אנסטסיה (מחזמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנסטסיה
Anastasia
מילות השירים לין אהרנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מבוסס על אנסטסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה סטיפן פלאהרטי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מחזמר עריכת הנתון בוויקינתונים
הצגת בכורה 27 במאי 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
https://anastasiathemusical.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנסטסיהאנגלית: Anastasia) הוא מחזמר עם מילים ולחן מאת לין אהרנס (אנ') וסטפן פלהרטי (אנ'), ותסריט מאת טרנס מקנאלי (אנ'). המחזמר מבוסס על סרט האנימציה משנת 1997 בעל אותו השם, המעבד את האגדה על אנסטסיה ניקולאייבנה, הנסיכה הגדולה של רוסיה שיכלה להימלט מההוצאה להורג של משפחתה. שנים לאחר מכן, יתומה עם אמנזיה בשם אניה מקווה למצוא את משפחתה על ידי הצטרפות לשני נוכלים שרוצים לנצל את הקיסרית הגדולה.

הופעת הבכורה של המחזמר בברודוויי התקיימה באפריל 2017 בתיאטרון ברודהרסט (אנ') (לאחר סיום הרצת טרום-ברודוויי בהרטפורד, קונטיקט), ומאז הועלו הפקות מרובות ברחבי העולם של המחזמר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 התקיימה קריאה של המחזמר, בהשתתפות קלי בארט בתור אניה (אנסטסיה), ארון טבייט בתור דמיטרי, פטריק פייג' בתור ולדימיר ואנג'לה לאנסבורי בתור הקיסרית מריה. ב-12 ביוני 2015, התקיימה הסדנא של המחזמר בניו יורק, שכללה את אלנה שאדו בתור אניה, רמין קרימלו בתור גלב (תפקיד חדש שנוצר עבור ההפקה הבימתית) ודאגלס סילס בתור ולאד.[1]

הופעת הבכורה של ההפקה המקורית של אנסטסיה התקיימה בבמת הרטפורד (אנ') בהרטפורד, קונטיקט. דארקו טרסניאק ביים את המופע והכוראוגרפיה נעשתה על ידי פגי היקי. במופע כיכבו כריסטי אלטומאר בתפקיד אניה ודרק קלנה בתפקיד דמיטרי.[2]

הפקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברודוויי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחזמר הועלה בתיאטרון ברודהרסט (אנ'), ברודוויי. ההצגות המקדימות החלו ב-23 במרץ 2017. המחזמר נפתח רשמית ב-24 באפריל 2017. ההפקה בברודוויי כוללת את צוות השחקנים המקורי מהרטפורד.[3][4]

ההפקה קיבלה ביקורות מעורבות.[5] המופע נסגר ב-31 במרץ 2019, לאחר 34 הצגות מקדימות ו-808 הופעות רגילות.[6]

מדריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנסטסיה בתיאטרון הקולוסיאום במדריד

ההפקה האירופאית הראשונה נפתחה רשמית ב-10 באוקטובר 2018 (הצגות מקדימות החלו ב-3 באוקטובר) בתיאטרון הקולוסיאום במדריד, ספרד.[7]

סיבובי הופעות בצפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב ההופעות הראשון בצפון אמריקה החל ב-9 באוקטובר 2018 בתיאטרון פרוקטור (אנ') בסקנקטדי, ניו יורק.[8][9] המופע נסגר ב-2020 בשל מגפת הקורונה.[10]

סיבוב הופעות שני החל ב-15 באוקטובר 2021 במרכז לאמנויות הבמה של מחוז קולומביה באוונס, ג'ורג'יה.[11]

שטוטגרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה גרמנית רצה מ-15 בנובמבר 2018 עד 13 באוקטובר 2019 בתיאטרון בימת פאלדיום בשטוטגרט.

האג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההפקה ההולנדית נפתחה ב-22 בספטמבר 2019 בתיאטרון AFAS בהאג, הולנד. ההפקה הסתיימה ב-23 במרץ 2020, בשל מגפת הקורונה, ולא חודשה מאז.

טמפרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של ההפקה הפינית, שאינה שחזור של ההפקה המקורית בברודוויי, התקיימה ב-2 בספטמבר 2022 בתיאטרון טמפרה (אנ'), פינלנד.

לינץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה נוספת שאיננה שחזור של ההפקה המקורית, בתיאטרון הממלכתי (אנ') בלינץ, אוסטריה.

סאו פאולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של ההפקה הדוברת-פורטוגזית התקיימה ב-9 בנובמבר 2022 בתיאטרון רנו בסאו פאולו, ברזיל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרולוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1907, סנקט פטרבורג, רוסיה, הקיסרית האלמנה מריה פיודורובנה מנחמת את נכדתה הצעירה, הנסיכה הגדולה אנסטסיה בת החמש, אשר עצובה מהעובדה שסבתה עוברת לפריז שבצרפת. לפני שהקיסרית עוזבת, היא מעניקה לאנסטסיה תיבת נגינה כמתנת פרידה ("Prologue: Once Upon a December").[12] אחת עשרה שנים לאחר מכן, אנסטסיה משתתפת בנשף עם משפחתה כאשר הבולשביקים פולשים לארמון. בעוד בני משפחת רומנוב מנסים לברוח, אנסטסיה מנסה להחזיר את תיבת הנגינה שלה, רק כדי שיירו לעברה וילכדו אותה, יחד עם שאר בני משפחתה ("The Last Dance of the Romanovs"). מאוחר יותר בפריז, הקיסרית מקבלת מכתב שבו כתוב שכל המשפחה הוצאה להורג.

מערכה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1927, גלב ואגנוב, גנרל של הבולשביקים ששולטים עכשיו ברוסיה, מודיע לרוסים הקודרים ששמה של סנקט פטרסבורג הענייה שונה ללנינגרד, והוא מבטיח עתיד בהיר ושליו יותר. הרוסים מוחים על שינוי זה, אבל מעודדים מהשמועה שאולי אנסטסיה שרדה את מתקפת הבולשביקים. שני רמאים מבוקשים, דמיטרי הצעיר היפה וולאד פופוב (חבר לשעבר בבית המשפט הקיסרי), שומעים את השמועות ומתכננים את "התרמית הגדולה בהיסטוריה": הם יטפחו בחורה תמימה שתהפוך לאנסטסיה כדי לקחת את הכסף מהקיסרית האלמנה ("A Rumor in St. Petersburg").

דמיטרי וולאד עורכים אודישנים, שאינם מצליחים, עבור המזימה שלהם בארמון יוסופוב (אנ') הנטוש. בדיוק כשהם עומדים לוותר על התקווה למצוא מתחזה מתאימה, מנקת רחוב בשם אניה נכנסת כדי לשאול את דמיטרי בנושא ניירת עבור רכישת כרטיסים לפריז. דמיטרי וולאד מוקסמים כשאניה מסבירה שהיא לא זוכרת מי היא מכיוון שהיא סובלת מאמנזיה, וכי יש לה מעט מאוד זיכרונות מעברה ("In My Dreams"). נדהמים מאובדן הזיכרון שלה ומהדמיון בינה לבין אנסטסיה, הם בוחרים בה כמתחזה שלהם.

בבירה, עובדי ממשלה ממיינים שמועות ודוחות שקיבלו מאזרחים שדורשים התערבות. שלוש שחקניות מרירות מדווחות לגלב על המזימה של אניה, דמיטרי וולאד, אבל הוא פוטר את הגברים וממלא מסמך רק על אניה ("The Rumors Never End"). בחזרה בארמון, דמיטרי וולאד מכשירים את אניה להפוך לאנסטסיה באמצעות שיעורי היסטוריה, ריקוד וסעודה ("Learn to Do It").

גלב מורה על מעצרה של אניה, והיא מובאת למשרדו ב-Nevsky Prospect (אנ'). הגנרל חוקר את הנערה ומזהיר אותה מפני ההשלכות של העמדת פנים שהיא אנסטסיה. הוא מנסה לשכנע אותה שאנסטסיה באמת מתה. הוא חושף שאבא שלו היה בין החיילים שירו במשפחת רומנוב, ובתור ילד, גלב שמע את היריות ואת צרחותיהם של בני המשפחה. אולם, גלב מבחין שלאניה יש "עיניי רומנוב" ומבין שאניה יכלה למעשה להיות אנסטסיה. גלב נותן לאניה ללכת עם אזהרה, כשהוא מפתח רגשות כלפיה ("The Neva Flows").

