיל ריר כשאתה ישן" בפגישתם הראשונה. למרות שהמשפט הראשון שהיא באמת אמרה לו זה 'אתה האחד מהנבואה? מה יקרה ביום אמצע הקיץ?''. בספר הזה ובספרים הבאים אנבת' עוזרת לפרסי להתאקלם במחנה החצויים, ובכלל בעולם המיתולוגיה היוונית כולו, ומלמדת אותו דברים רבים על האלים והמפלצות בעולם זה.

אנבת' יוצאת איתו למסע החיפושים שלו בספר הראשון כדי להציל את אימו וכדי ולמצוא ולהחזיר לאל זאוס את הברק הראשון, שפרסי עצמו, ואביו פוסידון, חשודים בגנבתו. אליהם מצטרף, סאטיר שהתחזה לחבר של פרסי בבית הספר כדי להגן עליו והפך לחברו הטוב ביותר. במהלך הספר מתגלה הפחד הגדול של אנבת' מעכבישים בגלל ארכנה אישה שהתרברבה ביכולות האריגה שלה שלפיה היו יותר טובות משל אתנה ולכן אתנה הפכה אותה לעכבישה הראשונה.

פרסי מגלה בסוף הספר שלוק עובד בשביל קרונוס, מלך הטיטאנים האכזר, שמנסה להשתלט מחדש על הכס לאחר שהוחלף בידי בניו (זאוס, פוסידון והאדס). הפגיון של אנבת' מתגלה אחר כך להיות הלהב המקולל מהנבואה הגדולה.

מסע חיפושים נוסף מתרחש בספר השני, בו על פרסי, אנבת' והאח הקיקלופ של פרסי, טייסון, למצוא את גיזת הזהב, שיכולה להציל את העץ של תאליה שהורעל וגורם לכך שהגבול הקסום ששומר על המחנה נחלש. גרובר, שניסה להגשים את חלומו, למצוא את האל פאן שנעלם לפני אלפיים שנה, נחטף על ידי הקיקלופ פוליפמוס שברשותו הייתה גיזת הזהב. באמצעות קשר טלפתי עם פרסי, גרובר מצליח לספר לו, שגיזת הזהב נמצאת בים המפלצות, אצל פוליפמוס שחטף אותו. אנבת' לא רוצה לקחת את טייסון למסע, כיוון שהוא קיקלופ, והיא מפחדת מקיקלופים לאור הקיקלופ שעיכב אותה ואת חבריה כשהגיעו למחנה החצוים אבל היא משלימה עם נוכחותו. במהלך המסע טייסון נעלם לזמן מה, ואנבת' מספת לפרסי למה היא לא אוהבת קיקלופים. לבסוף מסע החיפושים הושלם, אנבת' השלימה עם טייסון, ואחרי שהיא ופרסי ניצחו במרוץ המרכבות היא נשקה בפעם הראשונה על לחיו של פרסי. הגיזה המכושפת עבדה טוב כל כך שהיא ריפאה את עץ האלון ושחררה את תאליה, שהייתה כלואה בעץ.

בספר השלישי אנבת' נחטפת בידי מנטיקור המכונה "ד"ר קוטס" בזמן שהיא הולכת למצוא שני חצויים חדשים, האחים ביאנקה וניקו די אנג'לו יחד עם פרסי ותאליה. פרסי רואה בחלומו שלוק עובד עליה וגורם לה להרים מנהרה שמתרסקת עליהם, בסוף מתגלה שהיא הרימה את השמים, עד שהאלה ארטמיס, שכלואה שם גם כן, מחליפה אותה. פרסי, גרובר, תאליה וציידות ארטמיס יוצאים למסע על מנת לאתר אותן. לקראת סוף הספר, הם נעזרים בפרדריק צ'ייס (אביה של אנבת’) ומטוס הקרב שלו שיורה כדורים מארד שמימי, (שהוא הכין בעצמו, יכולת מאוד מרשימה שבן תמותה אחר כנראה לא היה יכול לבצע), שעוזר להם להציל אותן.

