אריאקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דואולקט אריאקס
לורד אריאקס, קיסר אנסאלון
לורד אריאקס, קיסר אנסאלון
סוג רומח הדרקון
מידע
כינויים קיסר אנסאלון
גזע בן אנוש מתורבת
מין זכר
מקצוע אסטרטג אגדי
שיוך זדוני
אזרחות ארץ כור
מקום מגורים נראקה
דמויות קשורות
משפחה הורים: קורטל אריאקס (אב)
ילדים: אריאקן (מהאלה זבואים)

דוּאוּלְקֶט אָרִיאַקָס הוא אחד מהדמויות הזדוניות בעולם הפנטזיה רומח הדרקון. אריאקס היה איש מלחמה עוצמתי וגם אחז בידע בכישוף אפל, אשר ניתן לו על ידי מלכת האופל. טאקיזיס ראתה באריאקס את האלוף הנבחר שלה, ומינתה אותו לפקד על צבאות הדרקונים שלה בזמן מלחמת הרומח. אריאקס (352-312 אחה"ח[1]) מתואר כאדם בעל שיעור קומה גבוה ומבנה גוף שרירי מרשים במיוחד, שיערו שחור וארוך ועיניים שחורות מוצללות. הוא היה חביבה של מלכת האופל וגם של בתהּ, אלת הים זבואים. בנוסף, הוא אחז בחרב אגדית אפלה בשם דְרַאקַמַאתָה.

נעוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דואולקט אריאקס נולד בארצות הפרא של ארץ כור, בנו של קוֹרְטֶל אריאקס, אשר היה כוהן רב עוצמה של טאקיזיס. בגיל שנתיים, צפה אריאקס באביו רוצח את אימו (כאשר אביו מודע לכך שבנו צופה במעשה הנפשע) בהתקף של זעם. דואולקט הצעיר גדל בעיר הבירה ח'וּרִי חַ'אן והתחנך בדרכי לחימה שונים. כאשר גדל והיה בידו הכוח, דואולקט נקם את מותה של אימו, ורצח את אביו. מעשה זה לכד את תשומת לבה של אלת הזדון, טאקיזיס. כדי להסיט את האשמה ממנו, דואולקט תרם להפצת שמועה בה אביו נרצח בעת שירותו בצבא העוגים על ידי עוג בשם שנהב אדום.

התשוקה לכוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתויה של מלכת האופל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 332 אחה"ח, מסר סוחר בשם הַבָּאר-אַקוּק תליון לדואולקט, המכיל דמות אישה יפה, אשר לטענתו הייתה גבירה בעיר סאנקשיין. הלוחם החליט לשים פעמיו אל העיר, ומצא עצמו נע בשטחם של העוגים בדרכו לשם. במסעו, נגלה לעיניו מגדלו של אוֹבֶּרוֹן, אליו הסתנן אריאקס והתיידד עם גמד משבט ההילאר בשם פֶרוֹס אזמל-רוח. הוא אף גילה כי הגבירה אשר דמותה מופיעה בתליונו כלואה במגדל. בעזרת ידידו הגמד (אשר שימש כפתיון), הצליח דואולקט לעקור את נוכחות העוגים במגדל ולהצילהּ. היא חלקה עמו הנאות רבות, ולאחר מכן ביקשה ממנו להרוג אותה. לאחר שהשתמש בחרב מכושפת כדי להרוג את האישה על פי בקשתה, גופתה נעלמה ובמקומה הופיעה אלת הזדון, טאקיזיס. מלכת האופל אמרה לאריאקס כי תעניק לו עוצמה ותהילה בתמורה לנאמנותו, אך כל אישה עימה יתנה אהבים תמות בתוך שנה (כאשר יוצאת הדופן היחידה הייתה קיטיארה). וכך החל אריאקס בעלייתו בסולם הדרגות כאלופהּ הראשון של טאקיזיס והחל בתכנון בניית צבאות הדרקונים עבורה.

