אסף הראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף הראל
הראל, 2014
הראל, 2014
הראל, 2014
לידה 9 באפריל 1972 (בן 51)
גבעת שמואל, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק במאי, שחקן, מנחה ויזם
סוג כתב פעילות בתחום הטלוויזיוני
קישורים חיצוניים
טוויטר assafrl
www.assafharel.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף הראל (נולד ב-9 באפריל 1972) הוא תסריטאי, במאי, מוזיקאי, שחקן ופובליציסט ישראלי, לשעבר חבר מועצת העיר תל אביב.

בין השנים 20192021 שימש כאחד מסגניו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. הראל פוטר והוחלף תפקידו לאחר שסיעתו, "אנחנו העיר", הצביעה נגד התקציב המוניציפלי לשנת 2021, על אף שהראל עצמו נותר בקואליציה העירונית כחבר מועצה רגיל, לאחר שהצביע בעד התקציב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הראל הוא בנם של חבר הכנסת לשעבר מטעם המערך אהרון הראל (במקור: אהרן גרבוז) ושל סופרת הילדים נירה הראל לבית רוטשטין. הוא אחיינם של איש התרבות אלון גרבוז והצייר יאיר גרבוז.

עד גיל 15, עת עבר לתל אביב, התגורר עם משפחתו בגבעת שמואל. את שנות התיכון עשה בבית הספר תלמה ילין ולאחר מכן התגייס לתיאטרון צה"ל. בעת שירותו הצבאי החל לכתוב במקומון "תל אביב" ולאחר שהשתחרר מהשירות הצבאי כתב ב"מעריב אמריקה", והתקדם שם עד לתפקיד העורך. בעת שהותו בארצות הברית החל להופיע במועדוני סטנד-אפ, ועם חזרתו ארצה המשיך להופיע גם בישראל.

החל ללמוד אדריכלות, אולם עזב את לימודיו. פנה לטלוויזיה ויצר את הסדרה "שוטטות", שבה שיחק, כתב וביים בשתי העונות שלה בערוץ 2 יחד עם ארז בן הרוש ואורי גוטליב.

לאחר מכן היה אחד משלושת כותבי התסריט (יחד עם ירון ניסקי ודורון צור) והבמאי של סדרת הטלוויזיה המצוירת "מ.ק.22". הראל גם ביים ויצר יחד עם אחיו, המפיק אמיר הראל, את התוכנית התיעודית "הפרשה" על העסק הביש, אשר שודרה בערוץ 8.

בספטמבר 2004 החל להנחות מדי לילה את תוכנית האירוח "כל לילה עם אסף הראל" (שצור וניסקי היו הכותבים הראשיים שלה) בערוץ 10. במהלך ארבע תוכניות השמיע הראל מספר התבטאויות והציג מספר קטעים על חברת הכנסת רוחמה אברהם. אברהם טענה שמדובר בנקמה על תלונה שהגישה לרשות השנייה נגד התכנית, והגישה נגד הראל וערוץ 10 תביעת דיבה. בעקבות התביעה נאלצו הראל וערוץ 10 לשלם לאברהם 120 אלף ש"ח. התוכנית ירדה מהמסך במרץ 2005, לאחר עונה אחת.

בשנת 2007 שיחק הראל בסדרה "מסודרים" שיצר עם מולי שגב. הדמות אותה שיחק היא גיא, הבחור השקול והמופנם מבין ארבעה חברים, אשר מכרו את חברת הסטארט-אפ שלהם ב-217 מיליון דולר. בשנת 2009 עלתה עונה שנייה לסדרה.

בשנת 2010 הנחה הראל את תוכנית התרבות "דיבור חדיש" בערוץ 8 לצד מירי חנוך. התוכנית ירדה לאחר עונה אחת.

בשנת 2012 ביים את העונה הראשונה של הסדרה "הפרלמנט" בערוץ 2 וב-2014 את העונה השנייה שזיכתה אותו בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר ובפרס הבימוי בטקס פרסי הטלוויזיה ה-12 של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

בשנת 2014, לאחר כעשור בתחום הטלוויזיה, החליט הראל לעבור לעולם הסטארטפים והקים אפליקציית וידאו בשם ג'ובי (Jovie) המאפשרת לאנשים לצלם עצמם בתוך מערכונים וקטעים מסצנות מוכרות ובכך ליצור סרטוני וידאו קצרים משולבי תוכן. הראל כיהן כמנכ"ל החברה עד סגירתה.

בינואר 2016 שב להגיש תוכנית לייט-נייט יומית בערוץ 10 בשם "לילה טוב עם אסף הראל". ביולי 2016 הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 10, בשל מערכון בתוכניתו של הראל שבו חזרו על המילים "כי יוני מת, כי יוני מת" על יוני נתניהו, במסגרת מערכון ביקורתי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הראל עצמו הבהיר למחרת כי לא התכוון כלל ללעוג ליוני נתניהו אלא רק להביע ביקורת כלפי אחיו.[1] ב-21 ביולי המשיך הראל בביקורת בוטה נגד נתניהו וכינה אותו "אפס" ו"מוכר אשליות". בגין זה ובעקבות תלונות צופים נפתח הליך הפרה נוסף.[2] בנובמבר 2016 חזרה התוכנית לעונה שנייה למשך מספר חודשים עד שירדה סופית מן המסך בפברואר 2017.

במאי 2017 החל להגיש את פינת הסאטירה המצולמת "המונולוג" באתר "הארץ".[3] בינואר 2018 חשף במסגרת "המונולוג" כי הוטרד מינית על ידי המנצח מנחם נבנהויז במהלך לימודיו בתלמה ילין, וחשף סיפורים דומים של בוגרים נוספים של בית הספר.

ב-2017 שיחק ב"אלישע", קומדיית מצבים ששודרה בערוץ הילדים בכיכובו של יובל סמו.

ב-7 באוגוסט 2018 הודיע הראל כי יתמודד על ראשות עיריית תל אביב.[4] בבחירות הגיע למקום השלישי, אחרי רון חולדאי ואסף זמיר, עם כ-12% מהקולות. רשימתו, "אנחנו העיר", זכתה בכ-4 מנדטים בבחירות למועצת העיר. בהמשך, מונה לסגנו של ראש העירייה, רון חולדאי – אך הראל פוטר מתפקידו בתחילת 2021 – בעקבות הצבעת הסיעה נגד התקציב העירוני.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה בזוגיות בשנים 2005–2012 עם העיתונאית דפנה לוסטיג, ולהם בת משותפת. כיום בזוגיות עם מיה, ולהם שני ילדים משותפים. מתגוררים בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסף הראל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2006 - תמר מרום ("אמא'לה")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - התסריט הטוב ביותר בסדרה קומית
2007 - אסף הראל, דוד ליפשיץ, איתי רייכר, בני בשן, דניאל נקסטרד וערן זרחוביץ' ("מסודרים")
הבא:
2008 - יעל פוליאקוב ועומר תדמור ("הכל דבש")
הקודם:
2013 - שי קפון ("עבודה ערבית")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - הבימוי הטוב ביותר בסדרה קומית
2014 - אסף הראל ("הפרלמנט")
הבא:
2015 - ליאור שפר ודוד אופק ("להרוג את הסבתא")