בספר הרביעי אנבת' לומדת על דיידלוס, שבנה את המבוך, שכיום משתרע מתחת לקרקע העולם וצומח עוד יותר, ושדיידלוס נתן לו בינה מלאכותית. הם לומדים על החוט של אריאדנה שבעזרתו הם יכולים לנווט בבטחה במבוך המסוכן.לאחר כמה ימי חיפושים של המלאכה של דיידלוס הם מוצאים את מלאכתו של הפייסטוס והוא נותן להם משימה (לבדוק מי משתמש בכבשנים של הפייסטוס) שאם יפתרו אותה הוא יומר להם איפה מלאכתו של דיידלוס. הם רצים אחרי העכביש המכני שמוביל אותם להר הגעש וכשהם הגיעו הם ראו את הטלקינים (שדי ים דמויי כלבים וכלבי ים). אנבת' משתמשת בכובעה שמאפשר לה להיות בלתי נראית (מתנה מאימה אתנה) והיא רצה לצד פרסי שלא התאפק והלך גם לתצפת. כשהוא בורח היא רצה לידו והם מסתתרים מאחורי סלע שם פרסי אומר לה לברוח והוא יישאר, אנבת' לא מוכנה אבל פרסי לא מוכן לקבל תשובה שלילית. אנבת' מפחדת שזה יהיה הפעם האחרונה שתראה אותו, היא נותנת לו נשיקה בשפתיים ואומרת לו את המשפט עם הכינוי שהיא נתנה לו: "תזהר מוח אצה". אנבת' חוזרת למחנה ומחכה לפרסי שנעדר כבר לשבועיים, כולם חושבים שהוא מת, בזמן שריפת התכריכים פרסי חזר והם מגלים שבסוף לוק משיג את החוט, פרסי ואנבת' מנווטים במבוך בעזרת רייצ'ל אליזבת דר, בת תמותה שפרסי פגש שנה לפני כן ושהערפול לא משפיע עליה. בסופו של דבר הם יוצאים מהמבוך ודיידלוס מקריב את עצמו כל מנת להקריס את המבוך (שמקושר לחייו) ולהשמיד את צבאו של קורונוס שהתכוננו לתקוף את המחנה דרך המבוך.

בספר החמישי אנבת' משתתפת בקרב על מנהטן. היא מאמינה שלוק לא באמת רצה להיות עם קרונוס, אלא שקרונוס השתלט עליו. בסוף הספר לוק מוכיח כי אנבת' צדקה לגביו- הוא משתמש בפגיון שנתן לה כדי להתאבד ולהשמיד את קורונוס. הוא שואל אותה האם היא אהבה אותו ולמרות מה שהיא אמרה לפרסי בספר הקודם, היא עונה ללוק שפעם היא חשבה שכן אבל שהוא היה בשבילה כמו אח ולא יותר מזה. לאחר הרס האולימפוס במלחמה אנבת' ממונית לאדריכלית הראשית האחראית על בנייתו מחדש. כמו כן, בסוף ספר זה פרסי ואנבת' מוכרזים רשמית בתור זוג, אחרי שהם חזרו למחנה אנבת' ופרסי אוכלים עוגה לכבוד יום הולדתו של פרסי (18 באוגוסט), פרסי מנסה לומר לה שהוא אוהב אותה אבל היא צוחקת, מחבקת לו את הצוואר ומנשקת אותו ואז פתאום כמעט כל המחנה יצא עם לפידים הרים את אנבת' ופרסי וזרקו אותם לאגם. שם פרסי עשה בועת אוויר בשביל שאנבת' תוכל לנשום והם מתנשקים.

גיבורי האולימפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גיבורי האולימפוס

בסדרה זו תפקידה של אנבת' מצומצם וקצר יותר, אם כי היא עדיין דמות ראשית וחשובה.

