אניאלו פלקונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אניאלו פלקונה
Aniello Falcone
לידה 15 בנובמבר 1607
נאפולי, ממלכת נאפולי עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 ביולי 1656 (בגיל 48)
נאפולי, ממלכת נאפולי עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Battle Scene between Knights and Turks, Battle Scene עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
"הבודד", (בערך 1650)
מנהלת בית ספר
מנהלת בית ספר

אניאלו פלקונה (או אנסילו פלקונה,[1] באיטלקית: Aniello Falcone;‏ 15 בנובמבר 1600 – 1656) היה צייר בארוק איטלקי שפעל בנאפולי ונודע בתיאורי סצנות הקרב שצייר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד בנאפולי כבנו של סוחר, והראה את כיוונו האמנותי בגיל צעיר. תחילה קיבל הסבר מקרוב משפחה, ואחר כך הפך לאחד מתלמידיו הבולטים של חוסה דה ריברה.[2]

פלקונה ידוע בעיקר בסצנות הקרב שלו, שנושאיהן לקוחים מההיסטוריה המקראית והחילונית כאחד, וקיבל את הכינוי L'Oracolo delle Battaglie. הוא צבר מוניטין בינלאומי; יצירותיו משכו את תשומת ליבו של הסוחר והאספן הפלמי גספר רומר, שמכר את עבודותיו ברחבי אירופה, והוא היה אחד האמנים שהוזמנו על ידי פיליפ הרביעי מספרד לצייר שורה של סצנות מההיסטוריה הרומית העתיקה עבור ארמון בואן רטירו (אנ'). הוא גם צייר נושאים דתיים שונים, כגון "מנוחה בטיסה למצרים" משנת 1641.

ייחוס יצירותיו של פלקונה אינו חד-משמעי בשל הדמיון הרב בין יצירותיו לבין אלו של תלמידו, אנדריאה דה לאונה. בין תלמידיו נמנים פאולו פורפורה וסלבטור רוזה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אניאלו פלקונה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dizionario universale di geografia, storia e biografia, compiled by Gustavo Strafforello and Emilio Treves, (1878) page 678.
  2. ^ Chisholm 1911.