אנג'ל גרזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנג'ל גרזה
Angel Garza
גרזה, נובמבר 2017
גרזה, נובמבר 2017
לידה 23 בספטמבר 1992 (בן 31)
מונטריי, נואבו לאון, מקסיקו
שם במה אנג'ל
אנג'ל גרזה
אל איחו דל נינג'ה
הומברטו גרזה
גרזה ג'וניור
משקל 90 ק"ג
גובה 1.75 מטר
לאום מקסיקני
קריירה מקצוענית 4 בנובמבר 2008 – הווה (15 שנים)
מאמנים מריו סגורה
אל איחו דל גלדיאטור
ליגות WWE
תרגילי סיום Wing Clipper
מידע אישי
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנג'ל הומברטו גרזה סולאנואנגלית: Angel Humberto Garza Solano; נולד ב-23 בספטמבר 1992) הידוע יותר בשם הבמה שלו, אנג'ל גרזה הוא מתאבק מקסיקני, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית סמאקדאון. גרזה הוא פעם אחת אלוף ה-NXT במשקל קל ופעם אחת אלוף 24/7.

גרזה הוא מתאבק דור שלישי, הנכן של הלוצ'דור, מריו סגורה, המכונה בשם "אל נינג'ה". מאז הבכורה שלו בשנת 2008 ועד שנת 2015, גרזה התחרה תחת שם הבמה אל איחו דל נינג'ה ("הבן של הנינגה"). הוא האחיין של הקטור גרזה והומברטו גרזה ג'וניור ואחיין מדרגה שנייה של הומברטו סגורה גרזה. הוא הבן דוד של מתאבק ה-WWE, הומברטו קאריו, שהוא היה הזוג שלו במקסיקו. תחילה, גרזה התאבק תחת מסיכה, אך בשנת 2012, הוא הסיר אותה בהתנדבות.

תחת שם הבמה גרזה ג'וניור, הוא עבד עבור הארגון Impact Wrestling בארצות הברית ועבור ארגונים מקסיקניים כמו Lucha Libre AAA Worldwide,‏ The Crash Lucha Libre ועוד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הומברטו גרזה סולאנו נולד במונטריי, נואבו לאון, מקסיקו. הוא הנכד של המתאבק מריו סגורה, המכונה בשם "אל נינג'ה". שמו של גרזה נקבע על שם דודו, המתאבק הומברטו גרזה (שמו האמיתי הוא הומברטו סגורה גרזה). הוא האחיין של המתאבקים הומברטו גרזה ג'וניור, הקטור גרזה ואל נינג'ה ג'וניור. שניים מבני דודו הם גם מתאבקים, האחד הוא הומברטו קאריו (הבן של הומברטו גרזה ג'וניור) והאחר הוא אל סולטן (הבן של הקטור גרזה).