פרסי נעלם ואנבת' מחפשת אחריו. הרה מעבירה לאנבת' מסר שאם תמצא נער בעל נעל אחת בלבד תמצא את פרסי. אנבת' מפענחת את זה כך שהאיש הזה יהיה פרסי עצמו. לאחר שלושה ימים היא מוצאת אדם עם נעל אחת, אך זה לא פרסי, אלא ג'ייסון גרייס, אחיה של תאליה (למרות שהיא לא יודעת את זה באותו הרגע). אנבת' מאוכזבת אך מביאה אותו למחנה החצויים, שם הוא מתגלה כבן זאוס\יופיטר, ועוזרת לו ולחבריו ליאו ואלדס בן הפייסטוס ופייפר מקלין בת אפרודיטה, להתאקלם במחנה.

על פי נבואתה של רייצ'ל שהייתה בסוף הספר האחרון של הסדרה הקודמת, שבעה חצויים, יתאחדו וינסו להציל את העולם. מטרתם תהיה לאחד את האלים היווניים עם הצד הרומי של פיצול האישית שלהם (וכך גם לאחד בין מחנה החצויים היווני למחנה יופיטר הרומי), ולגבור על הענקים (גיגאנטים), שאת זה יוכלו לעשות אך ורק באיחוד כוחות שלהם ושל אלים. לאחר מסע החיפושים של השלישייה שהוכרה קודם, ליאו, ג'ייסון ופייפר (יחד עם אנבת') הופכים להיות חלק מהשבעה, ומתחילים לבנות את ספינת המלחמה המרחפת שלהם, "ארגו 2" (על שם ארגו, ספינת הארגונאוטים).

התברר שאנבת' פגשה את אתנה, שאמרה לה שהיא לא רוצה שאנבת' תנסה לאחד את היוונים עם הרומאים, ובמקום זה תנסה להרוג אותם. אנבת' סירבה וכתוצאה מכך אתנה התכחשה לביתה וכוחו המיוחד של הכובע שלה נעלם.

בספר השני בסדרה מתגלה איפה פרסי, במחנה יופיטר של הרומאים, שם הוא מתחבר עם הייזל לבסק ופרנק וז'אנג, והם יוצאים למסע חיפושים למציאת אל המוות, סגנו של פלוטו, אל השאול, מכיוון שגאיה (אלת האדמה) השתלטה על שערי המוות וכך המפלצות לא יכולות למות ליותר מכמה דקות. ולאחר שליאו מצליח לתקשר איתו, ליאו, ג'ייסון, פייפר, אנבת' וגליסון הדג' (הסאטיר שאמור להשגיח עליהם) יוצאים בספר השלישי לרומא החדשה, עליה מגן מחנה יופיטר, אולם יצור זדוני משתלט על ליאו וגורם לו להפציץ את העיר, ומאז היוונים והרומאים חוזרים למלחמותיהם הקדומות.

בספר השלישי אות אתנה פרסי ושני חבריו הרומים הצטרפו אליהם, פרנק ז'אנג בן מארס והייזל לבסק בת פלוטו, ומתגלים כשלושת החצויים האחרים בנבואה, יחד הם יוצאים לרומא שבאיטליה (להבדיל מרומא החדשה), שם אנבת' תצטרך לקחת את פסל אתנה פרתנוס של אימה אתנה, שנגנב מהיוונים בידי הרומאים, ושלפי הנבואה יעשה שלום. אנבת' צריכה ללכת לבדה למסע חיפושים מתחת לרומא, שם היא מצליחה לחלץ את הפסל, לאחר קרב עם מלכת העכבישים ואויבתה של אתנה, ארכנה. החבורה מצליחה לחלץ את הפסל מהמקום, אבל אנבת' נופלת לטרטרוס, וכדי לא להיפרד ממנה שוב, פרסי נופל יחד איתה.

