אנציקלופדיה מיתיקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אנציקלופדיה מיתיקה (Encyclopedia Mythica) היא אנציקלופדיית אינטרנט לפולקלור, מיתולוגיה ודת. היא מכסה את המיתולוגיה של רוב העולם, עם חלקים העוסקים באירופה, אפריקה, אסיה, המזרח התיכון, אמריקה הלטינית, צפון אמריקה ואוקיאניה. האנציקלופדיה נוסדה ביוני 1995 כאתר קטן בעל כ-300 מאמרים, וקיבלה את שם המתחם הנוכחי שלה ב-29 במרץ, 1996. נכון לדצמבר 2009, היא מכילה כ-7,300 ערכים.

אמינות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנציקלופדיה מיתיקה אינה מספקת מקורות לכל מאמריה. לדוגמה, הערכים המתייחסים לאלים הפולינזיים והאוקיאניים פעמים רבות אינם אמינים בכך שהם נוטים לסווג בשגגה את האלים המיקרונזיים, המלזיים והפיג'יים בתור פולינזיים. הם מאחדים מידע ממספר תרבויות שונות,[1] או מזהים בשוגג דמויות משנה מאגדות כאלים או אלות.[2] זהירות דומה יש לנקוט ביחס לדמויות קלטיות, שנראה שלכמה מהן אין כל אזכור בכל מקור אחר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ למשל, אנציקלופדיה מיתיקה לרוב אינה מציינת את המדינה או התרבות ממנה אל 'פולינזי' מגיע. כאשר אל הידוע רק בסיפורי אי קטן אחד מתויג כ'פולינזי', הדבר יוצר בקרב הקוראים את התחושה המוטעית שהאל המדובר ידוע בכל רחבי פולינזיה.
  2. ^ לעיתים ישנן השלכות לחוסר הדיוק שבמאמרים. באנציקלופדיה מיתיקה ישנו ערך משובש על קיווה, מלאך מאורי השומר על הים, שהוא זכר, ובערך מתואר כ"אם כל חיות-הים במיתולוגיה הפולינזית". כאשר סוג חדש של סרטן התגלה באזור דרום האוקיינוס השקט, החוקרים השתמשו באנציקלופדיה מיתיקה כמקור, מה שאומר שהטעות הופצה על ידי אמצעי התקשורת ואתרי המדע בכל רחבי העולם.