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת (2008–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרזה התאמן תחת הדרכתו של סבו, מריו סגורה, בנוסף להדרכה מצידו של אל איחו דל גלדיאטור. הוא ערך את קרב הבכורה שלו ב-8 בנובמבר 2008 תחת שם הבמה אל איחו דל נינג'ה (שפירושו: "הבן של הנינג'ה"), דמות בעלת מסכה האופיינית לתרבות ההיאבקות במקסיקו. תחילה, הוא הופיע עבור ארגון ההיאבקות Federacion Internacional de Lucha Libre‏ (FILL), כשארגון זה קידם מופעים בעיר הולדתו במונטריי, נואבו לאון. ב-25 באוגוסט 2009, אל איחו דל נינג'ה זכה בקופה ארנה קוליסאו מונטריי. הוא המשיך את המומנטום שלו באותה השנה כשהוסיף לרשימת הישגיו את האליפות במשקל קל כבד של FILL. בשנת 2011, הוא זכה בטורניר "מלך האוויר". בעונת הסתיו של אותה השנה, ארגון היאבקות חדש בשם Llaves y Candados‏ (LyC) החל לערוך מופעים בעיר מונטריי. ב-18 בספטמבר, אל איחו דל נינג'ה זכה באליפות LyC. מאוחר יותר, הוא ויתר על התואר כאשר הארגון זנח את אליפות זו. בשנת 2012, הוא השתתף בתוכנית המציאות המקסיקנית להיכרויות אשר נקראה בשם "חצי וחצי: נלחמים עבור האהבה", שבה הוא הסיר בהתנדבות את המסכה מפניו בפרק הסיום של התוכנית, כאשר זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא הראה את פניו במהלך קריירת ההיאבקות שלו. מאותה נקודה ואילך הוא התאבק ללא המסכה. אחת היריבויות שבהן היה מעורב הייתה עם קונאן ביג, עלילה שהובילה לקיום קרב הימור בין השניים. הקרב היה אמור להיות קרב יחידים שבו אל איחו דל נינג'ה הימר על שיערו, בעוד שקונאן ביג הימר על אשתו. לקראת הקרב, סיילנסו ואל איחו דה קונאן ביג התערבו, מה שהפך את הקרב לקרב כלוב מרובע. סיילנסו היה הראשון שעשה את דרכו אל מחוץ לכלוב, כשאחריו עשה זאת קונאן ביג. בסיום, אל איחו דל נינג'ה הצליח להתחמק מגורל תוצאת הקרב, מה שגרם לאל איחו דה קונאן ביג לגלח את שיערו.

בשנת 2014 מקורות היאבקות מקסיקנים דיווחו על כך שארגון ההיאבקות Total Nonstop Action Wrestling‏ (TNA) מעוניין להחתים את אל איחו דל נינג'ה, אך באותה התקופה אלו היו רק שמועות ושום דבר מכך לא יצא לפועל. שנה לאחר מכן, אל איחו דל נינג'ה ובן דודו, אולטימו נינג'ה, זכו באליפות הזוגות של LyC. לעומת זאת, הם הפסידו את חגורות האליפות לדוקטור וגנר ג'וניור וסילבר קינג, בקרב שהיה חלק מפיוד נרחב בין משפחת גרזה למורשת וגנר. עלילה זו הובילה לקיום קרב כלוב שלושה נגד שלושה, שבו אל איחו דל נינג'ה, אל נינג'ה ג'וניור ואולטימו נינג'ה התמודדו מול דוקטור וגנר ג'וניור, אל איחו דל דוקטור וגנר ג'וניור וסילבר קינג ג'וניור, כאשר המשתתף האחרון שנשאר בכלוב, נאלץ להסיר מפניו את המסכה שלו. סילבר קינג ג'וניור היה האחרון בזירה, זאת לאחר שאל איחו דל נינג'ה היה האחרון שנמלט מן הכלוב. כתוצאה מכך, סילבר קינג ג'וניור חשף את פניו. במהלך שנת 2016, גרזה ג'וניור הוזמן למבחן קבלה של ה-WWE ב-WWE Performance Center באורלנדו, פלורידה, כאשר הארגון חיפש משתתפים לטורניר במשקל קל, כשלבסוף הוא לא היה בין המשתתפים בטורניר. ב-13 באוגוסט 2016, בני הדודים גרזה ניצחו את טוני קזנובה וזרקו וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות של The Crash.

