אשר קרני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אשר קרני (יליד 1954) הוא איש עסקים ישראלי יליד הונגריה ואזרח דרום אפריקה, שהיה מעורב בהברחת ציוד לתוכנית הגרעין הפקיסטנית ולתוכנית הגרעין הישראלית[דרושה הבהרה]. הוא היה מקורבו ושותפו של עבד אלקדיר חאן.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרני הגיע לקייפטאון, דרום אפריקה, באמצע 1980 לעבודה בתנועת בני עקיבא. הוא נשאר בקייפטאון והחל לעבוד כאיש מכירות של מכשירים אלקטרוניים עבור חברת אלקטרוניקה מקומית. בזמן עבודתו בחברה הבריח רכיבים אלקטרוניים לא-חוקיים מתוצרת ארצות הברית להודו, פקיסטן וישראל. לאחר שפוטר מהעבודה, הקים עסק פרטי ובאמצעותו המשיך להבריח רכיבים לא חוקיים.[1] קרני נחשד גם בניסיונות הברחת ציוד לקוריאה הצפונית ולמלזיה.[2]

בתחילת 2004 נעצר קרני בזמן ששהה בחופשה עם משפחתו בדנוור, קולורדו.

קרני הואשם בהברחה ומכירה של 200 מחוללי ניצוצות לאדם פקיסטני בשם הומיון חאן, הנחשב לחבר בארגון של עבד אלקדיר חאן וכן קשור לארגוני טרור פקיסטניים.

באוגוסט 2005 הוא נדון לשלוש שנות מאסר על מכירת ציוד לנשק גרעיני לחברות בהודו ובפקיסטן. קרני ריצה את עונשו בבית כלא בניו ג'רזי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עורך הדין של החברה שבה עבד קרני מסר לתחקירן של רשת הטלוויזיה PBS כי קרני מכר רכיבים אלקטרוניים לא-חוקיים להודו, פקיסטן וישראל. קישור לתחקיר: http://www.pbs.org/newshour/bb/africa-july-dec05-nukes_7-26/ (באנגלית)
  2. ^ על פי תחקיר ברשת "Twoday": ‏http://oraclesyndicate.twoday.net/stories/4943361 (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.