ארגון הרוקחות בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארגון הרוקחות בישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1997–הווה (כ־27 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.psi.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארגון הרוקחות בישראל הוא ארגון מקצועי המייצג ומאחד את מגזרי הרוקחות השונים בארץ. הארגון נוסד בשנת 1997 ומטרתו העיקרית היא לקדם את מקצוע הרוקחות ולשפר את מעמדם של הרוקחים בישראל. בין חברי הארגון נמנים רוקחים מכל מגזרי הרוקחות בארץ - רוקחות קהילתית (רשתות הפארם ובתי מרקחת פרטיים), רוקחות קלינית ובתי חולים, תעשייה וסטודנטים לרוקחות.

מטרות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי הצהרת הארגון, הארגון פועל לחיזוק מעמדם ותדמיתם של הרוקחים ומקצוע הרוקחות בעיני הציבור בישראל ולרווחת אזרחי ישראל וקידום הבריאות. הארגון פועל להעמקת הידע המקצועי, העיוני והמעשי, של הרוקחים ויישומו הלכה למעשה בכל תחומי העשייה הרוקחית בהתאם להתפתחויות המקצועיות, הרפואיות והחברתיות בארץ ובעולם.

מבנה הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת לשנתיים מתנהלות בחירות כלליות, בהן רשאים להצביע כל חברי הארגון, ובהן נבחרת מועצת הארגון אשר מונה 15 חברים. מתוך המועצה נבחרת ההנהלה הכוללת יו"ר, גזבר, מזכיר הארגון ושני חברי הנהלה נוספים.

לצורך פעילותו קיימות בארגון ועדות שונות, כגון:

  1. חטיבת התוכן אשר מרכזת את כלל התוכן המקצועי המועבר לרוקחים וחברי ארגון: מבזק שבועי הנשלח דרך דואר אלקטרוני, כתב העת של הארגון "הקפסולה", אתר האינטרנט של הארגון, ערבי פארמה קלאב, לימודי המשך וכנסים.
  2. הוועדה לקידום רוקחות מייעצת אשר עוסקת בהגדרת הרוקחות המייעצת וניסוח ניירות עמדה ופילות למען חקיקה בנושא.
  3. ועדה מקצועית אשר עוסקת בקידום פעולות חקיקה והגדרות מקצועיות.

פעילויות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון מקדמת חקיקה בנושאים מקצועיים אשר מטרתה להרחיב את סמכויות הרוקח ולשפר את איכות השירות הרוקחי בארץ וכתוצאה מכך את תנאי ההעסקה של הרוקחים. בנוסף הארגון מקיים כנסים וימי עיון, קורסים מקצועיים, ופרסום עדכונים מקצועיים בדואר אלקטרוני ובכתב העת של הארגון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]