אריאלה לבנשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריאלה לבנשטיין
אריאלה לבנשטיין 2017
אריאלה לבנשטיין 2017
לידה 5 ביולי 1940 (בת 83)
תל-אביב, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
פרסים והוקרה
  • פרס רוזלי וולף
  • פרס מפעל חיים מטעם האגודה הישראלית לגרונטולוגיה
  • פרס ישראל לשנת 2021 בחקר העבודה הסוציאלית והקרימינולוגיה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריאלה לבנשטיין (נולדה ב-5 ביולי 1940[1]) היא פרופסור אמריטה בחוג לגרונטולוגיה של הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה ולשעבר נשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל. כלת פרס ישראל בתחום חקר העבודה הסוציאלית וחקר הקרימינולוגיה לשנת תשפ"א.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבנשטיין נולדה בתל אביב לשרה ובנימין טטרסקי.

בשנת 1958 התגייסה לצה"ל ושירתה בשלישות הראשית ברמת גן ובמקביל החלה בלימודי ערב בקרימינולוגיה בשלוחת האוניברסיטה העברית בתל אביב (לימים אוניברסיטת תל אביב). בשנת 1960, עם סיום השירות, ואחרי שקיבלה תעודה בלימודי קרימינולוגיה, נרשמה ללימודים באוניברסיטה העברית בירושלים בחוג לסוציולוגיה ולמדה גם במכון לקרימינולוגיה בראשות פרופ' ישראל דרפקין.

היא בעלת תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת ניו יורק. את התזה כתבה על מוסדות לנערות עברייניות, תוך כדי עבודה במוסדות אלו. בשנת 1980 קיבלה תואר דוקטור בסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, על עבודה שכותרתה "דפוסי התמודדות של משפחות אסירים במצבי מעבר : תוצאות אישיות וחברתיות".

בשנות ה-70 הצטרפה כמרצה לסגל האקדמי של בית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת חיפה, והתקדמה לדרגת פרופסור מן המניין. היא הקימה באוניברסיטה את המרכז לחקר ולימוד הזקנה ואת החוג לגרונטולוגיה. לאחר פרישתה כפרופסור אמריטה, כיהנה בשנים 2013–2016, כנשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל.

בשנת 2008 הוענק לה פרס רוזלי וולף מהאגודה הבין לאומית למניעת הזנחה והתעללות בזקנים.[2] הוענק לה גם פרס מפעל חיים מטעם האגודה הישראלית לגרונטולוגיה,[3] והיא עמית כבוד של האגודה האמריקאית לגרונטולוגיה.[4]

בשנת 2021 הוכרזה ככלת פרס ישראל בחקר העבודה הסוציאלית והקרימינולוגיה. בנימוקי ועדת הפרס נאמר:

"פרופ' לבנשטיין היא דמות ייחודית המשלבת ידע בעבודה סוציאלית, קרימינולוגיה וגרונטולוגיה. פרופ' לבנשטיין הייתה חלוצה בחקר הזיקנה לאחר שזיהתה כבר לפני עשרות שנים את אחד האתגרים של המאה ה-21 והוא התמודדות אוכלוסיית הגיל השלישי והאוכלוסייה הכללית בכלל עם העלייה בתוחלת החיים. היא הייתה חלוצה בעריכת מחקרים מדעיים בהקשרים חברתיים של איכות חיי הזקנים ומשפחותיהם בחברה, ובסוגיית התעללות והזנחת זקנים. יחסים בינדוריים במשפחה והדרת זקנים."[5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לעמי לבנשטיין ולזוג 3 ילדים, ו10 נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אריאלה לבנשטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.