ארנון הרשקוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (15 בפברואר 2022)
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (15 בפברואר 2022)
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ארנון הרשקוביץ
לידה 24 באפריל 1975 (בן 48)
זכרון יעקב, ישראל
ענף מדעי חינוך
עיסוק חוקר
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת תל אביב (1 באוקטובר 2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנון הרשקוביץ (נולד ב־24 באפריל 1975) הוא פרופסור חבר בחוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב[1], מראשוני החוקרים בארץ בתחום ניתוח הלמידה (learning analytics)[2]. מחקריו עוסקים במיומנויות הנדרשות מלומדים וממלמדים בעידן הדיגיטלי. הוא גנאלוג מומחה, עוסק בתחום מאז שנת 1999[3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשקוביץ נולד וגדל בזכרון יעקב, צאצא - מצד אבי-אביו - למשפחת מייסדי המושבה. מצד אם-אביו הוא צאצא לראשוני המתיישבים בראשון לציון ובפתח תקווה ונכד-נכדתו של חיים יהושע גולדברג, שהיה מראשוני המתיישבים היהודים האשכנזים ביפו[4]. הורי אמו היו מראשוני המתיישבים בכפר ויתקין[5].

בין השנים 1996-1993 שירת בחיל התותחנים, ולאחר מכן החל את לימודיו הגבוהים בטכניון. בשנת 1999 סיים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ובשנת 2003 סיים תואר שני במתמטיקה שימושית; עבודת המאסטר שלו הייתה בנושא "בעיות קיצון לפעולת הרוב על גרפים", בהנחיית פרופסור רון הולצמן. בשנת 2011 סיים תואר שלישי באוניברסיטת תל אביב; עבודת הדוקטורט שלו הייתה בנושא "ללמוד על הלומד המקוון באמצעות כריית נתונים ברשת", בהנחיית פרופסור רפי נחמיאס[2]. בעבר, עבד באינטל וברפאל.

לאחר שהשלים לימודי בתר-דוקטור באוניברסיטאות Worcester Polytechnic Institute בווסטר (מסצ'וסטס)[6] ובאוניברסיטת קולומביה בניו יורק בין השנים 2013-2010, קיבל את מלגת מארי קירי של האיחוד האירופי והתקבל כחבר סגל בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.

הוא נשוי ואב לארבעה, מתגורר בהוד השרון.

עשייה אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוך שימוש בשיטות מעולם ניתוח הלמידה - ובפרט, ניתוח קובצי יומן של סביבות למידה מקוונות - עוסק הרשקוביץ בחקר הקשרים שבין חשיבה חישובית ליצירתיות[7] ובהיבטים של למידה והוראה של מתמטיקה[8]. בעבר, עסק בהיבטים הקשורים ליחסי מורה-תלמידים בלמידה בעידן הדיגיטלי ולהערכת אמינות ברשתות חברתיות מקוונות. מחקרים אלו נעשים במסגרת מעבדת המחקר SLICE אותה הוא מוביל (Skills for Learning and Instructing in the Cyberlearning Ecosystem).

בעבר, היה עורך-שותף בכתבי העת Journal of Learning Analytics[9] ו - Journal of Technology, Instruction, and Learning. מאז שנת תשפ"א, הוא עומד בראש המסלול לתואר שני "טכנולוגיה ולמידה"[10].

עשייה גנאלוגית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, שנתיים לאחר שהחל לעסוק בחקר ההיסטוריה המשפחתית של משפחתו, הקים את פורום "שורשים משפחתיים" באתר "תפוז אנשים"[11], שהיה מקום המפגש הראשון שאיפשר שיח בעברית בנושאי גנאלוגיה, והיה הארגון המקוון הראשון שהתקבל כחבר לאיגוד הבינלאומי של חברות לגנאלוגיה יהודית[12]. בשנת 2006, הקים את "ויקיגניה", מיזם גנאלוגי חופשי מבוסס-ויקי בעברית, ואת "משפחתובלוגיה", בלוג בנושאי גנאלוגיה (ביחד עם שני שותפים, אורית לביא ורוני גולן). לאורך השנים הרצה, הדריך, ייעץ, התראיין, חקר ופרסם רבות בתחום הגנאלוגיה. שימש כיועץ גנאלוגי ראשי בהפקה הישראלית של התוכנית "מי אתה חושב שאתה?" ("הערוץ הראשון", 2004), שימש כיועץ ומגיש בהפקה של "סודות משפחה" ("כאן 11", 2021)[13]. הוא חבר במכון הבינלאומי לגנאלוגיה יהודית ומרכז פאול יעקבי[14].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארנון הרשקוביץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דף אישי באתר בית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב.
  2. ^ 1 2 רישום עבודת הדוקטורט של הרשקוביץ, בנושא "ללמוד על הלומד המקוון באמצעות כריית נתוני שימוש" (2011), בקטלוג המאוחד של ישראל.
  3. ^ גנאלוגיה ואני, באתר ארנון הרשקוביץ: שורשים משפחתיים
  4. ^ ארנון הרשקוביץ, 4.8% רייטינג לסבא וסבתא של סבתא, באתר משפחתובלוגיה, ‏21 בדצמבר 2011
  5. ^ ארנון הרשקוביץ, ד"ש מכפור אל כפור, באתר משפחתובלוגיה, ‏23 בדצמבר 2010
  6. ^ WPI Professor is Elected President of New Educational Data Mining Society, WPI, ‏17 באוקטובר 2011
  7. ^ Rotem Israel-Fishelson, Arnon Hershkovitz, Andoni Eguíluz, Pablo Garaizar, Mariluz Guenaga, A Log-Based Analysis of the Associations Between Creativity and Computational Thinking, Journal of Educational Computing Research, 5 59, עמ' 926-959 doi: https://doi.org/10.1177/0735633120973429
  8. ^ ארנון הרשקוביץ, מיכל טבח, ענת כהן, אודליה צייאדה, רינת אלמוזלינוס צור, איתן בן חיים, אריק גולדשטיין, לבנת חלווה, עדן כתאני, שירן מיכאלי, אסף מקמיל, גל נקש, אורית עזרא, דרור קורפרו, אורלי קליין-לטוכה, קובי גל, בן לוי, אבי סגל, שימוש ביישומונים מתמטיים כחלק אינטגרלי מרצף ההוראה: המלצות על בסיס מחקר רחב יריעה, מספר חזק 2000 32, עמ' 27-10
  9. ^ רשימת העורכים (כולל עורכים בעבר) של כתב העת JLA.
  10. ^ תואר שני הוראת המדעים: התמחות טכנולוגיה ולמידה, באתר בית הספר לחינוך, אוניבריסטת תל אביב
  11. ^ שורשים משפחתיים" באתר "תפוז אנשים
  12. ^ צאלה קוטלר, מי אתה חושב שאתה, גלובס, 2011
  13. ^ פרקי הסדרה לצפייה באתר "כאן 11".
  14. ^ About us – Institute Officers and members, The International Institute for Jewish Genealogy