השחתת ביצי דרקוני הטוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 333 אחה"ח, הגיע אריאקס לסאנקשיין, שם פגש בכוהן העליון של טאקיזיס, אשר הודיע לו על תגלית חדשה אותה גילה במקרה גמד אפל משבט הזקאר - חדר סודי המלא בביצי דרקונים. הוא סיפר לו כי הביצים החלו להתעוות ולשנות צורה לשיקוצים שונים ומשונים. הוא ביקש מאריאקס לפגוש בגמד זה וללמוד ממנו יותר אודות התגלית. מאוחר יותר התגלה לאריאקס כי ברשות הגמד סוג מיוחד של עובש הצומח בממלכת גמדי הזקאר ותורם לתהליך השחתת ביצי הדרקונים, וכי מלכת האופל העניקה לו את מתנת הכישוף. בשובו למקדש לוּרְקִיזִיס (בו התגורר הכוהן העליון) לספר על ממצאיו, המשיכו הכוהן העליון ומכשף שחור גלימות בשם דְרַאקַארְט בשכלול תהליך עיוות הביצים כדי ליצור מהן לוחמים אימתניים (דבר שקרה מאוחר יותר, בעזרתו של הדרקון האדום הַרקִיאֵל המכופף אשר יתרום לטיוב ושכלול התהליך עד סופו - בו נוצרו הדרגונים).[2]

על מנת להשיג עוד מן העובש כדי לסייע בתהליך יצירת הדרגונים, אריאקס נסע אל ממלכת הגמדים האפלה, שם ביקש את עזרתו של המלך רַקָאס שן-ברזל ברכישת עובש נוסף. רקאס אפשר לאריאקס להגיע לשטח בו צמח העובש, שם תכנן המלך להתנקש בחיי אריאקס ולהשיג את חרבו. מלך שבט הזקאר טמן לו מארב והצליח ללכוד את בני לווייתו של אריאקס, כוהנת מלכת האופל וידידו גמד ההרים - בעוד אריאקס עצמו נמלט. במהלך מנוסתו, אריאקס גילה את הדרקון האדום אש-קבר אשר היה שבוי בשבי הגמדים ושחרר אותו משביו. בעודו רוכב על הדרקון, המטיר אריאקס גשם אש קטלני על המלך רקאס וגמדי הזקאר. דבר זה רכש את אמונו של המלך החדש של שבט הזקאר, וּוֶז אבן-לבה אשר הציע לאריאקס כל דבר שיחפוץ בו בתמורה.

בנו של הקיסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריאקס שב לסאנקשיין והמשיך בבניית צבאות האופל כהכנה למלחמה הממשמשת ובאה. שנה לאחר מכן, ביקרה אותו אלת הים, זֶבּוֹאִים, אשר כבר הייתה מוקסמת עוד קודם לכן. היא ילדה לו בן, אריאקן.

יצירת צבאות הדרקונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך השנים הבאות, המשיך אריאקס לבנות ולחזק את צבאותיו בשמה של טאקיזיס, והמשיך לגייס שכירי חרב ולוחמים אפלים, אשר היוו השלמה לעוצמת דרקוני הזדון שהצטרפו לצבא. בשנת 337 אחה"ח, הוחלט לפצל את הצבא לחמישה אגפים נפרדים ועצמאיים ולהשליט על כל אחד מהם שר דרקונים, במקום לתת לאריאקס לנהל את כל הצבא לבדו. נבחרו חמישה שרי דרקונים למנהל כל צבא דרקונים כזה (האגפים חולקו על פי צבעם של דרקוני הזדון - לבן, כחול, שחור, ירוק ואדום) כאשר אריאקס היה מפקדם העליון וכינה את עצמו קיסר אנסאלון. אריאקס גייס צבאות מארצות כמו קֶרְן, ארץ כור, טַמָאן בּוּסוּק, ישימון המזרח ואיי ים הדם - דבר שגרם להגדלת מספרם של יחידות העוגים והמינוטאורים בצבאותיו.

מלחמת הרומח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך קיץ שנת 348 אחה"ח, אריאקס הכריז שצבאות הדרקונים מוכנים לפתוח בפלישה ליבשת אנסאלון ושלח את הלהק האדום והלהק הירוק לנורדמאר אשר נחלו הצלחה בכיבוש הממלכה הצפונית. לאחר מכן הורה ללהק הכחול לכבוש את אזור הים החדש והאי שלסי. כאשר שר הדרקונים הכחול קַארְטִילָן נהרג, מינה אריאקס את קיטיארה אות-מאטר לתפקיד שר הדרקונים, אחרי שהוכיחה את עצמה בפיקוד על הלהק הכחול לאחר מותו של קודמהּ ובשמירה על כיבושיו של הלהק הכחול. בזמן הזה, הבטיח אריאקס ללוראק קלדון, מלך אלפי סילבנסטי כי כוחותיו לא יפלשו לממלכה כל עוד לא יתערבו האלפים במלחמה שהחלה.

