אתה בחרתנו (ניגון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"אתה בחרתנו"
שיר
סוגה ניגוני חב"ד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה לשון הקודש עריכת הנתון בוויקינתונים
ספר הניגונים - חב"ד
"ושמחת בחגך
(228)"
"אתה בחרתנו
(229)
"
"עך טי זיעמליאק
(230)"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אתה בחרתנו הוא ניגון שמחה מניגוני חב"ד. זהו אחד הניגונים שלימד הרבי מלובביץ'. הניגון נפוץ גם מחוץ לחסידות חב"ד, מושר בקהילות שונות, וזכה לביצועים רבים.

אודות הניגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילות הניגון הן המילים הפותחות את ברכת קדושת היום בתפילת שבע בשלוש רגלים, ראש השנה ויום הכיפורים המפרש את ההודיה של עם ישראל לה' על הבחירה שלהם על ידי הבורא לעם ואחריות לעבוד אותו ולהפיץ את אור האמת לכל האומות.

אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות, וקידשתנו במצוותיך וקרבתנו מלכנו לעבודתך; ושמך הגדול והקדוש, עלינו קראת

את הניגון לימד הרבי הרבי מלובביץ' את חסידיו בשמחת תורה ה'תשכ"א (1960) קודם תחילת הניגון ציין, שזה מכיל שני בתים, כאשר הבית הראשון מכוון כנגד הצדיקים ואילו הבית השני מכוון כנגד בעלי תשובה, משנת תשכ"ג היה הניגון מושר בחצר הרבי בזמן ששליח ציבור היה מיסים קדושה בחזרת הש"ץ בתפילת שחרית ומוסף של חגים, וכך נהוג בבתי כנסיות של חב"ד בעולם והוא אחד מהניגונים המכוונים אותם נוהגים לנגן בזמנים מיוחדים.

הניגון מופיע בספר הניגונים – חב"ד ניגון מספר רכ"ט (229).

עיבודים מוזיקליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20 הופיע השיר באלבום "ניגוני חב"ד" 2 של ניח"ח[1], ב־1995 הופיע הניגון באלבום "ניגוני הרבי" של אבי פיאמנטה[2], ב־2011 הופיע באלבום פסח בירושלים, ב־2015 הופיע הניגון באלבום "צמאה 1" בביצוע אהרן רזאל[3], ב־2017 הופיע הניגון באלבום "הניגונים" של משה לאופר בביצוע שמחה פרידמן ועוד.

השיר בוצע במהלך השנים גם על ידי אלי מרקוס, בני פרידמן[4] ואחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתה בחרתנו להאזה מתוך תקליט מספר 2 של ניח"ח באתר Chabad.org.
  2. ^ אתה בחרתנו ביוטיוב
  3. ^ אתה בחרתנו, בביצוע אהרון רזאל, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 3:26)
  4. ^ אתה בחרתנו באתר Chabad.org.