אניה מתאחדת עם דמיטרי והם מותקפים על ידי שותפיו לשעבר של דמיטרי, בהם הם נלחמים ("The Neva Flows Reprise"). כשהוא מתרשם מכישורי הלחימה של אניה, דמיטרי נפתח בפניה בפעם הראשונה ומספר לה על ילדותו ברחובות סנקט פטרסבורג ואיך הוא דאג לעצמו כיתום ("My Petersburg"). דמיטרי מתחיל לסמוך על אניה מספיק כדי להראות לה תיבת נגינה שהוא לא הצליח לפתוח, אינו מודע לכך שזו המתנה שהקיסרית נתנה לאנסטסיה. אניה מותחת את הקפיץ ופותחת בקלות את תיבת הנגינה ומתחילה להיזכר במעורפל בעברה, הכולל נשף מפואר שהתקיים שנים רבות קודם לכן ("Once Upon a December"). לאחר האירוע, אניה נחושה מתמיד ברצונה להגיע לפריז, אבל דמיטרי אומר לה שאין להם מספיק כסף כדי לקנות את הכרטיסים לרכבת. אז היא נותנת לו את הרכוש היקר ביותר שלה, יהלום שהיה תפור לשמלתה כאשר מצאו אותה שנים קודם לכן ("A Secret She Kept").

בתחנת הרכבת, הרוזן איפוליטוב מזהה את אניה בתור אנסטסיה ומנשק את ידה. כשהם עולים על הרכבת לפריז, הרוזן איפוליטוב מוביל את כולם לתפילת פרידה מרוסיה ("Stay, I Pray You"). במהלך הנסיעה ברכבת, אניה, דמיטרי וולאד מהרהרים במה הם מקווים להשיג בפריז: אניה מקווה לגלות שהיא באמת אנסטסיה, הרצון של דמיטרי הוא כסף וולאד מקווה לזכות בחזרה בליבה של לילי מלבסקי-מלביץ' ("סופי" בסרט משנת 1997), המשרתת של הקיסרית שאיתה ניהל רומן בעבר ("We'll Go From There"). הרוזן איפוליטוב נורה על ידי המשטרה בשל עלייה לא חוקית על הרכבת, ונפצע אנושות. לאחר מכן השוטרים רודפים אחרי אניה, דמיטרי וולאד מכיוון שהם פושעים מבוקשים ברוסיה, אבל השלושה קופצים מהרכבת, נמנעים בקושי מלהילכד.

כשהם מתקדמים ברגל ברחבי רוסיה, גלב מקבל פקודות לעקוב אחרי אניה ולהרוג אותה אם היא אנסטסיה האמיתית ("Traveling Sequence"). גלב מסכים למשימה, אבל הוא מבין שהוא מאוהב באניה ומטיל ספק בלבו ("Still"). אניה, ולאד ודמיטרי מגיעים לבסוף לצרפת, וכשהם נוסעים לפריז, אניה אוזרת אומץ להמשיך הלאה בתקווה שסוף סוף תגלה מי היא ("Journey to the Past").

מערכה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אניה, ולאד ודמיטרי מגיעים לפריז ומתלהבים מהמראות ומהקולות של העיר ("Paris Holds the Key (to Your Heart)"). כאשר ולאד ודמיטרי יוצאים לטייל לבד, אניה מבקרת בגשר אלכסנדר השלישי, שנקרא על שם סבה של אנסטסיה, ומרגישה אליו חיבור חזק ("Crossing a Bridge").

הקיסרית מריה פיודורובנה, עכשיו אישה מרירה ומבוגרת, קוראת את המכתבים ששלחו מתחזות שונות של אנסטסיה ומוותרת, שבורת לב, על התקווה למצוא את אנסטסיה ("Close the Door"). כאשר גלב מגיע לפריז, לילי חוגגת במועדון נווה (Neva), היכן שגולים רוסים עשירים ואצילים מעלים זיכרונות מרוסיה הישנה ("Land of Yesterday"). לילי מתאחדת עם ולאד, עליו היא כועסת כי גנב את תכשיטיה כשהיו ביחד. השניים נזכרים ברומן השערורייתי שהיה ביניהם וולאד משכנע את לילי לתת לאניה להיפגש עם הקיסרית בבלט בשבוע הבא ("The Countess and the Common Man"). אולם, ולאד מפיל בטעות את הכרטיסים לבלט, וגלב, ששמע את התכנית שלהם, מרים את הכרטיסים ("Land of Yesterday Reprise").

