אננדייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אננדייל (פרוור)
Annandale
סניף הדואר באננדייל
סניף הדואר באננדייל
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מדינה ניו סאות' ויילסניו סאות' ויילס ניו סאות' ויילס
עיר אם סידני העיר
אוכלוסייה
 ‑ בפרוור 9,487 (10 באוגוסט 2021)
קואורדינטות 33°52′55″S 151°10′19″E / 33.882°S 151.172°E / -33.882; 151.172
אזור זמן UTC+10

אננדיילאנגלית: Annandale) הוא פרוור בסידני, המנוהל על ידי עיריית סידני ומועצת לייכהרט. מבחינה אזורית, אננדייל שייך הן לסידני העיר והן למערב הקרוב.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אננדייל מצוי כחמישה ק"מ מערבית למרכז העסקים הראשי של סידני, והוא הפרוור המערבי ביותר תחת שליטת עיריית סידני. מצדו המזרחי הוא גובל בפורסט לודג' וגליב, מצדו הדרומי בקמפרדאון וסטנמור, מצדו הצפוני ברוזל ומצדו המערבי בלייכהרט ופיטרשהם. ארבעת הפרוורים האחרונים שייכים לאזור המערב הקרוב.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייג'ור ג'ורג' ג'ונסטון היה חלק מצוות הצי הראשון שנשלח לאזור סידני, עם מטען אסירים למושבת העונשין. הוא זכה לקבל נחלה בגודל 0.4 קמ"ר (כ-100 אקרים) מערבית לנמל, לה קרא בתחילה ג'ונסטונס בוש ולאחר מכן אננדייל לזכר מקום הולדתו, אנן בדרום סקוטלנד. בשנת 1799 הקים ג'ונסטון יחד עם משפחתו את בית אננדייל, שנהרס ב-1905. שרידים מבית הכניסה לאחוזה נותרו על שטח בית הספר היסודי בפרוור. רחוב ג'ונסטון, מהרחובות הראשיים בפרוור, קרוי על שמו.

בנו של ג'ונסטון מכר את האדמה ב-1877 לג'ון יאנג, איש עסקים וראש העיר דאז. זה פיתח את הפרוור ובנה בתי מגורים מפוארים, ואף השכיר אחד מהם לראש ממשלת ניו סאות' ויילס הנרי פארקס. בתים ספורים בפרוור קושטו בגגות עגולים ומחודדים, שזכו לשם "כובעי מכשפה".

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האבי

בתים עתיקים רבים נותרו על כנם בפרוור בפתח המאה ה-21, ומציגים סגנונות ארכיטקטוניים מגוונים ומקוריים. אחד הבולטים הוא האבי (The Abbey, מילולית המנזר), בית אחוזה גותי שנבנה על ידי ג'ון יאנג. יאנג כלל בתכנון הבית מגדלים, גרגולים, אפריזים וצריח עם חיפוי נחושת, אלמנטים שנלקחו ברובם מבתי אחוזה סקוטיים. אגדה אורבנית טענה כי חלק מהצריח של האבי נגנב מקתדרלת סיינט מרי בסידני. האבי נבנה ב-1882 ושרד מעל שתי מאות, וכיום נועד לשימור כנכס ממשלת ניו סאות' ויילס.

באננדייל מצוי אולפן ההקלטות של תקליטי טרפלגר, כמו גם מספר חברות מוזיקה נוספות. מלון אננדייל מחזיק באולם הופעות חיות, ובו הוקלט אלבום ההופעה "Live at the Annandale" של להקת הפאנק (Punk) האמריקאית הברונקס.

במהלך שהותו באוסטרליה, הסופר מארק טוויין התארח בביתו של הנרי פארקס, ברחוב ג'ונסטון באננדייל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אננדייל בוויקישיתוף