בספר הרביעי, פרסי ואנבת' הולכים דרך טרטרוס לשערי המוות שבבית האדס, בעוד שהחמישה האחרים עושים את דרכם לשם בחוץ, בהדרכת ניקו די אנגלו. את פרסי ואנבת' מלווה בוב, טיטאן שפרסי ריחם עליו ובמקום להרוג אותו הפך אותו למשרת של האדס, ועיוות לו את הזיכרון כך שבמקום יאפטוס שמו הוא בוב. באופן כללי הוא גורם לו לשכוח את היותו אויבם של האלים. במהלך המסע הם פוגשים את בוב הקטן, חתול שלד שאומץ בידי בוב, ואת דמסן, הענק השוחר שלום היחיד, עקב היותו הענק המנוגד לאל המלחמה, ארס, ובניגוד אליו, לא נאמן לאחיו. לאט לאט בוב נזכר שהיה טיטאן, אך בכל זאת מציל את פרסי ואנבת' ועוזר להם להגיע לשערי המוות, ומוציא אותם משם, במחיר חייו, וחייהם של דמסן ובוב הקטן שנלחמים לצידו.

בספר החמישי היא מתקשה לגבור על הזכרונות מטרטרוס, אך בעזרת פייפר מקלין מצליחה להתמודד איתן, נהפכו לחברות קרובות, הענקים מצליחים לתפוס אותה ואת פרסי ומנסים להקריב אותם לגאיה, הם שרדו אך דמם אשר נפל על האדמה העיר את גאיה, לאחר שגאיה התעוררה נלחמה אנבת' לצד אמה אתנה נגד הענק אנקלודוס (אשר יצרה גאיה על מנת להשמיד את אתנה) ומביסות אותו, בסוף הספר גוברת יחד עם אתנה פרתנוס על אויבה והרומאים והיוונים מתאחדים.

מגנס צ'ייס והאלים של אוסגארד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד

אנבת' ממלאת תפקיד שולי בסדרה זו, הכולל בספר הראשון: מפגש קצר בינה לבין בן דודה, מגנס צ'ייס, הדמות הראשית בסדרה זו, חצוי מהאלים הנורדיים, לאחר שלא נפגשו כמעט עשור, ומשלימים פערים.

בספר השני בסדרה (פטיש הרעם) אנבת' אומרת שהיא חושבת שהגיע הזמן שמגנס יפגוש את חברה פרסי. בתחילת הספר השלישי, אנבת' מביאה את פרסי לבוסטון ומפגישה בינו לבין מגנס, שאותו פרסי מאמן איך ליפול למים ולא להיפצע.

גורלו של אפולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גורלו של אפולו

אנבת' לא מופיעה בספרים הראשונים אבל מופיעה בספר האחרון. פרסי ג'קסון מופיע בספר הראשון, והוא מספר לאפולו, שהשתוקק כל כך לפגוש את חצויי הנבואה הגדולה השנייה, שאנבת' בונה מחדש את האולימפוס. מזה ניתן להסיק כי החיפוש אחר פרסי והמלחמה בענקים עכבו את בניית האולימפוס מחדש. פרסי מספר לאפולו שאנבת' נמצאת בבוסטון (אצל מגנס צ'ייס) והיא עסוקה בעניינים משפחתיים לכמה שבועות.

נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר הסתובבה בגיל שבע עם לוק ותאליה, לוק נותן לאנבת' פגיון ארד כנשק וכסמל לכך שהם חברים והוא לא יבגוד בה לעולם. בספר הראשון הוא מפר זאת כאשר הוא חובר לקרונוס והפגיון הופך למקולל, ולוק משתמש בו כדי להתאבד ולהציל את העולם מקרונוס. הפגיון אבד כאשר אנבת' נפלה לטרטרוס. בטרטרוס היא מקבלת פגיון עשוי עצם דרקון לידי מהענק הטוב (גיגאנט) דמסן. כמו כן יש לה את כובע ההיעלמות עם סמל היאנקיז שקיבלה מאימה לכבוד יום הולדתה ה-12. הכובע הפסיק לעבוד לאחר שאתנה התכחשה לאנבת' כביתה, אך בסדרה שלא תורגמה לעברית הוא חוזר לעבוד. אנבת' מתוארת כלוחמת טובה במספר כלי נשק.

בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטים אנבת' צ'ייס מגולמת בידי אלכסנדרה דדריו, המבוגרת בכמה שנים מהגיל שבו אנבת' אמורה להיות בספר הראשון, למרות הזעם של המעריצים. בסרטים הפכו את הדמויות למבוגרים יותר (גיל 16-17). אלכסנדרה דדריו היא בעלת שיער כהה וחלק ועיניים כחולות, לא כמו התיאור של אנבת' בספרים, שהוא שיער בלונדיני מתולתל ועיניים אפורות. אנבת' בסרט הראשון מתוארת יותר כבת של ארס, אגרסיבית ומתוארת כלוחמת בלתי מנוצחת, בניגוד לאנבת' בספרים שיותר ידועה מחוכמתה והאסטרטגיות שלה.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמה של אנבת' היא אתנה, אלת החוכמה ואסטרטגיות קרב. אתנה הכירה את פרדריק צ'ייס ושמה את ביתם אנבת' על מפתן ביתו של פרדריק. לאחר שנפרדו, אתנה ליוותה את אנבת' למחנה החצויים כאשר ברחה מביתה. היחסים בין שתיהן מורכבים, מעומעמים ומסובכים. את כובע ההיעלמות שלה היא קיבלה ממנה. מצד אתנה, אנבת' היא חצי אחות של הגאון דיידלוס. כביתה של אתנה, לאנבת' יש חשיבה מפותחת ואסטרטגית. בספר אות אתנה מסופר שאנבת' רבה עם אמה, וכתוצאה מכך כובע ההיעלמות הפסיק לפעול. השתיים חזרו ליחסים טובים לאחר שאנבת' מצאה את אתנה פרתנוס ושלחה אותו לגבעת החצויים עם הפריאטור הרומית, ריינה, בכך ריינה החזירה את אתנה פרתנוס שהרומאים גנבו, כדי להחזיר את השלום בין שני המחנות.

משפחת צ'ייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה של אנבת' הוא דוקטור פרדריק צ'ייס, שמלמד היסטוריה אמריקאית. פעם היה בן זוגה של אתנה והם הולידו את אנבת'. לאחר שנפרד מאתנה פרדריק מתחתן עם אישה אחרת ולזוג נולדים התאומים בובי ומתיו. אמה החורגת של אנבת' לא אהבה אותה והתאכזרה אליה. בגיל שבע, אנבת' ברחה מהבית ומצאה את לוק ותאליה והצטרפה אליהם. דודתה של אנבת' היא נטלי צ'ייס שהייתה בת זוגו של פריי, אל נורדי, ונולד להם בן מגנס צ'ייס. דודה הוא פרופסור רנדולף צ'ייס, שאשתו ושתי בנותיו מתו כאשר רנדולף ניסה להחזיר את להב הקיץ מקרקעית הנהר וספינתם היטלטלה בשל הגלים החזקים. מאז רנדולף משרת את לוקי - אל הרשע הנורדי, בתקווה שיצליח להחזיר את אשתו ובנותיו מן המתים אך בסופו של דבר מת בסוף הספר השני.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נראתה בערך בת גילי, גבוהה ממני אולי בשני סנטימטר והרבה יותר אתלטית. עם השיזוף העמוק שלה והשיער הבלונדיני המתולתל, היא תאמה כמעט בדיוק לסטריאוטיפ של בת קליפורניה טיפוסית, לולא העיניים שלה, שהרסו את התמונה. עינייה היו אפורות מדהימות, כמו ענני סערה.

אנבת' מתוארת כבעלת שיער בלונדיני מתולתל ושיזוף עמוק בעור. שתי עיניה אפורות, כנראה בגלל אמה, אתנה, שתוארה כאפורת עין. אבל בסרט פרסי ג'קסון וגנב הברק יש לה שיער חום ועיניים כחולות, ובסרט פרסי ג'קסון וים המפלצות יש לה שיער בלונדיני ועיניים כחולות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://rickriordan.com/2022/08/happy-birthday-percy/ אנבת' בת 17 בהנחה שעבר כבר יום ההולדת שלה, כך שלמעשה היא גדולה מפרסי בחודש וקצת.