אפליקציה סוף (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפליקציה סוף
Countdown
בימוי ג'סטין דק
הופק בידי ג'ון ריקארד
זק שילר
שון אנדרס
ג'ון מוריס
תסריט ג'סטין דק
עריכה בראד ווייליט
שחקנים ראשיים אליזבת לייל
ג'ורדן קאלאווי
טאליטה בייטמן
מוזיקה דני באנסי
סאונדר גו'ריאנס
צילום מאקסים אלכסנדר
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Boies / Schiller Film Group
Two Grown Men
Wrigley Pictures
חברה מפיצה STX Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באוקטובר 2019 (ארצות הברית)
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 6,500,000 דולר
הכנסות 48,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו countdown
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפליקציה סוף (בתרגום מילולי מאנגלית: Countdown) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי משנת 2019 שנכתב ובוים על ידי ג'סטין דק ובו מככבים אליזבת לייל, ג'ורדן קאלאווי, טאליטה בייטמן, טיצ'ינה ארנולד, פי.ג'יי ביירן, פיטר פצ'ינלי, אנה ווינטרס וטום סגורה. עלילת הסרט עוקבת אחר קבוצת אנשים שמנסה להילחם אפליקציה (יישומון) שמסוגלת לחזות את תאריך ושעת המוות שלהם.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-25 באוקטובר 2019 בהפצת אולפני STX Entertainment וקיבל ביקורות שליליות ממבקרים, אך הרוויח 48 מיליון דולר ברחבי העולם כנגד 6.5 מיליון דולר שהושקעו ביצירתו, מה שהופך את הסרט לשובר קופות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מסיבה, נערה בשם קורטני משוכנעת על ידי חבריה להוריד אפליקציה בשם "ספירה לאחור" (Countdown), אפליקציה שאמורה להציג למשתמש כמה זמן נשאר לו לחיות. קורטני מבוהלת מכיוון שלפי האפליקציה שנשארו לה רק 3 שעות לחיות. לאחר שהיא מסרבת להיכנס לרכב עם בן זוגה השיכור אוון, קורטני מקבלת התראה מהאפליקציה לפיה היא הפרה את "תנאי השימוש". כשהיא חוזרת לביתה, היא מותקפת על ידי ישות בלתי נראית ונהרגת, הטיימר באפליקציה שלה יורד לאפס. באותו הזמן, אוון מתרסק עם רכבו ועץ משפד את המושב שליד הנהג, בו קורטני הייתה אמורה לשבת.

קווין האריס, אחות העובדת בבית החולים בו אוון מאושפז לאחר התאונה, מסרבת להאמין לסיפורו על האפליקציה, אך מסכימה להוריד אותה לטלפון שלה והאפליקציה מראה לה שנשארו לה רק יומיים לחיות. אוון מתחמק מניתוח שהיה אמור לעבור ומקבל התראה מהאפליקציה לפיה הוא הפר את תנאי השימוש. אוון מנסה לברוח מבית החולים, אך חווה הזיה בה קורטני המתה ניגשת אליו ואותה ישות על טבעית הורגת אותו.

כשקווין מגלה שאוון מת, היא בודקת את הטלפון שלו ורואה באפליקציה שהזמן שלו נגמר. קווין מודאגת שהיא תמות ביום למחרת בזמן בילוי עם משפחתה ומסרבת ללכת אליו. האפליקציה מתריאה בפניה שהיא הפרה את תנאי השימוש. זמן קצר לאחר מכן, הרופא האחראי במחלקה, ד"ר סאליבן מטריד אותה מינית ומונע ממנה לדווח עליו. כשקווין חוקרת אודות האפליקציה ברשת האינטרנט, היא מוצאת מספר אנשים נוספים שכביכול מתו בגללה, אך הציבור לא מאמין לתופעה. קווין מנסה לקנות טלפון חדש, אך האפליקציה מורידה את עצמה אליו.

לאחר שהיא מותקפת על ידי הישות העל טבעית, קווין פוגשת באדם בשם מאט, שלו האפליקציה מראה שנשארו לו רק 18 שעות לחיות. השניים לומדים כי תנאי השימוש מופרים במידה והקורבן מנסה לשנות את גורלו: הטיול המשפחתי שבו קווין הייתה אמורה להיות ונסיעת רכבת שמאט היה אמור להיות בה, היו אמורים לגרום למות השניים, אך הם ביטלו אותם וכך ניצלו ממוות. בבית החולים, קווין מגלה שד"ר סאליבן שיקר לכל העובדים וטוען שקווין היא זאת שהטרידה אותו וגורם להשעייתה. קווין ומאט מתייעצים עם כומר הבקיא בעל טבעי בשם האב ג'ון, שמסביר להם שהאפליקציה קשורה לשד בשם אוזין שזומן לכדור הארץ על ידי אישה רומאית במטרה שזאת תחזה מול נסיך מתי הוא ימות. טכנאי טלפונים בשם דרק מצליח להגיע אל הקוד של האפליקציה ומגלה שג'ורדן, אחותה הקטנה של קווין הייתה אמורה למות זמן מה לפני קווין. דרק מגדיל את הטיימר של קווין, ג'ורדן ומאט ומוסיף להם עוד מספר שנים לחיות. למרות זאת, בזמן שמאט וקווין שוכבים, הישות לובשת את צורתו של מאט ותוקפת את קווין. הטיימרים שלהם, ביחד עם זה של ג'ורדן, מתאפס חזרה לזמן המקורי.