במלון, לאניה יש סיוט על הוצאתם להורג של בני משפחת רומנוב ("A Nightmare"). דמיטרי מנחם אותה ומספר על איך הוא השתחווה לאנסטסיה במצעד כילד צעיר. אניה זוכרת זאת היטב, והשניים מבינים שאניה היא אכן הנסיכה הגדולה אנסטסיה ("In a Crowd of Thousands").

בבלט, ולאד חושד שאניה ודמיטרי מתאהבים והוא שבור לב עבורם מכיוון שהשניים לעולם לא יוכלו להיות ביחד ("Meant to Be"). במהלך ההופעה של אגם הברבורים, אניה רואה את הקיסרים ונזכרת בה. הקיסרית גם רואה את אניה ומזהה אותה, אך מכחישה זאת. דמיטרי וגלב (שמתלבט האם לירות או לא לירות באניה) מהרהרים ברגשותיהם כלפי אניה ("Quartet at the Ballet").

לאחר הבלט, גם לילי מזהה את אניה בתור אנסטסיה ולוקחת אותה מיד אל הקיסרית. דמיטרי חרד מהפגישה ומבין שהוא מאוהב באניה, אבל יודע שהוא חייב לתת לה ללכת למשפחתה ("Everything to Win"). אניה עוזבת את הפגישה בכעס, לאחר שהבינה מהקיסרית כי ולאד ודמיטרי מתכוונים להשתמש בה במזימה שלהם עבור כסף. כשהיא עוזבת, דמיטרי מחכה לקיסרית. היא דוחה אותו בקרירות, אבל דמיטרי עוצר בעדה ללא התחשבות. הוא מתחנן בפניה לראות את אניה, אך היא שוב מסרבת.

בחזרה במלון, אניה מתחילה לארוז, אבל מופרעת בידי הקיסרית אשר, מתרשמת מאומץ ליבו של דמיטרי, באה לתת לה הזדמנות. אניה מזועזעת מאכזריותה של הקיסרית, טוענת שהיא לא הסבתא שהיא זכרה. הקיסרית שואלת בכעס את אניה על עברה ועל משפחת רומנוב, אבל אניה מאלצת אותה להרהר באדם שהפכה להיות בשני העשורים האחרונים. אניה נזכרת פתאום בלילה שבו הקיסרית עזבה לפריז. כאשר אניה מציגה את תיבת הנגינה ושרה את שיר הערש, הקיסרית מבינה סוף סוף שאניה היא באמת אנסטסיה והשתיים מתחבקות, מתאחדות לאחר עשרים שנה ("Once Upon a December Reprise").

מסיבת עיתונאים מתקיימת בבוקר למחרת, שם ולאד ולילי מנסים להדוף את הכתבים הסקרנים ("The Press Conference"). לפני שהן מופיעות בפומבי, הקיסרית מספרת לאניה שדימיטרי לא לקח את הפרס וחושפת בפניה את הכבוד שהיא רוחשת כלפיו. אניה מודאגת לגבי עתיד חייה כנסיכה והקיסרית מתעקשת שלא משנה במה תבחר, הן תמיד יהיו ביחד. אניה הולכת לחשוב; היא מבינה שהיא מאוהבת בדמיטרי, ומחליטה שהיא חייבת ללכת בעקבותיו ("Everything to Win Reprise"). כשהיא באה לעזוב, אניה רואה שגלב חמק פנימה ונעל אותם בחדר. היא מבינה למה הוא שם, וגלב אומר שהוא חייב להרוג אותה כדי להשלים את המשימה של אביו. אניה זוכרת כעת בבירור את היום שבו נהרגה משפחתה, וללא חשש, מתגרה בו שיהרוג אותה כדי שתוכל להיות עם משפחתה. כשהרגשות משתלטים עליו והוא אינו מסוגל לשאת את החרפה של אביו, גלב לא מסוגל להרוג את אניה ("Still/The Neva Flows Reprise"). אניה מנחמת את גלב והם קוראים להפסקת אש.

