ארתור מורגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארתור מורגן
Arthur Morgan
הופעה ראשונה Red Dead Redemption 2
גילום הדמות רוג'ר קלארק
מידע
גיל 36
תאריך לידה 1863
מקום לידה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
מקצוע שודד, אקדוחן
חברה בקבוצה כנופיית ואן דר לינד
אזרחות ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
תאריך פטירה 1899
סיבת המוות שחפת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארתור מורגןאנגלית: Arthur Morgan) הוא דמות בדיונית והגיבור הראשי הניתן להפעלה במשחק המחשב "Red Dead Redemption 2". כחבר בכיר בכנופיית ואן דר לינד, ארתור חייב להתמודד עם שקיעת המערב הפרוע תוך ניסיון לשרוד מול כוחות ממשלה ויריבים אחרים בייצוג בדיוני של הגבול האמריקאי. הוא דובב ושוחק על ידי רוג'ר קלארק באמצעות לכידת הופעה.

Rockstar Games החליטו למקד את "Red Dead Redemption 2" בדמות אחת, על מנת לעקוב אחריו באופן אישי יותר. הם הרגישו שזה מתאים יותר למבנה הנרטיבי של מערבון. קלארק רצה לשחק את ארתור באופן שהיה מורכב מספיק כדי שהשחקן יבחר את דרכו ועדיין יהיה הגיוני. הוא קיבל השראה משחקנים כמו טושירו מיפונה, ג'ון וויין ורוב וויטהוף, שגילם את ג'ון מרסטון במשחק וקודמו.

ארתור זכה לשבחים מהמבקרים, כאשר מורכבותו ודרכו לגאולה הם לרוב נושא של שבחים. המבקרים גם שיבחו אותו על שהביא לחיים את העולם ודמויות אחרות. על עבודתו, קלארק צבר מועמדויות רבות וזכה בפרס ההופעה הטובה ביותר ב-The Game Awards.

פיתוח דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הפיתוח ב-Rockstar Games קבע שתהיה דמות אחת לשליטה ב-"Red Dead Redemption 2", בניגוד לשלושת הגיבורים בכותר הקודם של Rockstar" Grand Theft Auto V"‏ (2013), כדי להבין טוב יותר כיצד האירועים משפיעים עליו. הם גם ראו שהמבנה הנרטיבי של מערבון מחייב פרספקטיבה אחת.

השחקן רוג'ר קלארק גילם את ארתור מורגן ב-"Red Dead Redemption 2". בתהליך לכידת הביצועים כלל הקלטה סימולטנית של תנועה ודיבור, בעוד שחלק קטן נעשה בדיבוב. בחקר התפקיד, ההשראה העיקרית של קלארק הגיעה מ-טושירו מיפונה, שההתנהגות הסטואית אך ההומוריסטית של הדמויות שלו החזיקה במורכבויות שהוא רצה בארתור. קלארק השיג תובנה מ"ההצעה" (2005) מכיוון שהוא הכיל קשת אופי דומה לזו של ארתור. הוא צפה בסרטים כמו "בצהרי היום" (1952), כמו גם ביצירתו של ג'ון וויין; למרות שצפה "בטרילוגיית הדולר" (1964–1966) הוא לא הפיק הרבה מהתיאור של קלינט איסטווד של האיש ללא שם, כי הוא חש שארתור מדבר יותר. קלארק האזין בקביעות לגרסת 1993 של דון אדוארדס לשיר "Coyotes" במהלך ההפקה.

קלארק רצה שהדמות שלו תהיה מורכבת מספיק כדי שהשחקן יקבל החלטות מבלי שהם ירגישו לא אופייניים. הוא התמודד בתחילה עם קושי עם הרעיון הזה, שכן הביצוע בכבוד הגבוה היה שונה מהכבוד הנמוך, אבל הוא הבין שארתור הוא מישהו שיכול בקלות לסתור את עצמו. במטרה להראות את הפגיעות של האגו של ארתור, קלארק הבחין שהטינה של ג'ון מרסטון על כך שיש לו משפחה התפרקה כשבסופו של דבר ביקש לעזור להם. ההופעה של רוב וויטהוף בתור ג'ון במשחק הראשון השפיעה על שלו. עניין אהבה שני לארתור נחתך מחוסר השפעה רצויה.

הסופר דן האוזר היה מעוניין לחתור תחת הטרופ של ההובלה החל חלש ולהתחזק ככל שהסיפור מתקדם; במקום זאת, ארתור כבר קשוח בתחילת המשחק, והוא "נלקח לרכבת הרים אינטלקטואלית יותר כאשר השקפת העולם שלו מתפרקת". הוא הרגיש שלדעיכת הגבול האמריקאי הייתה השפעה עמוקה על ארתור, וציין כי הדמות "לכודה בין הגועל נפש של הטבע לבין האכזריות של פלישת התיעוש בציוויליזציה". האוזר נמנע מלפגוש את קלארק על הסט כדי להימנע מלשמוע את קולו האמיתי.