אף אחד לא יירדם ביער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אף אחד לא יירדם ביער
W lesie dziś nie zaśnie nikt
בימוי ברטוס מ. קובלסקי
הופק בידי יאן קוויצ'ינסקי
תסריט ברטוס מ. קובלסקי
יאן קוויצ'ינסקי
מירלה זרדקביץ'
שחקנים ראשיים יוליה ויניאווה-נרקביץ'
מיכל לופה
ויקטוריה גאשיבסקה
מדינה פוליןפולין פולין
חברת הפקה סטודיו אקסון
פלאן זט
המכון הפולני לקולנוע
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 באוקטובר 2020
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט פולנית
סוגה אימהסלאשרעל-טבעי
סרט הבא אף אחד לא יירדם ביער 2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אף אחד לא יירדם ביערפולנית: W lesie dziś nie zaśnie nikt) הוא סרט אימה וסלאשר פולני. ביים אותו ברטוס מ. קובלסקי, לפי תסריט שנכתב על ידי מ. קובלסקי, יאן קוויצ'ינסקי ומירלה זרדקביץ' ולפי הפקה שנעשתה על ידי קוויצ'ינסקי.[1] בסרט מככבים יוליה ויניאווה-נרקביץ', ויקטוריה גאשיבסקה (פול') ומיכל לופה.[1]

את "אף אחד לא יירדם ביער" העלו לנטפליקס ב-28 באוקטובר 2020.[2] סרט ההמשך, "אף אחד לא יירדם ביער 2", הועלה לנטפליקס בשנת 2021.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל כאשר ניתן לראות אישה שוטפת בגדים ספוגים בדם בגיגית מלאה במים. דוור שזה עתה הגיע מבחין בקולות משונים ממרתף הבית. לאחר שהוא חושד שמישהו לכוד שם למטה, הדוור עושה את טעותו כשהוא קורע לוח שחוסם את הכניסה ונכנס למרתף. לאחר מכן, הוא נגרר על ידי כוח בלתי נראה לתוך המרתף ונעלם.

שלושים שנה לאחר מכן, מוקם באזור מחנה ללא טלפון לבני נוער כאשר כל בני הנוער מגיעים ומוסרים את הטלפונים שלהם לראשי המחנה. בני הנוער משובצים לקבוצות. זושיה, נערה שקטה ומופנמת משובצת עם יולק, אניאלה, ברטק ודניאל.

מדריכת הקבוצה, איזה, לוקחת אותם לטיול של שלושה ימים בלב היער. כבר אז זושיה מרגישה קצת מוזר כאשר היא רואה יד לא אנושית מסתתרת מאחורי אחד העצים, אבל חושבת שהיא דמיינה. מאוחר יותר הקבוצה מוצאים גווייה של צבי במצב מוזר.

באותו הזמן, האישה מתחילת הסרט, מנסה לגרור גופת זאב בביתה, ואז היא נופלת בטעות למרתף. שם דמות מוסתרת לוקחת ממנה את השרשרת והורגת אותה.

בערב הקבוצה מקימה מחנה ליד האגם וכל אחד מספר על ההתמכרות שלו למסכים. באמצע הלילה דניאל הולך לכיוון של האגם יחד עם סיגריה וטלפון שהוא הגניב. הוא פוגש באניאלה והשניים מקיימים יחסי מין. לאחר שהם מסיימים אניאלה חוזרת לאוהל שלה ודניאל נשאר לבד. ואז דמות של איש מעוות וענק, שעורו מכוסה ביבלות, מגיע, ומכה למוות את דניאל. בבוקר שאחרי דניאל לא נמצא בשום מקום. איזה מחליטה לפצל את הקבוצה. היא לוקחת איתה את יולק וזושיה ומשאירה את ברטק ואניאלה במחנה במידה ודניאל יחזור.

זושיה, איזה ויולק מגיעים לבקתה מתחילת הסרט והם נכנסים לשם לבקש עזרה. הם נכנסים למרתף ומוצאים שם את גופתו המושחתת של דניאל. הרוצח נכנס למרתף ותוקף את החבורה. זושיה ויולק בורחים מהחלון בעוד איזה נשארת מאחור על מנת להשיג את הטלפון של דניאל כדי להתקשר לעזרה. אבל היא נכשלת ונרצחת על ידי הרוצח. זושיה ויולק בורחים אל תוך היער.

