אתמול בלילה בסוהו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אתמול בלילה בסוהו
Last Night in Soho
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי אדגר רייט
הופק בידי טים בוואן
אריק פלנר
נירה פארק
אדגר רייט
תסריט אדגר רייט
קירסי וילסון-קיירנס
עריכה פול מקליס
שחקנים ראשיים תומאסין מקנזי
אניה טיילור-ג'וי
מאט סמית
דיאנה ריג
ריטה טאשינגהם
טרנס סטמפ
מוזיקה סטיבן פרייס
צילום צ'ונג-הון צ'ונג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Working Title Films
Film4 Productions
Complete Fiction Pictures
חברה מפיצה Focus Features (ארצות הברית)
סרטי יוניברסל (הפצה עולמית)
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 באוקטובר 2021
משך הקרנה 116 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה מותחן פסיכולוגי
אימה
הכנסות באתר מוג'ו lastnightinsoho
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אתמול בלילה בסוהואנגלית: Last Night in Soho) הוא סרט אימה-מתח פסיכולוגי בריטי משנת 2021, המבוים על ידי הבמאי אדגר רייט עם תסריט מאת רייט וקריסטי וילסון-קיירנס, שמבוסס על סיפור מאת רייט.[1] בסרט מככבים בתפקידים הראשיים תומאסין מקנזי, אניה טיילור-ג'וי, מאט סמית, דיאנה ריג, ריטה טאשינגהם וטרנס סטמפ. בסרט מופיעים בפעם האחרונה ריג ומרגרט נולאן, שנפטרו בספטמבר ובאוקטובר 2020, בהתאמה. בסרט, צעירה ששואפת להיות מעצבת אופנה בעלת אהדה לשנות השישים חווה חזיונות מוזרים.

הסרט יצא לאקרנים ב-29 באוקטובר 2021 בהפצת סרטי יוניברסל ו-Focus Features. עם יציאתו, הסרט זכה לביקורות משבחות על עיצוב ההפקה, הצילום, המשחק, הבימוי והמוזיקה אולם כתיבת הסרט קיבלה ביקורת שלילית למדי.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלואיז "אלי" טרנר אוהבת את המוזיקה והאופנה של שנות ה-60 וחולמת להיות מעצבת אופנה. אמה, גם היא מעצבת, התאבדה במהלך ילדותה. אלי רואה מדי פעם את רוח הרפאים של אמה במראות.

אלי עוברת מביתה הכפרי לווסט אנד של לונדון כדי ללמוד בקולג' האופנה של לונדון, שם היא מתקשה להשתלב עם בני גילה, במיוחד השותפה הסנובית שלה ג'וקסטה. רק ג'ון, עוד תלמיד, מזדהה עמה. אומללה במעונות, אלי עוברת לגור ליד רחוב גודג' בבעלותה של גב' קולינס הקשישה.

באותו לילה, לאלי יש חלום חי שבו היא מועברת אחורה בזמן לשנות ה-60. בקפה דה פריז, היא מתבוננת באישה צעירה בלונדינית בטוחה בעצמה, סנדי, השואפת להפוך לזמרת במועדון. סנדי מתחילה מערכת יחסים עם מנהל המקום, ג'ק, אשר הוא מה"טדי בויז". למחרת בבוקר, אלי מעצבת שמלה בהשראת סנדי ומגלה נשיכת אהבה בצווארה.

לאלי יש חלום נוסף בו סנדי עוברת בהצלחה אודישנים במועדון לילה בסוהו, שאורגנו על ידי ג'ק, לפני שהיא חוזרת לאותו מיטה שאלי שכרה. בהשראת החזונות האלה, אלי צובעת את שיערה לבלונדיני, משנה את סגנון האופנה שלה כך שיתאים לזה של סנדי, ומקבלת עבודה בפאב. היא נתקלת באדם כסוף-שיער, שמזהה את קווי הדמיון שלה לסנדי. בחלומות נוספים, אלי מגלה שסנדי לא חיה את החיים להם קיוותה, וג'ק מתחיל לסרסר את סנדי לשותפים העסקיים שלו, אשר הם מתעללים בה ואונסים אותה.

