אסף צרויה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף צרויה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1979 (בן 45 בערך)
רמלה, ישראל
תקופת הפעילות מ-2000
עיסוק מלחין, מוזיקאי, מפיק מוזיקלי, מעבד מוזיקלי
סוגה פופ, מוזיקה מזרחית
שיתופי פעולה בולטים עומר אדם, לירן דנינו, מוטי טקה, משה פרץ, אבי אוחיון, פאר טסי, דקלון, אייל גולן, עדן בן זקן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף צרויה (נולד ב-1979) הוא מלחין, מוזיקאי, מפיק ומעבד מוזיקלי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסף צרויה נולד ב-1979 בעיר רמלה. בגיל 12, שלחו את צרויה הוריו ללמוד לנגן על גיטרה. צרויה ניגן בקונסרבטוריון העירוני של רמלה והופיע בקונצרטים שונים כבר בתור ילד. בשנות האלפיים, הקים יחד עם חמישה חברים נוספים להקת רוק אתנית בשם "האוזן של ווינסט". הלהקה הופיעה ברחבי הארץ והמשיכה לפעול עד לשירותם הצבאי של חברי הלהקה.

ב-2011 הקים צרויה אולפן הקלטות בעיר תל אביב-יפו. כעבור שנתיים, עזב את האולפן והקים אולפן נוסף בקריית עקרון. באותה שנה, הוציאה מרגלית צנעני את הסינגל "ילד" שהלחין צרויה למילותיו של אבי אוחיון.

ב-2013 הפיק את אלבומו השלישי של הזמר עומר אדם, "מוזיקה ושקט", תוך שהלחין את רוב שירי האלבום, למילותיו של אבי אוחיון. האלבום זכה במעמד "אלבום זהב" על מכירת 20,000 עותקים. לאחר מכן, המשיך צרויה לעבוד עם אדם תוך שהלחין לו שירים רבים שזכו אף הם להצלחה רבה.

ב-2014 יצא שיר הנושא של הסדרה "זגורי אימפריה", שבוצע על ידי עומר אדם, נכתב על ידי מאור זגורי והולחן על ידי אבי אוחיון וצרויה. בהמשך השנה, יצא אלבומו של פאר טסי, "כוחה של אהבה", מתוכו הפיק את השיר "אל תהיי עצובה", שהגיע למקום התשיעי במצעד השבועי של מדיה פורסט.

ב-2015 יצא להיטו של הזמר דודו אהרון, "טרמינל 3", שהלחין צרויה לצד אבי אוחיון ודודו אהרון. השיר זכה להצלחה מסחרית רבה והגיע בשיאו למקום התשיעי במצעד הפזמונים השבועי של רשת ג' וזכה בפרס אקו"ם לשיר השנה. באותה השנה, יצא שירו של אייל גולן, "שישי בצהריים" שהלחין צרויה. השיר הגיע למקום החמישי במצעד השנתי של גלגלצ.

באוגוסט 2015 יצא אלבומו של עומר אדם, "מודה אני", בו הלחין את מרבית השירים. בין השירים שהלחין ניתן למנות את "אז הלכתי" ו"מודה אני", שזכה להצלחה רבה במצעדי הפזמונים.

ב-2016 יצא שירו של עומר אדם, "אחרי כל השנים", שעיבד והפיק צרויה. באותה שנה, זכה צרויה לצד כותב השיר אבי אוחיון ואדם עצמו בפרס אקו"ם ל"שיר השנה". ב-2017 יצא האלבום "אחרי כל השנים", בו נכלל השיר, שהפיק צרויה במלואו.

ב-2019 יצא אלבומו ה-22 של אייל גולן, "הפוך מהיקום", מתוכו הלחין את השיר "כמו בספרים ההם".

ב-2020 יצא אלבומו השישי של עומר אדם, "Omer", מתוכו הלחין והפיק צרויה את השירים "חברות שלך" ו"פעם בחיים".

ב-2023 יצא אלבומו השביעי של עומר אדם, "סוף העולם", מתוכו הלחין והפיק צרויה את השיר "קומה 58".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צרויה מתגורר במזכרת בתיה. נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]