ארץ הנהר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ארץ הנהר של דיסני)
ארץ הנהר של דיסני
Disney's River Country
מיקום פלורידה, ארצות הברית
תאריך פתיחה 20 ביוני 1976
אתר נופש דיסניוורלד
תמה אתר קיט כפרי בראשית המאה ה-20
מפעיל חברת וולט דיסני
אתרי מפעיל נוספים וולט דיסני
קואורדינטות 28°24′41″N 81°33′53″W / 28.4113°N 81.5647°W / 28.4113; -81.5647
(למפת אורלנדו רגילה)
 
ארץ הנהר
ארץ הנהר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארץ הנהראנגלית: River Country) היה פארק המים הראשון שנבנה באתר הנופש וולט דיסני וורלד. הפארק נפתח ב-20 ביוני 1976 ונסגר ב-1 בספטמבר 2001 (ההודעה הרשמית על סגירתו באה ב-2005), ככל הנראה בגלל הידלדלות מספר המבקרים אחרי פתיחת חוף סופת השלגים ולאגונת הטייפון, שני פארקי המים הנוספים של דיסני.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפארק הוקם על גדת אגם, סמוך לאי התגליות, והיה בפועל חלק מאתר הנופש מצודת השממה של דיסני. בהתאם לתמה של אתר הנופש, נבנה הפארק בסגנון כפרי פשוט, ברוח שאיזכרה במשהו את המערב הפרוע ואת הנופים שתוארו בספרי מארק טוויין. במהלך בניית הפארק נבנה סכר בעל מראה טבעי בין האגם לפארק, ונוצרה לגונה פנימית. מערכת סינון תת-קרקעית אפשרה מעבר מים מהאגם לתוך הלגונה הפנימית. בשטחי הפארק הוצבו סלעי ענק מלאכותיים, בדומה למתקן רכבת הר הרעם הגדול שבממלכת הקסם). הצלחתו הגדולה של הפארק, שהדמות שזוהתה איתו הייתה כוכב הסרטונים המונפשים "גופי," הובילה את חברת דיסני לפתוח שני פארקי מים נוספים, ששטחם גדול יותר, ואלו משכו בהתמדה קהל מבקרים גדול יותר. חברת דיסני ניסתה להחיות את הפופולריות של הפארק, בשנות התשעים של המאה הקודמת, באמצעות כינון מסורת של "מסיבת מים כל-אמריקנית", אך הניסיון לא צלח.

מוקדי עניין בפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפארק כלל מספר מוקדי עניין ומתקנים, עמם ניתן למנות את:

  • "וופ אן הולר הולו" (Whoop 'n' Holler Hollow) - שתי מגלשות מים שגובהן 79 מטרים ואורכן 49 מטרים. מוצא המגלשות היה לתוך הלגונה המלאכותית, ששטחה היה 2,000 מ"ר.
  • "מפלי המגלשה החלקלקה" (Slippery Slide Falls) - שתי מגלשות מים שמוצאן לתוך בריכה גבוה יותר שנקראה "בריכת מעלה הזרם" (Upstream Plunge) - בריכה שהכילה 1,250 מ"ק מים.
  • "האשדות המקציפים" (White Water Rapids) - מגלשה מקורה, שאורכה 100 מטרים.
  • "שביל הטבע נקודת הברוש" (Cypress Point Nature Trail) - מסלול נופים על טיילת עץ מוגבהת, אל תוך ביצת הברושים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארץ הנהר בוויקישיתוף