ולאד, לילי וצוות הארמון מחפשים את אניה והקיסרית מאושרת, יודעת שאניה נמצאת כעת במקום אליו היא שייכת. היא וגלב מודיעים לאנשיהם שהשמועות על אנסטסיה ייפסקו כעת; הפרס על מציאתה ייתרם לצדקה. אניה מוצאת את דמיטרי בגשר אלכסנדר השלישי, שם הם מתחבקים. הזוג עוזב את פריז כשרוחותיהם של בני משפחת רומנוב חוגגות את החיים שיהיו לאניה ודמיטרי ביחד ("Finale").

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכה ראשונה מערכה שנייה
סנקט פטרסבורג, 1907, 1917 ו-1927
  • "Prologue: Once Upon a December" – הקיסרית ואנסטסיה הקטנה
  • "The Last Dance of the Romanovs" – אנסמבל # †
  • "A Rumor in St. Petersburg" – דמיטרי, ולאד ואנסמבל
  • "In My Dreams" – אניה
  • "The Rumors Never End" – גלב ואנסמבל †
  • "Learn to Do It" – ולאד, אניה ודמיטרי
  • "The Neva Flows" – גלב #
  • "The Neva Flows (Reprise)" – גברים †
  • "My Petersburg" – דמיטרי ואניה
  • "Once Upon a December" – אניה ואנסמבל
  • "A Secret She Kept" – אניה # †
  • "Stay, I Pray You" – הרוזן איפוליטוב, אניה, דמיטרי, ולאד ואנסמבל ‡
  • "We'll Go From There" – ולאד, אניה, דמיטרי ואנסמבל
  • "Traveling Sequence" – גלב, גורלינסקי, אניה, דמיטרי וולאד †
  • "Still" – גלב
  • "Journey to the Past" – אניה
פריז, 1927
  • "Paris Holds the Key (To Your Heart)" – ולאד, דמיטרי, אניה ואנסמבל
  • "Crossing a Bridge" – אניה ∞
  • "Close the Door" – הקיסרית
  • "Land of Yesterday" – לילי ואנסמבל
  • "The Countess and the Common Man" – ולאד ולילי
  • "Land of Yesterday (Reprise)" – גלב †
  • "A Nightmare" – ילדי רומנוב, הצאר והצארינה †
  • "In a Crowd of Thousands" – דמיטרי ואניה
  • "Meant to Be" – ולאד #
  • "Quartet at the Ballet" – אניה, דמיטרי, הקיסרית וגלב
  • "Everything to Win" – דמיטרי
  • "Once Upon a December (Reprise)" – אניה והקיסרית
  • "The Press Conference" – לילי, ולאד ואנסמבל
  • "Everything to Win (Reprise)" – אניה
  • "Still/The Neva Flows (Reprise)" – גלב ואנסמבל #
  • "Finale" – להקה

מודגש - השיר הופיע בסרט המקורי מ-1997.

# לשיר שם שונה מההפקה בהרטפורד.

לא מופע בהקלטה של צוות השחקנים[13]

מכיל את המנגינה של השיר "In the Dark of the Night", שנחתך מהסרט.

הוחלף בחזרה של "Paris Holds the Key (To Your Heart)" בסיבוב ההופעות בארצות הברית ובהפקות הבינלאומיות.

דמויות מרכזיות וצוותי שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות קריאה[14]

(2012)

סדנא[1]

(2015)

במת הרטפורד[15]

(2016)

ברודוויי[16]

(2017)

סיבוב הופעות בארצות הברית[17]

(2018)

סיבוב הופעות בארצות הברית[18]

(2021)

אניה/ אנסטסיה קלי בארט אלנה שאדו כריסטי אלטומאר לילה קוגן קיילה סטון
דמיטרי ארון טבייט מארק אוונס דרק קלנה סטפן ברוור סם מקללן
ולאד פופוב פטריק פייג' דאגלס סילס ג'ון בולטון אדוארד סטאודנמאייר בראיין סיסטורם
גלב ואגנוב ארון לזר רמין קרימלו מנואל פלציאנו רמין קרימלו ג'ייסון מייקל אוונס ברנדון דלגדו
הרוזנת לילי מלבסקי-מלביץ' ג'ולי האלסטון ג'ואנה גלושק קרוליין אוקונור (אנ') טארי קאלי מדליין ראובה
הקיסרית האלמנה מריה פיודורובנה אנג'לה לאנסבורי מרי בת' פיל ג'וי פרנץ גרי ווגרף