ג'ורדן מקבלת התראה מהאפליקציה לפיה הטיימר איפס את עצמו לזמן המקורי והיישות לובשת את צורתה של אמן המנוחה של קווין וג'ורדן ותוקפת את האחרונה. קווין ומאט מצילים את ג'ורדן ולוקחים אותה אל האב ג'ון, שמשער שהקללה יכולה להסתיים במידה ואדם מת לפני שהזמן שלו נגמר או מצליח לחיות מעבר לו. בעצת הכומר, השלושה מציירים מעגל הגנה על הרצפה, אך אוזין השד מתמרן אותם לצאת ממנו, הורג את מאט ופוצע את ג'ורדן. קווין לוקחת את ג'ורדן הפצועה לבית החולים ומבינה שהיא יכולה להרוג את ד"ר סאליבן לפני שהזמן שלו ייגמר (בידיעה שגם הוא הוריד את האפליקציה) ובכך להסיר מעצמה את הקללה. קווין תוקפת את הד"ר, אך הוא ניצל בידי אוזין, שמתכונן להרוג את ג'ורדן. בניסיון להציל את אחותה, קווין מכניסה את גופה למנת יתר במטרה להתאבד לפני שזמנה ייגמר. ג'ורדן בתגובה מחיה את אחותה בעזרת זריקת נלוקסון והטיימר של השתיים עוצר.

זמן מה לאחר מכן, קווין וג'ורדן מבקרות את הקבר של אמן וקווין מקבלת הודעה לפניה ד"ר האריס נעצר לאחר שאחיות נוספות התלוננו נגדו על הטרדות מיניות. בסצנה האחרונה בסרט, קווין מגלה שאפליקציה בשם "Countdown 2.0" מתקינה את עצמה על הטלפון שלה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליזבת לייל – קווין האריס, גיבורת הסרט ואחותה הגדולה של ג'ורדן.
  • ג'ורדן קלוויי – מאט מונרו., ידידן של קווין וג'ורדן המנסה לסייע להן לעצור את השד.
  • טאליטה בייטמן – ג'ורדן האריס, אחותה הקטנה של קווין.
  • טיצ'ינה ארנולד – האחות איימי, אחות בבית החולים בו קווין עובדת.
  • פי.ג'יי ביירן – האב ג'ון, כומר המתמחה בחקר העל טבעי.
  • פיטר פצ'ינלי – ד"ר סאליבן, רופא בבית החולים שמטריד מינית אחיות.
  • אנה ווינטרס – קורטני, בת זוגו של אוון.
  • מאט לטשר – צ'ארלי האריס, אביהן האלמן של קווין וג'ורדן.
  • דילון ליין – אוון, בן זוגה של קורטני.
  • טום סגורה – דרק, טכנאי טלפונים סלולריים שמנסה לסייע לגיבורי הסרט לנצח את האפליקציה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת לייל לוהקה לתפקיד הראשי בסרט בחודש מרץ 2019[1]. חודש לאחר מכן הוכרז שהשחקנים טאליטה בייטמן, פיטר פצ'ינלי, ג'ורדן קאלאווי, טום סגורה, פי.ג'יי ביירן, אנה ווינטרס וטיצ'ינה ארנולד הצטרפו גם הם לצוות השחקנים[2].

דני באנסי וסאונדר ג'וריאנס הלחינו את פסקול הסרט. פסקול הסרט שוחרר להפצה על ידי חברת התקליטים סוני קלאסיקל רקורדס.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-25 באוקטובר 2019[3]. הטריילר לסרט הופץ ב-13 בספטמבר 2019[4][5]. אולפני STX Entertainment השקיעו בקידום הסרט מעל ל-15 מיליון דולר[6]. בנוסף, האולפנים גם חברו לאולפני AMP Studios ששייכים ליוטיובר ברנט ריברה במטרה לקדם את הסרט ברשתות החברתיות.

לאחר צפייה בטריילר, המתכנת ריאן בוילינג יצר אפליקציה הזהה לאפליקציה המוצגת בסרט. האפליקציה זמינה למערכות ה-IOS והאנדרואיד. האפליקציה הגיעה לראש טבלת המכירות בחנויות האפליקציות בשנת 2019.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בגרסאות DVD, Blu-Ray ו-Digital HD ב-7 בינואר 2020[7].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 26% טריות על סמך 70 ביקורות וציון משוקלל של 4.3/10[8].

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 31/100 על סמך 16 ביקורות[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Justin Kroll, Justin Kroll, ‘You’ Star Elizabeth Lail to Lead STX Horror Film ‘Countdown’ (EXCLUSIVE), Variety, ‏15 במרץ 2019 (באנגלית)
  2. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, Peter Facinelli, Jordan Calloway, P.J. Byrne, Talitha Bateman & More Join STX Horror Pic ‘Countdown’, Deadline, ‏15 באפריל 2018 (באנגלית)
  3. ^ Brad Miska, New ‘Countdown’ Poster Hits Zero and Dies, Bloody Disgusting!, ‏10 באוקטובר 2018 (באנגלית)
  4. ^ Jeremy Dick, Countdown Trailer: Killer App Knows Exactly When You'll Die, MovieWeb, ‏13 בספטמבר 2019 (באנגלית)
  5. ^ New horror Countdown is like Final Destination meets The Ring, Digital Spy, ‏13 בספטמבר 2019 (באנגלית)
  6. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Maleficent: Mistress Of Evil’ Tricks ‘Joker’ & Steals No. 1 With $19.37M After Dead Heat B.O. Battle, Deadline, ‏28 באוקטובר 2019 (באנגלית)
  7. ^ Countdown (2019) - Financial Information, The Numbers
  8. ^ Countdown (באנגלית), נבדק ב-2022-11-04
  9. ^ Countdown, נבדק ב-2022-11-04