אנתוני ד'אספוזיטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנתוני ד'אספוזיטו
Anthony D'Esposito
דיוקן רשמי של ד'אספוזיטו, ינואר 2023
דיוקן רשמי של ד'אספוזיטו, ינואר 2023
דיוקן רשמי של ד'אספוזיטו, ינואר 2023
לידה 22 בפברואר 1982 (בן 42)
איילנד פארק, ניו יורק, ארצות הברית
שם מלא אנתוני פ. ד'אספוזיטו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת הופסטרה
עיסוק פוליטיקאי, בלש משטרה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הרביעי של ניו יורק
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־15 שבועות)

אנתוני פ. ד'אספוזיטואנגלית: Anthony P. D'Esposito; נולד ב-22 בפברואר 1982) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הרביעי של מדינת ניו יורק. ד'אספוזיטו, בלש משטרה בדימוס, הוא חבר המפלגה הרפובליקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד'אספוזיטו נולד בכפר איילנד פארק שבמחוז נסאו במדינת ניו יורק. לפני שנכנס לפוליטיקה של ארצות הברית, שירת כקצין משטרה ביחידת הבילוש ה-73 של משטרת ניו יורק. הוא הצטרף ל-NYPD ב-2006 ועבד שם עד שפרש בשנת 2020.

במהלך הקריירה שלו במשטרת ניו יורק, הוגשו נגד ד'אספוסיטו ארבע תלונות בגין שימוש בכוח מופרז, ועל אחת מהן הומלץ להגיש נגדו כתב אישום[1]. כמו כן, פעמיים ננזף בידי המשטרה: ב-2007, על כך שעבד כתקליטן וכמוזג במועדון לילה ללא אישור מיוחד מהמשטרה, ובעקבות זאת נשללו ממנו 15 ימי חופשה; ובשנת 2015, כאשר נשללו לו 20 ימי חופשה נוספים בשל אי אבטחת כלי הנשק שלו, שנגנב לאחר שהשאיר אותו ללא השגחה במכונית[2].

בשנת 2016 מונה ד'אספוסיטו לחבר מועצה במועצת עיריית המפסטד (Hempstead) שבניו יורק, ובשנה העוקבת נבחר לכהונה מלאה[3]. היא כיהן כחבר המועצה עד שנבחר אל הקונגרס בשנת 2023.

בבחירות 2022 התמודד לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס הרביעי של ניו יורק. בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית ניצח ללא התנגדות, ובבחירות הכלליות ניצב בפני לורה גילן, מועמדת המפלגה הדמוקרטית ולשעבר עמיתתו למועצת עיריית המפסטד. ד'אספוסיטו הגדיר את המרוץ כ"משאל עם בנושאי ביטחון הציבור ויוקר המחיה". ביום הבחירות הכלליות גבר על גילן עם 51.8% מהקולות[4]. הוא הושבע לתפקידו בראשית ינואר 2023, עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית.

בינואר 2023 היה ד'אספוסיטו לחבר הקונגרס הרפובליקני הראשון שקרא להתפטרותו של עמיתו לסיעה ג'ורג' סנטוס בעקבות גילויים על הצהרות ביוגרפיות כוזבות מצדו של האחרון. על פי הדיווחים, משרדו של ד'אספוסיטו סייע בשירותים לתושבי מחוז הקונגרס השלישי השכן, שמיאנו לעבוד עם משרדו של סנטוס[5]. ב-7 במרץ 2023 הציג ד'אספוסיטו את חוק "No Fortune for Fraud", חקיקה המשנה את חוקי בית הנבחרים כך שיחול איסור על חברי קונגרס לקבל תשלום עבור מעמדם כידוענים אם יוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות כספיות או הונאה; סנטוס, שנמצא תחת חקירה בגין הונאה וזיוף המחאותים בברזיל, אינו מוזכר במישרין בחקיקה, אך ד'אספוסיטו אמר שהוא "מקור השראה" לכך.

בספטמבר 2023, כחלק מביקור רשמי בישראל, השתתף ד'אספוזיטו בסיור בשומרון מטעם יו"ר המועצה האזורית יוסי דגן והביע תמיכה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנתוני ד'אספוזיטו בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של אנתוני ד'אספוזיטו בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Anthony Desposito, באתר פרופבליקה (באנגלית)
  2. ^ ראיין בורט, GOP Candidate Punished by NYPD for Losing Gun, Going Rogue as a DJ, באתר רולינג סטון, 11 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  3. ^ סטפני דאזיו, Hempstead Town councilman hired at Nassau Board of Elections, באתר ניוזדיי, 18 בפברואר 2018 (באנגלית)
  4. ^ ג'ון ל. דורמן, Outgoing New York Rep. Kathleen Rice says she warned Democratic leaders that the party would 'lose' Long Island in the midterms, באתר Business Insider‏, 31 בדצמבר 2022 (באנגלית)
  5. ^ ג'. ד. אלן, Who’s picking up Santos’ slack? Meet Rep. D’Esposito, באתר WSHU‏, 1 בפברואר 2023 (באנגלית)
  6. ^ חבר הקונגרס בשומרון: "מדיניות ביידן לעצירת הבניה בהתנחלויות - פגומה"