אנה וודוורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה וודוורד
Anna Woodward
לידה 26 בינואר 1868
פיטסבורג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 12 ביולי 1935 (בגיל 67)
הונולולו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Homewood Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אקדמיה ז'וליאן עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה וודוורדאנגלית: Anna Woodward; 26 בינואר 186812 ביולי 1935) הייתה ציירת אמריקאית, שלמדה ציור באקדמיה ז'וליאן בפריז. בשנת 1918 היא עברה להוואי. היא הושפעה מהתנועה האימפרסיוניסטית ויצרה ציורי נוף.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנה וודוורד נולדה בפיטסבורג, פנסילבניה, ב־26 בינואר 1868. היא נולדה לאנה מ. וו. שטיינר ומרקוס א. וודוורד - עורך דין עשיר וידוע בפיטסבורג.[2] היא בילתה את ילדותה בפנסילבניה, וקיבלה תואר ראשון. זמן קצר לאחר מכן נסעה וודוורד לפריז בליווי אמה ונרשמה לאקדמיה ז'וליאן, עם דגש על ציור שמן.[3][4] היא למדה ציור בהוראת ז'ול-ג'וזף לפבר, טוני רובר-פלרי וויליאם אדולף בוגרו.[5] במהלך הקיץ למדה בבית ספר פרטי קטן בהנהגתו של ג'ורג' היצ'קוק בסטודיו פרטי בביתו באגמונד אן דן הוף, הולנד.[6]

בזמן שהייתה בפריז, היא הציגה עבודות בתערוכות הרבות, בסלונים ובגלריות. היא התקבלה לסלון פריז בשנת 1898 שם הציגה שתי עבודות, Le sabot casse שנוצרו בצרפת ו- Recolte des pommes de terre, שנוצרה בהולנד. בשנת 1903 נכנסה לתערוכת הבינלאומית של ריימס שם קיבלה מדליית כסף.[7]

במהלך לימודיה באירופה, הצטרפה וודוורד למושבה האמריקאית בפריז - קבוצת אמריקאים שלמדו אומנויות יפות בלב פריז. קבוצה זו, שהוקמה על ידי הלן ברטו (1825-1909), יצרה ארגון שבו אמניות היו יכולות ליצור נוכחות מבוססת בעולם האמנות. וודוורד הייתה גם חלק מאגודת האמנות בפיטסבורג לאורך כל ראשית חייה ובאקדמיה לאמנויות בהוואי במהלך הקריירה המאוחרת שלה, מקום בו הציגה יצירות בהזדמנויות רבות.

וודוורד חיה בפריז לאורך כל מלחמת העולם הראשונה. לאחר שסבלה מתת תזונה, אובחן אצלה ליקוי בלב והומלץ לה לנסוע לאקלים חם יותר.[8] לאחר מכן היא נסעה לאפריקה ולהוואי, שם התגוררה משנת 1918 בשכונת וואיקיקי. היא הפכה לקול ידוע בקהילות העשירות והאמנותיות של הוואי, וביצעה עבודות רבות עבור פטרונים מקומיים.

עבודותיה הוצגו בגלריות רבות ברחבי ארצות הברית וצרפת, כולל מכון קרנגי בפיטסבורג, פנסילבניה.

היא הוצגה גם בכל הגלריות המקומיות בהוואי ובאקדמיה לאמנויות בהונולולו בעיקר עבודות מאיי הוואי. עבודותיה, גן בהונולולו, עמק מנואה ודיונות הן בין יצירותיה הידועות יותר המייצגות את הנוף ההוואי.

וודוורד כתבה גם טורים ומאמרים למגזינים ולעיתונים מקומיים בהוואי. היא כתבה על עבודות אמנים, ביקרה תערוכות מקומיות. יצירות האמנות שלה שימשו גם למגזין "גן עדן באוקיינוס השקט" לאורך כל שנות העשרים והשלושים. היא נודעה גם בזכות ספרה בנוגע לתקופתה בקהילת האמנות בפריז וגם בהולנד, שכותרתה "חיי אמנות בצרפת ובהולנד".

וודוורד נפטרה בבית החולים קווינס בהונולולו, הוואי, ב־12 ביולי 1935, בגיל 67. שרידיה הועברו למקום הולדתה בפיטסבורג.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנה וודוורד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Frazer Fine Arts - Anna Woodward, Moonlight Lagoon, web.archive.org, ‏2013-10-29
  2. ^ Munsell, Frank (1892). American Ancestry: Embracing Lineages from the Whole of the United States. Albany, New York: J. Munsell's Sons.
  3. ^ SIRIS - Smithsonian Institution Research Information System, siris-artinventories.si.edu
  4. ^ "Anna Woodward Leaves Scenes of Beauty". Honolulu Advertiser. July 21, 1935.
  5. ^ Petteys, Chris (1985). Dictionary of Women Artists: an international dictionary of women artists born before 1900. Boston, Massachusetts: G.K. Hall & Company.
  6. ^ Du Bois, Guy Pene (1913). "George Hitchcock: Painter of Holland". Arts and Decoration. 12: 401–404.
  7. ^ Levy, Florence (1910). American Art Annual Vol. 7, 1909-10. New York, New York: American Art Annual Incorporated.
  8. ^ Anna Woodward Dies in Hospital". Honolulu Star-Bulletin. July 13, 1935.