ארנסט הופמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארנסט הופמן
Ernst Hoffmann
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 ביוני 1899
בוסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 3 בינואר 1956 (בגיל 56)
לואיזיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת הרווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנסט היינריך הופמןאנגלית: Ernst Heinrich Hoffmann,‏ 1899 - 3 בינואר 1956) היה מנצח אמריקאי, שכיהן כמנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של יוסטון במשך 11 שנים.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופמן נולד בבוסטון, מסצ'וסטס. אביו היה כנר בתזמורת הסימפונית של בוסטון. אף כי ארנסט היה נגן מוכשר בנעוריו, כאשר למד נגינה בפסנתר אצל הרולד באואר, בחר להירשם לתוכנית האנתרופולוגיה באוניברסיטת הרווארד. הופמן סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה בתחום זה והוצעה לו משרה בפקולטה לאנתרופולוגיה באלמה מאטר שלו. הוא דחה את ההצעה ובשנת 1920 נסע תחת זאת לגרמניה ללמוד מוזיקה בקונסרבטוריון בברלין. בתקופה זו פגש את אנמריה קלרה ("מיני") הופמן (שם נעוריה), מורה גרמנייה למתמטיקה ושפות. השניים נישאו בשנת 1922 והביאו לעולם ילד אחד, קליפורד, בשנת 1927.

לאחר לימודיו בברלין, השתתף הופמן ככנר בתזמורות תיאטרון בברלין, לעיתים קרובות תחת שרביטו של ריכרד שטראוס הנודע. ב-1924 התמנה כמנצח ראשי של האופרה והפילהרמונית של ברסלאו, משרה שבה החזיק במשך עשר שנים עד שהוחלט, עם עליית היטלר לשלטון, שאינו רצוי במשרתו זו בגלל אזרחותו האמריקאית.

הופמן חזר לארצות הברית ב-1934. בבוסטון ייסד את תזמורת קומונוולת' הסימפונית והיה למנהלה המוזיקלי. הנהלת התזמורת הסימפונית של יוסטון התרשמה ממנו בכהונתו זו והזמינה אותו לכהן ב-1936 כמנהל מוזיקלי של תזמורת יוסטון. הופמן היה דמות מקובלת ביוסטון ותקופת כהונתו שם הייתה ארוכה משל כל מנהל מוזיקלי שקדם לו.

בשנת 1947 עזב הופמן את יוסטון וכעבור זמן קצר התקבל לעבודה כאחראי על המוזיקה התזמורתית באוניברסיטת אינדיאנה, משרה בה התמיד עד מותו.

בדרכם לאינדיאנה, לאחר ביקור של חג המולד בשנת 1955 אצל בנם ביוסטון, נהרגו ארנסט ואנמריה הופמן בתאונת דרכים בכביש כפרי בלואיזיאנה, ב-3 בינואר 1956.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Roussel, Hubert. The Houston Symphony Orchestra 1913-1971. Austin: University of Texas Press, 1972. ISBN 0-292-73000-4.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]