אנה צ'פמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה צ'פמן
לידה 23 בפברואר 1982 (בת 42)
וולגוגרד, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת הידידות בין העמים של רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק NetJets, ברקליס, REN TV עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
annachapman.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה ואסילייבנה צ'פמןרוסית: А́нна Васи́льевна Ча́пман; נולדה ב-23 בפברואר 1982 בוולגוגרד, רוסיה הסובייטית, ברית המועצות) היא מרגלת רוסייה, שריגלה בארצות הברית עבור רוסיה, מטעם הסו"ר. נעצרה על ידי ה-FBI ב-27 ביוני 2010 ושוחררה ב-8 ביולי 2010 במסגרת עסקת חילופי עצירים בין רוסיה לארצות הברית במסגרת פרשת המרגלים שנחשפה באותה שנה, כשנתגלתה רשת ריגול רוסית בארצות הברית.[1][2][3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'פמן נולדה לדיפלומט וסילי קושצ'נקו ששירת בשגרירות הרוסית בניירובי, קניה. לדעת בעלה הבריטי לשעבר של אנה, אביה היה קצין קג"ב בכיר. אנה היא בוגרת החוג לכלכלה של אוניברסיטת מוסקבה.

בשנים 2000–2001 עברה להתגורר בלונדון, היא עבדה בכמה חברות בריטיות (NetJets, Barclays). בלונדון פגשה את אלכס צ'פמן וזמן קצר לאחר מכן נישאו השניים במוסקבה. כתוצאה מכך השיגה אזרחות ודרכון בריטי.

בשנים 20062010 עבדה עבור כמה חברות פיננסיות בניו יורק, ארצות הברית. לאחר שהוסגרה עם קבוצת מרגלים על ידי אלכסנדר פוטייב לארצות הברית ולאחר דיון לשחרורם, היא שוחררה במסגרת עסקת חילופי המרגלים ושבה לרוסיה. היא זכתה לפרסום רב לאחר שחרורה, והפכה לאייקון תרבות ברוסיה וברחבי העולם.

בדצמבר 2010 היא מונתה למועצה הציבורית של המשמרת הצעירה של רוסיה המאוחדת וב-21 בינואר 2011 החלה לארח תוכנית טלוויזיה שבועית בשם רזי העולם, בערוץ הטלוויזיה REN TV. באוקטובר 2010 הצטלמה לשער המגזין הרוסי של Maxim שסיווג אותה כאחת מ-100 הנשים הסקסיות ביותר ברוסיה. ב-1 באוקטובר 2010 היא מונתה ליועצת ההשקעות של נשיא בנק שירותי הקרן (FundserviceBank), בנק מוסקבאי המחזיק בהשקעות של מיזמים וחברות פרטיות וממשלתיות בתחום האוויר והחלל. באפריל 2011 היא התמודדה כדוגמנית במגזין שבוע האופנה (Fashion Week).[4][5]

היא הופיעה בהופעת קמע ככתבת חדשות בסרט הקולנוע "הגבול הבלקני".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנה צ'פמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.