בחיי הערות שלה, אלי מוטרדת מהופעות מפלצתיות שדומות לג'ק ולגברים שהתעללו בסנדי, ונמלטת ממסיבת ליל כל הקדושים שהיא משתתפת בה עם ג'ון לאחר שהרוחות דוחקות אותה לפינה. ג'ון חוזר איתה למיטתה, שם יש לה חזון של ג'ק רוצח את סנדי. אלי מחליטה לאתר את הגבר כסוף השיער, שלדעתה הוא ג'ק. היא הולכת למשטרה, אבל לא מתייחסים אליה ברצינות.

אלי מנסה למצוא דיווחים בעיתונים על הרצח של סנדי בספריית האוניברסיטה אך נכשלת. היא מוקפת ברוחות המפלצתיות וכמעט דוקרת את יוקסטה בבהלה. מתוך אמונה שהיא חייבת לנקום בסנדי, אלי מתעמתת עם הגבר כסוף השיער. הוא מכחיש שהרג את סנדי לפני שנפגע ונהרג על ידי מונית. בעלת הבית של הפאב אומרת לאלי שהאיש אינו ג'ק אלא שוטר בדימוס, ששמו האמיתי הוא למעשה לינדזי. אלי נזכרת בו מחלומותיה; הוא ניסה לעזור לסנדי להימלט מחיי הזנות שלה.

הרוסה, אלי מחליטה לעזוב את לונדון וג'ון מסיע אותה חזרה לביתה של גב' קולינס. היא מודיעה לגב' קולינס שהיא עוזבת. גב' קולינס מכינה לה כוס תה ומספרת לה שבלש הגיע ושאל על הרצח של סנדי. גב' קולינס מגלה שהיא סנדי, ושהיא הרגה את ג'ק בהגנה עצמית כאשר איים עליה בסכין. לאחר מכן היא פיתתה את הגברים שהתעללו בה לחדרה והרגה אותם, והסתירה את גופותיהם בבית. גב' קולינס מגלה שהיא סיממה את התה של אלי ותהרוג אותה כדי למנוע ממנה לספר לאף אחד.

בקטטה, סיגריה מהמאפרה של גב' קולינס מציתה קופסת תקליטים. ג'ון בא לעזרתה של אלי אך גב' קולינס דוקרת אותו. אלי בורחת לחדרה, שם רוחות הקורבנות של סנדי מתחננות לאלי להרוג את גב' קולינס, אך היא מסרבת. גב' קולינס נכנסת לחדר של אלי, שם היא רואה את הרוחות וזוכה לסטירה מרוח הרפאים של ג'ק. כשהמשטרה בחוץ, היא מנסה לשסף את גרונה אבל נעצרת על ידי אלי, שאומרת לה שהיא מבינה למה היא הרגה את הגברים. גב' קולינס, בתור סנדי, אומרת לאלי להציל את עצמה ואת ג'ון מהשריפה ההולכת וגוברת. סנדי נשארת בבניין בזמן שהוא נשרף.

זמן מה לאחר מכן, אלי נהנית מהצלחה כאשר השמלות שלה מוצגות בתצוגת אופנה. היא זוכה לברכה מאחורי הקלעים על ידי סבתה וג'ון, עכשיו החבר שלה. אלי רואה את רוחה של אמה במראה ולאחר מכן חזיון של סנדי, אשר מנופפת לעברה ומעיפה לה נשיקה ובזה הסרט מסתיים.