Lucha Libre AAA Worldwide‏ (2015–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרזה החל להופיע עבור ארגון ההיאבקות המקסיקני AAA בשנת 2015 תחת שם הבמה גרזה ג'וניור, בכך נטש את שם הבמה הקודם "אל איחו דל נינג'ה". הקרב הראשון שלו בארגון היה ב-4 באוקטובר, ובו הוא חבר לפסייכו קלאון וריי מיסטיריו ג'וניור בניצחונם על מיזטזיס, אל טחאנו ג'וניור ואל איחו דל פנטסמה. לאחר מכן, גרזה ג'וניור הצטוות ללה פארקה ואלקטרושוק וביחד הם התמודדו על אליפות השלישיות הפנויה של הארגון בקרב משולש נגד אל איחו דל פיראטה, אל איחו דל פנטסמה וטאורוס ונגד השלישייה המנצחת של דארק קוואבו, דארק סקוריה ואל זורו. גרזה כשל בניסיונו להעפיל לגמר טורניר Rey de Reyes לשנת 2016, לאחר שנחל הפסד לבלו דימון ג'וניור. באפריל 2016, הוא הפסיד לאל טחאנו ג'וניור, וכתוצאה מכך הוא לא העפיל לגביע העולם של לוצ'ה ליברה. גרזה ג'וניור ואל איחו דל פנטסמה השתתפו בקרב זוגות מרובע על אליפות הזוגות של AAA באירוע טריפלמניה 24 נגד לוס גוורוס דל סיילו (אנחליקו וג'ק אוואנס), דראגו וארו סטאר, ופול לונדון ומאט קרוס, שבסופו דראגו וארו סטאר ניצח וזכו באליפות הזוגות. לאחר מספר קרבות משניים במרכז רשימת הקרבות של הארגון, גרזה ג'וניור השתחל לקרב המרכזי הראשון שלו בארגון שהתרחש ב-2 באוקטובר, שנה בלבד לאחר הבכורה שלו. בקרב זה, הוא כשל בניסיונו לזכות באליפות אמריקה הלטינית של AAA לאחר שהפסיד לג'וני מונדו. שלושה חודשים לאחר מכן, גרזה ג'וניור לא צלח במשימתו לזכות בתואר אחר, שהיה אליפות ה-AAA במשקל קל, זאת לאחר שנחל הפסד לאל איחו דל פנטסמה.

ארגונים עצמאיים מקסיקנים (2017–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בינואר 2017, לילה לאחר Guerra de Titanes, גרזה ג'וניור עזב את AAA וערך הופעה מפתיעה במופע "The Crash" בטיחואנה, באחה קליפורניה ביחד עם דגה ופנטגון ג'וניור, שעזבו גם הם את AAA. השלושה צירפו לשורותיהם את ריי פיניקס והקימו קבוצה בטענה שהם עכשיו חופשיים מ-AAA. מאוחר יותר באותו הערב, גרזה ג'וניור הצטוות לשורות דגה בקרב זוגות מחומש נגד פנטגון ג'וניור וריי פיניקס, ג'ף הארדי ומאט הארדי, בסטיה 66 וניצ'ו אל מיליונריו, וחובנטוד גררה וסופר קרייזי, שבסופו פנטגון ג'וניור וריי פיניקס ניצחו. עוד באותו הערב, נודע שאליפות הזוגות של The Crash התפנתה לאחר שגרזה ג'וניור ואולטימו נינג'ה הופשטו מחגורות האליפות, מה שאיפשר לברוקן הארדיז לזכות בתואר לאחר שהם ניצחו את חובנטוד גררה וסופר קרייזי. בראיונות עם גרזה, הוא ציין שארגון ההיאבקות AAA מנע ממנו להרוויח יותר כסף, ואף מנע ממנו להופיע בארגוני היאבקות אחרים ברחבי מקסיקו. קבוצתם של גרזה, פנטגון, פיניקס ודגה נקראה בשם "לה רבליון", כשלאחר מכן הם צירפו אליהם את אל זורו וריי מיסטיריו ג'וניור.

Impact Wrestling‏ (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרזה ג'וניור, לצד המתאבק המקסיקני, לארדו קיד, ערך את הופעת הבכורה שלו בארגון ההיאבקות Impact Wrestling במסגרת הקלטות התוכנית השבועית ב-2 במרץ 2017. השניים רשמו את קרב הבכורה שלהם יחדיו בניצחון על איליי דרייק וטיירוס. יומיים לאחר מכן, הצמד השתתף בקרב מרובע על אליפות הזוגות העולמית של אימפקט נגד The Latin American Xchange,‏ Decay ו-Reno SCUM, שבסופו LAX ניצחו.