בשנת 349, אריאקס הורה ללהק הירוק לכבוש את ארץ כור כדי להבטיח את הברית שכרת עם תושבי הארץ תריסר שנים קודם לכן. תחילה כוחות הלהק הירוק ושר הדרקונים הובסו, אולם לאחר שמינה אריאקס את סלאח-ח'אן לתפקיד שר הדרקונים הירוק, הבטיח אריאקס את ניצחונו על ארץ כור. לאחר מכן, החליט אריאקס להתכחש להסכם אי ההתקפה אותו כרת עם לוראק, ושלח את הלהק האדום לעבר ממלכת האלפים והכריז מלחמה על סילבנסטי. לאחר מאבק דמים ממושך, המערכה על סילבנסטי הוכרזה כתיקו, ואלפי סילבנסטי הוברחו מן הממלכה בעוד ששרת הדרקונים האדומה, פאיר קראון, נהרגה על ידי שימוש בקסמה של בועת הדרקון שהייתה נתונה בידיו של מלך האלפים. השימוש בבועה גם גרם להתפרצות הסיוט הגדול על סילבנסטי.[3]

בשנת 350, אריאקס הפסיק את הלחימה של כל חמשת הלהקים באופן זמני כדי לסרוק את מצב כוחותיו ולבצע מילוי אספקה מחדש לצבאו. הוא מינה את קטב מרירי לשר הדרקונים של הלהק האדום, גייס אלפי אנשים נוספים לחזק את צבאו וביסס קווי אספקה חדשים.

סופו של קיסר אנסאלון[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד לתחילת שנת 351 אחה"ח, היו צבאות הדרקונים מוכנים להילחם, ואריאקס שלח את כוחותיו לפלוש לסולאמניה, אבנסיניה והארץ הטובה. שנה זו היוותה השנה המוצלחת ביותר מבחינת כיבושי צבאות הדרקונים, אולם באותה שנה גם עמד אריאקס מול אובדן של שני שרי דרקונים (קטב מרירי מן הלהק האדום ופאל תאס מן הלהק הלבן). הוא מינה את שר המעט ההובגובלין, טוֹדִי כשר הדרקונים הלבן, בעוד הוא עצמו החליט לעמוד בראש הלהק האדום.

בשנת 352, ציווה אריאקס על שרת הדרקונים קיטיארה לכבוש את צריח הכהונה הראשי בכל מחיר, ושלח את הלהק הכחול לחזית הסולאמנית. בעודו מנסה לחזק את כוחותיו בכל הלהקים, גילה אריאקס כי כוחות מועצת האבן הלבנה (כוחות הטוב) מפריעים לו בכל החזיתות. באביב של שנה זו, זימן אריאקס את כל חמשת צבאותיו למפקדתו אשר הייתה בעיר נראקה כדי לצפות בחזרתה של מלכת האופל לעולם. בעת חזרת הכוחות, גילה גם כי שר הדרקונים הלבן החדש, טודי, נהרג במערכה על באליפור. במקדש האופל בנראקה, אריאקס ניצח על טקס גדול לכבוד חזרתה של מלכת האופל. בת מרותו, שרת הדרקונים קיטיארה הורתה לאחד מקציניה לעתיד (תניס חצי אלף, אחד מגיבורי הרומח) להניח את חרבו בפני אריאקס ולהישבע אמונים לקיסר ולמלכת האופל. בסתר, הורתה קיטיארה לחצי האלף להכות ולהרוג את אריאקס ולמסור לה את כתר העוצמה אותו חבש בתמורה לחייה של אהובתו של תניס, לאורנה. תניס עלה לכיוון כס השלטון, ובעזרתו (בלא שידע זאת) של רייסטלין מאז'ר וקסמיו, שניטרלו את המגן המכושף של אריאקס, הצליח תניס לקטוע את חייו של קיסר אנסאלון.[4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אחרי החורבן הגדול
  2. ^ רומח הדרקון, סדרת הנבלים, כרך ג': קיסר אנסאלון, דאגלס ניילס
  3. ^ טרייסי היקמן ומרגרט וייס, רשומות רומח הדרקון, כרך ב', דרקונים של ליל החורף
  4. ^ טרייסי היקמן ומרגרט וייס, רשומות רומח הדרקון, כרך ג', דרקונים של שחר האביב