אקינטור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמליל המשחק

אקינטור (Akinator) הוא גרסת אינטרנט, אנדרואיד ואייפון של המשחק "נעלמים". המשחק מנסה, באמצעות שאלות, "לנחש" איזו דמות נבחרה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק, יש לחשוב על דמות כלשהי. לאחר מכן מנסה אקינטור (דמות הג'יני המופיעה במשחק) לנחש את הדמות שנבחרה באמצעות שאלות. ניתן לענות "כן", "לא", "אני לא יודע", "כנראה", או "לא ממש". לאחר כעשרים שאלות מנחש אקינטור את הדמות, ושואל האם ניחש נכונה. אם אקינטור טעה, מוצגת אפשרות להמשיך במשחק (כלומר, לאפשר לאקינטור לשאול עוד שאלות). אם בוחרים שלא להמשיך, או אם אקינטור "נכנע", ניתן להזין את שם הדמות שנבחרה, ואז לבחור אותה מתוך רשימת דמויות מוצעת. אם הדמות מופיעה מספר פעמים, ניתן לסמן את כולן. אם הדמות אינה מופיעה ברשימה, ניתן להכניס את שמה עם תיאור קצר (בדרך כלל מקור הדמות, סוגה או מקצועה) ובכך לצרפה למאגר הדמויות. לפעמים אקינטור (הג'יני) מנחש דמויות שגויות בכוונה כדי להכשיל שחקן(כי אם לא מאשרים שהוא ניחש נכון בניסיון הראשון לא מקבלים נקודות[דרוש מקור][דרושה הבהרה].

אופן הפעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיס הנתונים בו משתמש אקינטור כדי לנחש את הדמות שנבחרה נבנה ממשחקי העבר עצמם. כאשר אקינטור לא מצליח לזהות את הדמות עליה חושב השחקן, ניתנת האפשרות "לגלות" לאקינטור מיהי הדמות ולהוסיפה למאגר אם אינה קיימת בו, וכך נוספות לאקינטור דמויות חדשות, וכן ידע נוסף על דמויות שכבר קיימות בבסיס הנתונים. דמויות שלא נבחרות מספיק - נמחקות[דרוש מקור]. בשנת 2006 הכיל בסיס הנתונים כמאה דמויות. שחקנים מתחילים מדמויות "קלות" ועוברים לדמויות "קשות" (כלומר, פחות מוכרות) יותר ויותר.

מייסד החברה, ארנו מגרה מסביר:

לשאול, למשל, 'האם הדמות שיחקה בריאל מדריד ב־2007?' תהיה טעות, משום שתשובה שלילית לא פוסלת מספיק דמויות. דוגמה לשאלה טובה באופן מפתיע היא: 'האם הדמות שלך הצביעה עבור ניקולא סרקוזי?' זו שאלה מעניינת, משום שאם הדמות אינה צרפתית, דמיונית או שכבר מתה התשובה תהיה שלילית, כמו גם עבור אנשים שידוע שהם בצד השמאלי של המפה. עבור צרפתים שחיים היום אך דעותיהם הפוליטיות אינן נחלת הכלל התשובה תהיה 'לא ידוע'. באופן כזה ניתן להפיק משאלה אחת יותר מידע מאשר לו התשובות היו בפשטות רק 'כן' או 'לא'.

המשחק זמין ב־16 שפות, בהן עברית.

החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מופעל על ידי חברת "אלוקנס" שנוסדה על ידי המהנדס ארנו מגרה (צרפתית: Ernaud Megret), ופועל החל משנת 2006.

ארנו התפטר ממשרתו כמפתח תוכנה כדי להקים את "אלוקנס". הכנסות החברה כיום הן בעיקר מיישום אייפון של אקינטור, וכמו כן מפרסומות באתר. בנוסף, החברה משווקת את הטכנולוגיה שאקינטור מבוסס עליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]