WWE‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 באפריל 2019, דווח שגרזה חתם על חוזה בארגון ה-WWE והחל להתאמן ב-WWE Performance Center. שם הבמה שלו שונה לאנג'ל גרזה. בחודש יוני, הוכרז שגרזה יתחרה בטורניר הפריצה של NXT, שבו הוא ניצח את חואקין ויילד ב-26 ביוני בפרק של התוכנית NXT, אך הפסיד בשלב חצי הגמר לג'ורדן מיילס ב-24 ביולי. ב-20 באוגוסט בתוכנית 205 לייב, גרזה ערך את הבכורה שלו בתוכנית זו, כשלקח חלק בקבוצתו של דרו גולאק בקרב חמישה נגד חמישה; בקרב זה, קבוצתו הפסידה לקבוצתו של אוני לורקאן, מהלך שהגדיר את הדמות שלו כרעה. ב-6 בנובמבר בתוכנית NXT, גרזה ניצח את טוני ניס וכתוצאה מכך הפך לטוען לכתר לאליפות ה-NXT במשקל קל של ליאו ראש. גרזה כשל בניסיונו לזכות בתואר זה לאחר שהפסיד לראש שבוע לאחר מכן. ב-11 בדצמבר בתוכנית NXT, ניתנה לגרזה הזדמנות נוספת להתחרות על התואר, והוא אכן ניצח את ראש וזכה באליפות ה-NXT במשקל קל, האליפות הראשונה שלו ב-WWE. במופע המקדים לאירוע NXT TakeOver: WarGames, שנערך ב-23 בנובמבר 2019, גרזה ניצח את איזייה "סוורב" סקוט. באירוע Worlds Collide, שנערך ב-25 בינואר 2020, גרזה כשל בהגנתו על התואר במסגרת קרב מרובע נגד איזייה "סוורב" סקוט, ג'ורדן דבלין וטראוויס בנקס, שבסופו דבלין ניצח.

