ארמי אוף לאברז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר בארד, לה קאמילה וז'אן פייר ברדה בתמונת תדמית משנת 1991

ארמי אוף לאברזאנגלית: Army of Lovers; מילולית: צבא של מאהבים) היא להקת דאנס שוודית שפעלה בין השנים 1987-1996 ולאחר מכן התאחדה עוד כמה פעמים לתקופות קצרות (ב-2001, ב-2007 וב-2009).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הלהקה נגזר משמו של סרט דוקומנטרי של רוסה פון פראונהיים, פעיל גרמני למען זכויות הומוסקסואלים (Armee der Liebenden oder Revolte der Perversen), אשר מבוסס על מאפיינו המיוחד של הגדוד הקדוש של תבאי.

הלהקה נוסדה בשנת 1987. החברים המייסדים - אלכסנדר בארד, ז'אן פייר ברדה וקאמילה הנמארק ("לה קאמילה") - עבדו יחדיו עוד קודם לכן במסגרת להקת "ברבי". בארד וברדה היו חברי הלהקה בכל גלגוליה. בשנת 1991 הצטרפה לקבוצה מיכאלה דורנוויל דה לה קור. בשנת 1993 החליפה דומיניקה פז'ינסקי את לה קאמילה, ובשנת 1995 חזרה לה קאמילה במקומה של דה לה קור.

את לחני השירים כתב בארד. הלהקה הוציאה ארבעה אלבומי אולפן, כמה אלבומי אוסף ו-20 וידאו קליפים. הלהקה זכתה להצלחה מרובה באירופה, בעיקר בשנות התשעים של המאה העשרים. עשרה משיריה נכנסו ליורוצ'ארט, כשהמצליח מכולם היה השיר "Crucified" (צלוב), אשר שהה בראש המצעד שמונה שבועות רצופים והיה הסינגל הנמכר ביותר באירופה בשנת 1991.

לצד הסגנון המוזיקלי הקליל, הלהקה הייתה ידועה בתלבושות ייחודיות, המראות האופנתיים של חבריה, ובווידאו קליפים פרובוקטיביים בסגנון הקאמפ, שחלקם נאסרו להקרנה ב-MTV. הטקסט של השיר "Israelism" מן האלבום השלישי של הלהקה כולל מספר שורות בעברית, ביניהם הפזמון "הבאנו שלום עליכם". השיר, ויותר מכך הווידאו קליפ שהופק עבורו, חולל סערה משום שניתן היה לפרשו כשם ללעג את התרבות היהודית והישראלית. למרות הכחשות חברי הלהקה והעובדה שברדה ופז'ינסקי הם יהודים, ועל אף שהשיר זכה להצלחה מרובה בישראל והתקבל באהדה - החליטה MTV להפסיק את שידורו [1].

בספטמבר 2015, חבר הלהקה ז'אן פייר ברדה עלה לישראל.

ביוני 2017 הופיעה הלהקה במצעד הגאווה בתל אביב.

בשנת 2018 יצא הסרט התיעודי הישראלי "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש" (ביים: אסף גלאי). הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה[1].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1990 - Disco Extravaganza
  • 1991 - Massive Luxury Overdose (יצא בשנת 1992 בגרסה מיוחדת לשוק האמריקאי)
  • 1993 - The Gods of Earth and Heaven
  • 1994 - Glory, Glamour and Gold
  • 1995 - Les Greatest Hits (יצא בשנת 1996 בגרסה מיוחדת לשוק האנגלי)
  • 2001 - Le Grand Docu-Soap (לאלבום צורף דיסק רמיקסים בשם Le Remixed Docu-Soap שנמכר לאחר מכן בנפרד בשוק הרוסי)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארמי אוף לאברז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ארמי אוף לאברז בארץ הקודש, באתר סינמטק תל אביב