החלפות בולטות בצוות השחקנים בברודוויי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 5 בדצמבר 2017: מקס וון אסן מחליף את רמין קרימלו בתפקיד גלב.
  • 27 במרץ 2018: ויקי לואיס מחליפה את קרוליין אוקונור בתפקיד הרוזנת לילי.
  • 28 בספטמבר 2018: ג'ודי קיי מחליפה את מרי בת' פיל בתפקיד הקיסרית.
  • 7 בינואר 2019: פני פולר מחליפה את ג'ודי קיי בתפקיד הקיסרית.[19]
  • 14 באפריל 2019: קודי סימפסון מחליף את זאק אדקינס בתפקיד דמיטרי.[20]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במת הרטפורד 2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2016 פרס מעגל המבקרים של קונטיקט[21][22] הפקת מחזמר יוצאת מהכלל זכייה
שחקנית ראשית יוצאת מהכלל במחזמר כריסטי אלטומאר זכייה
שחקן משנה יוצא מהכלל במחזמר ג'ון בולטון מועמדות
שחקנית משנה יוצאת מהכלל במחזמר קרוליין אוקונור מועמדות
מרי בת' פיל מועמדות
במאי יוצא מהכלל של מחזמר דארקו טרסניאק זכייה
כוראוגרפיה יוצאת מהכלל פגי היקי זכייה
עיצוב במה יוצאת מהכלל אלכסנדר דודג' מועמדות
עיצוב תלבושות יוצא מהכלל לינדה צ'ו זכייה
עיצוב תאורה יוצא מהכלל דונלד הודלר מועמדות
עיצוב סאונד יוצא מהכלל בריאן רונן מועמדות
עיצוב הקרנה יוצא מהכלל ארון ריין זכייה

ברודוויי 2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2017 פרס טוני[23] הביצוע הטוב ביותר על ידי שחקן משנה במחזמר מרי בת' פיל מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר במחזמר לינדה צ'ו מועמדות
פרס דרמה דסק מחזמר יוצא מהכלל מועמדות
שחקנית יוצאת מהכלל במחזמר כריסטי אלטומאר מועמדות
שחקנית משנה יוצאת מהכלל במחזמר מרי בת' פיל מועמדות
תסריט יוצא מהכלל של מחזמר טרנס מקנלי מועמדות
לחן יוצא מהכלל סטפן פלהרטי מועמדות
עיצוב תלבושות יוצא מהכלל למחזמר לינדה צ'ו מועמדות
תזמור יוצא מהכלל דאג בסטרמן מועמדות
עיצוב הקרנה יוצא מהכלל ארון ריין זכייה
עיצוב סאונד יוצא מהכלל במחזמר פטר הילנסקי מועמדות
פרס ליגת הדרמה[24] הפקת מחזמר יוצאת מהכלל של ברודוויי או אוף-ברודוויי מועמדות
ביצוע נכבד קרוליין אוקונור מועמדות
פרס מעגל המבקרים החיצוני[25] מחזמר חדש יוצא מהכלל בברודוויי מועמדות
שחקנית יוצאת מהכלל במחזמר כריסטי אלטומאר מועמדות
שחקן משנה יוצא מהכלל במחזמר ג'ון בולטון מועמדות
שחקנית משנה יוצאת מהכלל במחזמר קרוליין אוקונור מועמדות
מרי בת' פיל מועמדות
תסריט יוצא מהכלל של מחזמר טרנס מקנלי מועמדות
מוזיקה חדשה יוצאת מהכלל סטפן פלהרטי ולין אהרנס מועמדות
במאי יוצא מהכלל של מחזמר דארקו טרסניאק מועמדות
עיצוב במה יוצא מהכלל אלכסנדר דודג' מועמדות
עיצוב תלבושות יוצא מהכלל לינדה צ'ו מועמדות
עיצוב תאורה יוצא מהכלל דונלד הודלר מועמדות
עיצוב הקרנה יוצא מהכלל ארון ריין זכייה
תזמור יוצא מהכלל דאג בסטרמן מועמדות
פרס עולם התיאטרון הופעת בכורה יוצאת מהכלל בברודוויי כריסטי אלטומאר זכייה
פרס צ'יטה ריברה למחול וכוראוגרפיה[26] רקדן יוצא מהכלל המופע ברודוויי ג'ון בולטון מועמדות