ב-3 בפברואר בתוכנית הדגל Raw, גרזה ערך את הופעת הבכורה שלו ברוסטר הראשי כמיוצג של זלינה וגה, כשתקף באכזריות את בן דודו, הומברטו קאריו, עד שריי מיסטריו נחלץ לעזרת קאריו. גרזה התחרה נגד מיסטיריו באותה התוכנית והפסיד לו כתוצאה מפסילה לאחר שביצע עליו את מהלך ה-DDT על הרצפה החשופה מחוץ לזירה. בתוכנית NXT של אותה השבוע, לאחר שניצח את איזייה "סוורב" סקוט, הוא איתגר ג'ורדן דבלין לקרב על אליפות ה-NXT במשקל קל בטענה שדבלין לא הצמיד אותו כדי לנצח בקרב, שבו הוא זכה בתואר. באירוע סופר שואודאון, שנערך ב-27 בפברואר, גרזה גבר על הומברטו קאריו. ב-23 במרץ, אנג'ל גרזה ואנדרדה ניצחו בקרב זוגות את סדריק אלכסנדר וריקושט. בלילה השני של האירוע רסלמניה 36, שהוקלט ב-25 וב-26 במרץ (ושודר ב-5 באפריל), גרזה ואוסטין ת'יאורי לא הצליחו לנצח את הסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) בקרב אשר היה על חגורות האליפות של Raw. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, גרזה, ת'יאורי וזלינה וגה הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה לסטריט פרופיטס וביאנקה בלאייר. ב-20 באפריל, גרזה הפסיד לדרו מקינטייר בקרב שאינו היה על אליפות ה-WWE של האחרון. ב-27 באפריל, גרזה, אנדרדה ואוסטין ת'יאורי נחלו הפסד לאליסטר בלאק, אפולו קרוז וריי מיסטיריו במסגרת קרב שלושה נגד שלושה. ב-18 במאי, גרזה ואנדרדה הפסידו לאפולו קרוז וקווין אואנס. ב-8 ביוני, גרזה השתתף בקרב משולש נגד אנדרדה וקווין אואנס אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות ארצות הברית באירוע באקלאש, שבסופו אנדרדה ניצח. ב-29 ביוני, גרזה ואנדרדה ניצחו בקרב זוגות את ה-Viking Raiders (אריק ואיבר). עוד באותו הערב, גרזה ואנדרדה הפסידו בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1 לביג שואו. שבוע לאחר מכן, גרזה, אנדרדה ורנדי אורטון רשמו ניצחון בקרב שלושה נגד שלושה על ה-Viking Raiders וביג שואו. ב-13 ביולי, גרזה ואנדרדה גברו על ה-Viking Raiders. ב-20 ביולי, אנדרדה וגרזה הפסידו לאלופי הזוגות של Raw, הסטריט פרופיטס, בקרב שאינו היה על התואר של האחרונים. שבוע לאחר מכן, השניים גברו על ה-Viking Raiders ועל סדריק אלכסנדר וריקושט בקרב אשר קבע את זהות הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של Raw באירוע סאמרסלאם. ב-17 באוגוסט, גרזה ניצח את איבר. שבוע לאחר מכן, גרזה הפסיד למונטז פורד. באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-23 באוגוסט, גרזה ואנדרדה כשלו בניסיונם לזכות באליפות הזוגות של Raw לאחר שהפסידו לסטריט פרופיטס. ב-21 בספטמבר, אנדרדה ואנג'ל גרזה ניצחו את דומיניק מיסטריו והומברטו קאריו ואת סת' רולינס ומרפי בקרב זוגות משולש אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של Raw נגד הסטריט פרופיטס באירוע התנגשות של אלופים. באירוע זה, שנערך ב-27 בספטמבר, השניים כשלו בניסיונם לזכות בחגורות האליפות לאחר שהפסידו לסטריט פרופיטס. ב-12 באוקטובר, גרזה ניצח את אנדרדה בקרב יחידים. ב-21 בדצמבר, גרזה גבר על דרו גולאק. ב-8 וב-22 בפברואר 2021, גרזה הפסיד בקרבות יחידים לדמיאן פריסט. ב-3 וב-17 במאי, גרזה ניצח את דרו גולאק. ב-20 בספטמבר בפרק של התוכנית Raw, גרזה והומברטו קאריו ניצחו את מנסור ומוסטפא עלי. שבוע לאחר מכן בתוכנית, גרזה ניצח בקרב יחידים את אריק. ב-5 בנובמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, גרזה וקאריו גברו על סזארו ומנסור. שבוע לאחר מכן בתוכנית, הם רשמו ניצחון נוסף, הפעם על האלוף הבין יבשתי, שינסקה נקאמורה וריק בוגז. ב-19 בנובמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, גרזה הפסיד לנקאמורה בקרב שאינו היה על תוארו של האחרון. ב-3 בדצמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, גרזה וקאריו גברו על ה-Viking Raiders. לעומת זאת, הם נחלו הפסד לאחרונים ב-21 בינואר 2022 בפרק של התוכנית סמאקדאון. ב-22 באפריל, אנג'ל הפסיד למאדקאפ מוס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'ל גרזה הוא חלק ממשפחת סולאנו/סגורה. כמו כן, הוא בן דודו של המתאבק הומברטו קאריו.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות The Crash Lucha Libre
  • הישגים בארגון ההיאבקות Federación Internacional de Lucha Libre - FILL
    • אליפות במשקל קל כבד של FILL (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Llaves y Candados - LyC
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-109 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
  • הישגים בארגון ההיאבקות Pro Wrestling Blitz - PWB
    • אליפות הזוגות של PWB (פעם אחת) - עם לארדו קיד
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנג'ל גרזה בוויקישיתוף


ד