בינתיים, בעוד ברטק ואניאלה מדברים על חייהם האישיים והבעיות שלהם, אניאלה נרצחת על ידי רוצח אחר, הדומה במראהו לרוצח הראשון (אבל עם ראש מגולח). ברטק בורח ומגיעה לכנסייה קטנה ומבקש עזרה מהכומר. במקום לעזור לו הכומר תוקף את ברטק עד לאובדן הכרה. כאשר הוא מתעורר הוא מוצא את עצמו קשור והכומר מטיף לו מוסר ואומר עד כמה אנשים כמוהו (הומוסקסואלים), הם חוטאים. רעש מוזר מבחוץ נשמע והכומר יוצא. שם הוא מותקף ונרצח על ידי הרוצח השני שדוחף אותו אל מגרסת עצים. ברטק משתחרר מהקשר שלו ומתחבא בתוך תא הווידוי. הרוצח השני מוצא אותו בפנים ומסתער עליו.

זושיה ויולק מוצאים בקתה בה גר איש זקן שמסכים להחביא אותם. הוא מספר להם שהרוצחים היו שני ילדים קטנים שגרו ביער עם אמא שלהם. הילדים מצאו מטאור והביאו אותו לביתם והחביאו אותו מתחת למיטה שלהם. בלילה נוזל שחור שדלף מתוך המטאור דולף החוצה ונכנס לגוף של האחים, מעוות את גופם והופך אותם לטורפים אלימים. בבוקר אימם גלתה שהם אכלו את הכלב במרתף ונועלת אותם שם. ומאז היא צדה חיות ומביאה להם אותם לאכול.

זושיה ויולק מחליטים לחזור למרתף של האחים לקחת את הטלפון של דניאל ולהתקשר לעזרה. יולק יוצר הסחת דעת בדלת הכניסה בעוד זושיה נכנסת למרתף דרך החלון. היא מוצאת את הטלפון של דניאל אבל לפני שהיא מספיקה להשתמש בו נגמרת הבטריה. הרוצח נכנס למרתף ותוקף את זושיה עד שמאבדת הכרה. יולק מנסה להיאבק בו אבל הרוצח עוקר את לשונו ודוקר אותו בבטן. זושיה מתעוררת קשורה לקיר לצד יולק הגוסס. הוא מבקש ממנה שתהרוג אותו ותסיים את הסבל שלו. בלב כבד זושיה משתמשת בסכין כדי להרוג אותו. לאחר מכן היא משתמשת בסכין כדי לפתוח את המנעול של השרשרת, לוקחת מצ'טה שהייתה על השולחן לצד גופתו של דניאל ועולה למעלה.

שם היא רואה את אחד הרוצחים ישנים. היא דוקרת אותו למוות עם מצ'טה ובורחת מהבקתה. בינתיים האיש הזקן שומע רעשים חזקים מבחוץ. הוא יורה לכיוון הדלת שלו אבל כאשר פותח אותה מסתבר שהוא ירה למוות בברטק.

בעוד זושיה בורחת היא פוגשת בשוטר שמסכים לקחת אותה לעיר. בזמן הנסיעה שלהם השוטר בטעות דורס את התאום השני. הוא אינו מקשיב לאזהרות של זושיה ויוצא מהניידת להגיש עזרה. ואז הוא נרצח על ידי התאום השני. זושיה, נעולה במושב האחורי, שוברת את החלון, יוצאת מהניידת ונכנסת למושב הנהג ומתחילה לסעור בעוד התאום תוקף אותה מגג הניידת. זושיה מצליחה להפיל אותו לכביש ודורסת אותו כמה פעמים עד שזה מת. אחרי וידוי הריגה זושיה נוסעת לכיוון העיירה.

בלילה, הרוצח שזושיה לכאורה דקרה למוות מתעורר וצופה במשטרה מגיעים אל ביתו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכרות VOD[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אף אחד לא יירדם ביער" היה אחד מהסרטים המושכרים ביותר בנטפליקס האמריקאי זמן קצר לאחר הקרנת הבכורה שלו. בנוסף לכך, הוא היה לאחד מעשרת הסרטים הנצפים ביותר בפלטפורמה כאשר יצא.[4]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2021, נטפליקס אישרה שקובלסקי וצוותו החלו רשמית בהפקה של סרט ההמשך, "אף אחד לא יירדם ביער 2". הוא יצא לאור באוקטובר 2021.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 W lesie dzis nie zasnie nikt, 2020-10-28, נבדק ב-2022-01-31
  2. ^ Watch Nobody Sleeps in the Woods Tonight | Netflix Official Site, www.netflix.com (באנגלית)
  3. ^ Jeremy Mathai, Nobody Sleeps In The Woods Tonight Part 2: Release Date, Cast, And More, SlashFilm.com, ‏2021-09-20 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ "Brykowy TOP! W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt", Facebook
  5. ^ „W lesie dziś nie zaśnie nikt 2” − Netflix ujawnił datę premiery sequ…, archive.ph, ‏2021-03-25