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנסטסיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Tony-Winning Director Says Ahrens and Flaherty's Stage Anastasia Will Be a Whole “New Musical”, Playbill, ‏March 01, 2016 (באנגלית)
  2. ^ Anastasia at Hartford Stage, Hartford Stage (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Adam Hetrick, Cast and Theatre Set for Broadway’s Anastasia, Playbill, ‏June 28, 2016
  4. ^ עמוד המחזמר באתר Playbill
  5. ^ Review Roundups, Review Roundup: Have You Heard? ANASTASIA Opens on Broadway Tonight!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  6. ^ A. A. Cristi, ANASTASIA To Play Final Broadway Performance March 31, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  7. ^ Alan Henry, ANASTASIA Will Make European Debut in Madrid, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  8. ^ Adam Hetrick, Anastasia Will Launch 30-City National Tour in October, Playbill, ‏March 23, 2018 (באנגלית)
  9. ^ Adam Hetrick, Anastasia National Tour Reveals Full Slate of Engagements Into Summer 2020, Including Los Angeles, Boston, and Atlanta, Playbill, ‏July 12, 2019 (באנגלית)
  10. ^ Stephi Wild, All Remaining ANASTASIA Tour Performances Have Been Cancelled Through Summer 2020, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  11. ^ Chloe Rabinowitz, Kyla Stone, Sam McLellan and More to Star in National Tour of ANASTASIA, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  12. ^ David Rooney, David Rooney, ‘Anastasia’: Theater Review, The Hollywood Reporter, ‏2017-04-24 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Anastasia (Original Broadway Cast Recording) — Broadway Records, web.archive.org, ‏2017-08-24
  14. ^ BWW News Desk, Exclusive: Crawford, Barrett, Halston, Page Join Tveit, Lansbury, Lazar in ANASTASIA Reading!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  15. ^ Cast Announced for Ahrens and Flaherty's Stage Anastasia, Playbill, ‏March 09, 2016 (באנגלית)
  16. ^ Nicole Rosky, Breaking News: Have You Heard? ANASTASIA Has Found Its Full Broadway Cast!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  17. ^ Anastasia Announces Complete Casting for First National Tour | TheaterMania, www.theatermania.com (באנגלית אמריקאית)
  18. ^ Andrew Gans, North American Tour of Anastasia Begins October 19, Playbill, ‏October 19, 2021 (באנגלית)
  19. ^ Anastasia Announces New Casting: Constantine Germanacos as Gleb & Penny Fuller as the Dowager Empress, Broadway.com (באנגלית)
  20. ^ Andrew Gans, Cody Simpson Extends Run in Broadway’s Anastasia, Playbill, ‏January 29, 2019 (באנגלית)
  21. ^ Two on the Aisle, CT Critics Announce Award Nominations, Two on the Aisle, ‏2016-06-06 (באנגלית)
  22. ^ American Theatre Editors, ‘Anastasia’ Takes Home 7 Connecticut Critics Circle Awards, AMERICAN THEATRE, ‏2016-06-14 (באנגלית אמריקאית)
  23. ^ Nicole Rosky, The 2017 Tony Awards - And the Nominees Are... Complete List! NATASHA, PIERRE & THE GREAT COMET OF 1812 and HELLO, DOLLY! Lead Pack, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  24. ^ Nicole Rosky, Breaking: DEAR EVAN HANSEN, GREAT COMET & More Earn Drama League Awards Nominations; Check Out the Full List!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  25. ^ Nicole Rosky, Outer Critics Circle Nominations Announced: Hello, Dolly!, Anastasia, Groundhog Day and More!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  26. ^ A. A. Cristi, GREAT COMET, BANDSTAND and More Take Home 2017 Chita Rivera Awards, BroadwayWorld.com (באנגלית)