ארסן גלסטיאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארסן גלסטיאן
Арсен Галстян
לידה 19 בפברואר 1989 (בן 35)
נרקין קארמירגביור, ארמניה
מידע כללי
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
משקל 60 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.70 מטר[1]
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 60 ק"ג
מאמן איגור רומנוב
הישגים
פרסים והוקרה עיטור הידידות (רוסיה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
המשחקים האולימפיים
זהבלונדון 2012עד 60 ק"ג
אליפות העולם
ארדטוקיו 2010עד 60 ק"ג
אליפות אירופה
זהבטביליסי 2009עד 60 ק"ג
ארדאיסטנבול 2011עד 60 ק"ג
ארדקאזאן 2016עד 66 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארסן ז'ראייביץ' גלסטיאןארמנית: Արսեն Գալստյան, ברוסית: Хасан Магометович Халмурзаев; נולד ב-19 בפברואר 1989) הוא ג'ודוקא רוסי יליד ארמניה. גלסטיאן מתחרה בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג והוא האלוף האולימפי מלונדון 2012. גלסטיאן מחזיק גם במדליית ארד מאליפות העולם מ-2010 ובשלוש מדליות מאליפות אירופה.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלסטיאן נולד ב-19 בפברואר 1989 בעיירה נרקין קארמירגביור שבצפון-מזרח ארמניה. אביו היה שחקן כדורגל ששיחק בחצי השני של שנות השבעים במועדון הכדורגל פ.צ. אימפולס ומאוחר יותר באררט ירוואן. בצעירותו, גלסטיאן אהב לתופף. כאשר היה בן שבע, עבר עם משפחתו לעיירה גיאגינסקאיה שבמערב רוסיה. גלסטיאן שיחק כדורעף וכדורגל לפני שהחל להתאמן במועדון הג'ודו המקומי. אחיו, ארמן וטיגראן, גם מתחרים בג'ודו. איגור רומנוב היה מאמנו הראשון של גלסטיאן ועדיין מאמנו האישי.[3]

מאוחר יותר גלסטיאן עבר לעיר קרסנודאר ועבד כמפקח זוטר במרכז מעצר ביטחוני במחוז קרסנודאר. גלסטיאן היה סטודנט במחלקת הספורט של אוניברסיטת קברדינו-בלקאריאן.[4]

בשנת 2007, התחרה באליפות רוסיה בג'ודו וסיים במקום השלישי. באותה השנה החל גם לייצג את רוסיה בתחרויות בינלאומיות. הוא חבר נבחרת הג'ודו הרוסית מאז שנת 2007. בשנת 2009 התחרה באליפות אירופה וזכה במדליית הזהב, ברבע הגמר ניצח את רובן האוקס ההולנדי ובחצי הגמר את אליו ורדה האיטלקי. בגמר ניצח את גאורגי זנטראיה האוקראיני כאשר כחצי דקה מפתיחת הקרב קיבל ניקוד ווזארי ולקראת הדקה האחרונה לקרב גלסטיאן ביצע תרגיל נוסף ושוב קיבל ווזארי שהיווה בעצם איפון והספיק לנצח את האוקראיני.[5] ביולי אותה השנה הוא התחרה בגראנד סלאם ריו דה ז'ניירו וזכה במדליית הארד.

בינואר 2010, הוא התחרה בטורניר המאסטרס היוקרתי שנערך בסוואן שבדרום קוריאה וזכה במדליית הארד. ב-21 במאי הוא זכה במדליית הארד בגראנד סלאם ריו דה ז'ניירו, כמו שעשה שנה לפני כן. ב-12 בספטמבר הוא התחרה באליפות העולם שנערכה בטוקיו וזכה במדליית הארד. בשלב רבע הגמר ניצח את הירואקי היראוקה היפני לאחר שביצע תרגיל בריח, בחצי הגמר הפסיד לגאורגי זנטראיה האוקראיני ונשר לקרב על מדליית הארד בו גבר על אליו ורדה האיטלקי.

באליפות אירופה בשנת 2011 שנערכה באיסטנבול, זכה גלסטיאן במדליית הארד. הוא הגיע לשלב רבע הגמר בו פגש את אליו ורדה והצליח לנצח כשתי דקות מפתיחת הקרב לאחר שקיבל איפון. בחצי הגמר הוא הפסיד לבקיר אוזלו הטורקי ונשר לקרב על מדליית הארד בו ניצח באיפון את אמירן פאפינשווילי הגיאורגי. באליפות העולם באותה השנה סיים במקום השביעי. עוד באותה השנה הוא זכה במדליית הכסף בטורניר המאסטרס שנערך בבאקו.

את שנת 2012 גלסטיאן פתח עם זכייה בטורניר המאסטרס שנערך ב-14 בינואר באלמטי לאחר ניצחון בגמר על רישוד סובירוב האוזבקי. ב-28 ביולי הוא התחרה במשחקים האולימפיים בלונדון וזכה במדליית הזהב. בקרב הראשון ניצח גלסטיאן את זקארי גורוזה מניז'ר, בשמינית הגמר ניצח את יאן סיקארדי ממונקו וברבע הגמר ניצח את אלוף אסיה צ'וי גוואנג-היון הקוריאני. בשלב חצי הגמר גלסטיאן ניצח את המדורג ראשון בעולם רישוד סובירוב האוזבקי ובגמר גבר באיפון על הירואקי היראוקה היפני 41 שניות מפתיחת הקרב. זכייה זו הייתה המדליה הראשונה של רוסיה במשחקים האולימפיים בלונדון וגלסטיאן הפך לג'ודוקא הראשון בתולדות הפדרציה הרוסית שזוכה במדליית זהב אולימפית.

בנובמבר 2013, הוא זכה במדליית ארד בגראנד פרי אבו דאבי ובשנת 2014 זכה במדליות ארד בגראנד פרי דיסלדורף וגראנד פרי טביליסי, באליפות אירופה באותה השנה סיים במקום השביעי. בשנת 2015 גלסטיאן עבר לקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג וזכה במדליית ארד בגראנד פרי בודפשט, במדליית ארד בגראנד פרי אולן בטור ובמדליית כסף בגראנד סלאם אבו דאבי.

באליפות אירופה בשנת 2016 שנערכה בקאזאן זכה במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג לאחר שניצח בקרב על המדליה את אדריאן גומבוץ הסלובני. בגראנד סלאם אבו דאבי באותה השנה זכה במדליית הארד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארסן גלסטיאן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל וסטטיסטיקות אודות הג'ודוקא באתר sports-reference.com
  2. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.
  3. ^ אולגה בונדרנקו, אנה קוזינה, "סולו על הטטאמי", 2 באוגוסט 2012, אתר '.www.rg.ru' (ברוסית)
  4. ^ "ביוגרפיה של הג'ודוקא ארסן גלסטיאן", 28 ביולי 2012, אתר 'רי"א נובוסטי' (ברוסית)
  5. ^ הקרב מול גאורגי זנטראיה בגמר אליפות אירופה 2009.