אתה חושב שאתה חכם (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אתה חושב שאתה חכם
כללי
סוגה טריוויה
פיתוח משגב מערכות, פקאן הפקות בע"מ
הוצאה לאור 1998
הפצה הד ארצי
דרישות תוכנה
מנוע משחק Director
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים (Offline)
פלטפורמות מחשב אישי

אתה חושב שאתה חכם היא סדרת משחקי מחשב הומוריסטיים בסגנון שעשועון טריוויה בעלת 4 כותרים אשר פותחו בין השנים 19982001 על ידי שתי חברות ישראליות: פקאן הפקות בע"מ ומשגב מערכות. המשחק מבוסס על סדרת המשחקים You Don't Know Jack.

המשחק הראשון שיצא בסדרה הוא אתה חושב שאתה חכם ובעקבות הצלחת המשחק יצאו אחריו משחקים נוספים באותו הסגנון כגון: אתה חושב שאתה חכם - ילדים, אתה חושב שאתה חכם - ספורט והמשחק האחרון בסדרה אתה חושב שאתה חכם 2. בכל המשחקים בסדרה הקריין הוא טל פרידמן חוץ מהמשחק המיועד לילדים, בו הקריין הוא משה פרסטר. המשחק היה מוכר כמעט בכל בית בישראל שכן הרבה חברות גדולות בארץ היו נוהגות לתת את המשחק לעובדים שלהם כשי לחג.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שונה ממשחקים 'מסורתיים' יותר בכך שההומור מתחיל כבר בשלב ההתקנה. בזמן התקנת המשחק יתחיל הקריין לדבר ולהגיב בהתאם לזמן שלוקח להתקנה להסתיים. בסוף ההתקנה יודיע הקריין על סיום ההכנות וניתן יהיה להתחיל לשחק.

עם פתיחת המשחק ניתן לבחור את כמות השחקנים (עד שלושה), שיתמודדו אחד מול השני על מנת לצבור כמה שיותר כסף. לאחר מכן יש להזין את שמו ואת מינו של כל מתמודד. במידה שהשחקן יאחר להזין את שמו יוקלד עבורו שם אקראי. אחר כך יהיה על המשתתפים לבחור בין 18 שאלות (משחק ארוך) עד 6 שאלות (משחק מהיר). בסוף הגדרת המשחק יגיע הסבר לפיו לכל מתמודד יוגדר מקש על המקלדת המהווה את הזמזם שלהם.

במהלך המשחק יבחר כל משתתף נושא בתורו, כשלכל נושא מוגדרת רמת קושי וסכום זכייה במקרה של תשובה נכונה (הסכומים בדרך כלל נעים בין 1,000 עד 3,000 שקלים/דולרים). לאחר שהנושא נבחר יקריא הקריין שאלה ולאחר מכן יינתנו לכל השחקנים כ-10 שניות "ללחוץ על הזמזם". לאחר לחיצה על הזמזם, רק השחקן שלחץ יוכל לענות ויהיה עליו לבחור בין ארבע תשובות לשאלה. במידה שהתשובה נכונה, הוא יזכה בסכום השאלה שהוגדר מראש, ובמידה שיטעה יפסיד כמות מסוימת של כסף ולא יוכל לענות יותר, ושאר המתמודדים יוכלו לענות במקומו. לאחר זכייה עוברים לבחירת הנושא של השחקן הבא. במידה שכולם טועים יעיר על כך הקריין ובחירת הנושא תעבור לשחקן הבא בתור.

המלכודת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לשאלות הרגילות יפתיע המשחק את המתמודדים עם שלב מיוחד בשם "המלכודת" - שאלה תופיע על המסך באופן קבוע, אך במקום להמתין ללחיצה על הזמזם ולבחירת התשובות יופיעו התשובות וייעלמו בזו אחר זו. על המתמודדים ללחוץ על הזמזם רק ברגע שהתשובה הנכונה מופיעה. קצב ההופעה וההיעלמות של השאלות יעלה ככל שהשלב יתקרב לסיומו.

אפיקומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר מקלידים שם שנחשב למילה בוטה או גסה, הקריין יגיב בהתאם. במשחק הוכנסו שמות נפוצים והקריין פונה אליו בשמם.

תאריכים וזמנים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהמשחק מופעל הוא יכול לזהות את השעה והתאריך במחשב, מה שגורם להתנהגות שונה של המשחק מהרגיל. ההתנהגות הזאת באה לידי ביטוי במשפטים שהקריין אומר לפני שהמשחק מתחיל. ההתנהגות הזאת לא משפיעה על המשחק באופן ישיר, שכן זה רק אפיקומן.

  • האחד באפריל - במידה והמשחק יזהה שהתאריך הוא 1 באפריל, המשחק ימתח את השחקן ויודיע שכל קובצי המשחק נמחקו.
  • שעות הלילה - במידה והשחקן ישחק במשחק בין 12 בלילה ל-5 לפנות בוקר, הקריין יציין שעדיף להם לשחק טריוויה אם בכל מקרה אין לשחקנים משהו יותר טוב לעשות (אם הם לא מצליחים לישון).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]