אנסטסיה רקובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנסטסיה רקובה
Анастасия Ракова
לידה 8 בפברואר 1976 (בת 48)
חנטי-מנסיסק, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת טיומן (1998)
  • אוניברסיטת טיומן (2000) עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנית ראש עיריית מוסקבה
19 בספטמבר 2018 – מכהנת
(5 שנים ו־25 שבועות)
ראש לשכת ראש העיר
20132018
(כ־5 שנים)
פרסים והוקרה
עיטור ההצטיינות למען המולדת דרגה רביעית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנסטסיה ולדימירובנה רַקובהרוסית: Анастасия Владимировна Ракова; נולדה ב-8 בפברואר 1976, חנטי-מנסיסק, מחוז טיומן) היא סגנית ראש העיר בממשלת העיר מוסקבה לענייני הפיתוח החברתי מאז 19 בספטמבר 2018. כיהנה גם כראש לשכת ראש העיר ומזכירות עיריית מוסקבה (2013–2018) ונחשבת לאדם החזק ביותר בממשלת מוסקבה[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקובה נולדה ב-8 בפברואר 1976 במשפחתו של קצין בדימוס, קולונל ולדימיר רקוב. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון, למדה במכון המדינה למשפטים באוניברסיטת טיומן. לאחר קבלת תואר במשפטים בשנת 1998, המשיכה את לימודיה בפקולטה הכלכלית של האוניברסיטה המקומית. היא בוגרת אוניברסיטת טומסק עם תואר במימון ואשראי (2000).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בממשלת מחוז טיומן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 1998 היא עבדה במנגנון הדומה המחוזית של המחוז האוטונומי חאנטי-מנסייסק, משנת 2001, תחת מושל מחוז טיומן, סרגיי סוביאנין, ששימש גם כיו"ר הדומה המחוזית משנת 1994. בשנות עבודתה לצד סוביאנין בלטה בהיותה דמות מפתח: היא עסקה בהכנת צווים, פקודות של המושל ומסמכים אחרים. עמיתיה העידו שהם לא ממש אהבו אותה בשל קשיחות מוגזמת לפעמים, אבל כיבדו את אופייה החזק ובעלץ מיומנויות ארגוניות טובות.

בסגל הנשיאותי ובממשלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 היא עברה לקרמלין במוסקבה ועבדה בסגל הקרמלין, כאשר סוביאנין מכהן כראש סגל הקרמלין. לאחר שדמיטרי מדבדב נבחר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מינה את סוביאנין לתפקיד מזכיר הממשלה בדרגת סגן ראש הממשלה. אנסטסיה רקובה קיבלה עבודה בפעם הראשונה, כשהיא אינה עובדת תחתיו של סוביאנין, קרוב לוודאי משום שלא יכול היה לקחת אותה מיד. היא מונתה לסגנית השר לפיתוח אזורי בממשלת פוטין השנייה. בכירים ציינו כי ראקובה, ככל הנראה, אינה מבקשת להפוך לדמות פוליטית עצמאית, היא סגנית טובה ואמינה בביצוע עבודה ארגונית.

היא התקבלה למפלגת "רוסיה המאוחדת", כשכרטיס חבר המפלגה הוצג לה על ידי אחד ממנהיגי המפלגה, ויאצ'סלב וולודין. בהמשך מונתה לתפקיד מנהלת המחלקה המשפטית של הממשלה, שדרכה עברו כל המסמכים שהוציאה הממשלה.

סגנית ראש עיריית מוסקבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2010, מונה סרגיי סוביאנין לראש עיריית מוסקבה ורקובה שוב חזרה לעבוד לצדו והיא מונתה לראש מזכירות עיריית מוסקבה בדרגת סגנית ראש העיר. בעמדה זו היא ביססה את עצמה, בתור "האדם המשפיע ביותר בממשלת העיר מוסקבה"[2].

בתחילה ניהלה כמה מחלקות, כולל מחלקת טכנולוגיית המידע וניהול עסקים בעירייה. עובדים רבים במשרדו של ראש העיר ציינו שהיא יעילה בהשגת מטרותיה והכלי העיקרי שלה הוא סמכותיות. היא מנהלת פגישות בצורה קשה, סבורה שרק דעתה היא הנכונה והשאר טועים. ארגונים אופוזיציוניים, מאמינים שמחלקת טכנולוגיות מידע של העירייה, הוציאה מדי שנה 19 מיליארד רובל על שליטה מוחלטת במדיה, תעמולה ודיסאינפורמציה. בתפקידה הייתה אחראית על מערכות הבחירות במוסקבה.

לאחר שנבחר בשנת 2018 לתקופת כהונה שנייה, סוביאנין ארגן מחדש את ממשלת העיר. אנסטסיה רקובה מונתה לסגנית ראש העיר לעניינים חברתיים. לדברי מומחים, מינויו של אדם קרוב ואמין לתפקיד זה מעיד על כך שתינתן עדיפות לפיתוח המרחב החברתי. עם סמכויות ותקציבים גדולים ואם בעבר היא הייתה אחראית על תהליכי הבחירות, כעת קיבלה לידיה אחריות ישירה על נאמנותם של תושבי העיר. כשהפופולריות של ראש העיר וכיצד יצביעו הבוחרים יהיה תלוי במידה רבה בפתרון בעיות חברתיות. בעירייה טענו כי מינויה של רקובה נולד מהצורך בפקיד צעיר ואנרגטי כדי לטפל בבעיות חברתיות ושיפור שירותי הרפואה.

כך, עם מינויה, ב-19 בספטמבר 2018, היא הייתה אחראית על שירותי החינוך, הרווחה, הרפואה, הסעד, הרישום, השירות לתושב ועוד שירותים רבים נוספים בבירה הרוסית והחל ממרץ 2020 היא הייתה הפקיד הבכיר האחראי על הטיפול במתן מענה לטיפול במאבק בנגיף הקורונה בעיר שבה כמות החולים הגדולה ביותר ברוסיה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדברי אלכסיי נבלני והקרן שלו למלחמה בשחיתות היא נראתה עם תכשיטים יקרים — שרשרת (במחיר של יותר מ -1.3 מיליון רובל), תליון (בעלות שני מיליון רובלים), באחד האירועים החברתיים שבהם ראש העיר לוקח אותה לעיתים קרובות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי דוח ההכנסה הרשמי לשנת 2018, לרקובה שתי בנות קטינות. לרקובה עצמה בית כפרי בגודל 125 מ"ר ודירה של 75.9 מ"ר[3].

ביולי 2019 פרסם העיתון סובסדניק חומר שטען שבעלה האזרחי של רקובה ואב בתה הבכורה הוא איש עסקים רוסי ממוצא קרואטי בשם קרשימיר פיליפוביץ'[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנסטסיה רקובה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Хозяйка города Почему вице-мэр Анастасия Ракова — самый влиятельный человек в правительстве Москвы и как она управляет городом
  2. ^ "Хозяйка города: Почему вице-мэр Анастасия Ракова — самый влиятельный человек в правительстве Москвы и как она управляет городом. Репортаж Таисии Бекбулатовой". «Meduza». 2017-07-07. אורכב מ-המקור ב-2017-07-17. נבדק ב-2017-07-17.
  3. ^ Портал правительства Москвы. Сведения о доходах, расходах, об имуществе и обязательствах имущественного характера государственных гражданских служащих города Москвы и лиц, замещающих государственные должности города Москвы, и членов их семей за период с 1 января по 31 декабря 2018 года. 24-05-2019
  4. ^ «Собеседник» № 24-2019 Дворец Путина в Геленджике оказался с браком 02-07-2019