אסנת פז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסנת פז
לידה שער העמקים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, זמר עברי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסנת פז היא זמרת ישראלית. עיקר פעילותה הייתה בשנות ה-60. התפרסמה בשירים רוח עצוב, "שיר שלכת אדומה", תחת זיו כוכבי שמים, "בואי אמא", "כובע של קש", "בת הרב", "אורי" ואחרים.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסנת פז נולדה בקיבוץ שער העמקים למשפחה ממוצא יוגוסלבי. אביה, הלל לבני, היה צלם שתיעד את חיי הקיבוץ כבר משנות ה-30 של המאה ה-20. כבר בקיבוץ שרה כסולנית, וגם נשלחה ללימודי פיתוח קול. אחרי שעזבה את הקיבוץ והייתה כבר אמא לשניים, זכתה במקום הראשון בתחרות כישרונות ארצית, ומיד הוזמנה להקלטות בקול ישראל ולהופעות ברחבי הארץ.

ב-1964, הקליטה פז ב"הד ארצי" את תקליטה הראשון, שבו ביצעה שירים של המלחינים נחום היימן ויוסף הדר[1]. ב-1965, הוציאה את אלבום הבכורה שלה.

בשנת 1968 הוציאה את אלבום שירי יצחק קצנלסון, משורר שנספה בשואה, עליו עבדה כשנתיים ימים. נשיא המדינה דאז, זלמן שזר, הזמין אותה לכבוד המפעל הזה אל בית הנשיא, ולאחר מכן הוזמנה להופעות באירופה ובארצות הברית. שיריה צעדו במצעדי הפזמונים. היא הוציאה גם מבחר שירי ילדים והשתתפה באוספים רבים, נסעה לארצות הברית ללמוד בבית הספר למשחק ולשירה של אוטה האגן, הופיעה ברחבי ארצות הברית וקנדה, בין היתר, בקרנגי הול ובמדיסון סקוור גארדן, אשר בניו יורק.

בשנת 1980 יצאה בתוכנית חדשה[2].

אוסף משיריה יצא על דיסק בחברת אן אם סי. כיום אסנת פז עוסקת בכתיבה, בציור ובכתיבת טקסטים לזמרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסנת פז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.