צוות השחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2019, אדגר רייט הצהיר שסרטו הבא יהיה סרט אימה-מתח פסיכולוגי שיתרחש בלונדון, ושהתסריט לסרט ייכתב על ידי התסריטאית קריסטי וילסון-קיירנס.[2][3]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019, דווח על ליהוקם של אניה טיילור-ג'וי, מאט סמית ותומאסין מקנזי לתפקידים הראשיים,[4][5] וביוני 2019, דווח על ליהוקם של דיאנה ריג, טרנס סטמפ, ריטה טאשינגהם, מייקל אייג'או וסינוב קרלסן.[6] ריג נפטרה זמן קצר לאחר סיום צילומי הסרט, מה שהפך את הופעתה בסרט לתפקידה הקולנועי האחרון. זוהי גם הופעתה האחרונה של מרגרט נולאן, המופיעה בסרט בתפקיד משנה, שנפטרה באוקטובר 2020.[7]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-23 במאי 2019 והסתיימו ב-30 באוגוסט 2019.[8] על פי רייט, הסרט לקח השראה רבה מסרטי אימה בריטיים אחרים, כמו "המבט" של ניקולס רוג ו"רתיעה" של רומן פולנסקי.[9] דרך חשבון האינסטגרם שלו, רייט פרסם תמונות אחדות שחשפו את הפקת הסרט שבה לצילומי השלמה בין 24 ביוני 2020 ל-5 באוגוסט 2020.[10][11][12][13]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים באוקטובר 2021.[14] במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-25 בספטמבר 2020, אך נדחה ל-23 באפריל 2021,[15] ואז שוב נדחה לאוקטבר 2021, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אתמול בלילה בסוהו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Last Night in Soho". Writer's Guild of America. Retrieved 3 May 2020.
  2. ^ Travis, Ben; Nunget, John (21 January 2019). "Edgar Wright's Next Film Is A Psychological Horror, Plus 'Baby Driver 2' Update – EXCLUSIVE". Empire. Retrieved 21 January 2019.
  3. ^ Clarke, Stewart (22 January 2019). "Edgar Wright Preps London-Set Psychological Horror Movie, Talks 'Baby Driver 2'". Variety. Retrieved 22 January 2019.
  4. ^ Kroll, Justin (4 February 2019). "Anya Taylor-Joy to Star in Edgar Wright's Thriller 'Last Night in Soho' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 4 February 2019.
  5. ^ Hipes, Patrick (21 February 2019). "'Last Night In Soho': Thomasin McKenzie, Matt Smith Join Edgar Wright's Next Movie". Deadline Hollywood. Retrieved 21 February 2019.
  6. ^ Clarke, Stewart (25 June 2019). "Diana Rigg, Terence Stamp Join Edgar Wright's 'Last Night in Soho' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 25 June 2019.
  7. ^ Guy, Jack (12 October 2020). "'Goldfinger' actress Margaret Nolan dead at 76". CNN. Retrieved 5 November 2020.
  8. ^ Tyler, Jacob (8 March 2019). "'Last Night in Soho' Will Begin Filming May 20 In London, England". Geeks WorldWide. Retrieved 9 March 2019.
  9. ^ Sharf, Zack (28 October 2019). "'Edgar Wright's 'Last Night in Soho' Plot: Time Travel Horror". IndieWire. Retrieved 28 October 2019.
  10. ^ Wright, Edgar (24 June 2020). "Back to work..." Retrieved 4 August 2020 – via Instagram.
  11. ^ Wright, Edgar (17 July 2020). "Instagram post by Edgar Wright • Jul 17, 2020 at 7:13am UTC". Retrieved 4 August 2020 – via Instagram.
  12. ^ Wright, Edgar (1 August 2020). "Back at work? Or shooting a 90's indie album cover?". Retrieved 4 August 2020 – via Instagram.
  13. ^ Wright, Edgar (4 August 2020). "That's a wrap (again). Thanks to my very hard working cast and crew, and my amazing producers who made it safe and possible for us to get..." Retrieved 4 August 2020 – via Instagram.
  14. ^ D’Alessandro, Anthony (21 January 2021). "'No Time To Die' Eyes Second Weekend In October For Theatrical Release; Universal Fills Easter With 'Nobody'". Deadline Hollywood. Retrieved 21 January 2021.
  15. ^ Wright, Edgar [@edgarwright] (26 May 2020). "Haunted by someone else's past, but we'll see you in the future... It's true, #LastNightInSoho is not quite finished yet due to Covid 19. But, I'm excited for you all to experience it, at a big screen near you, on 23 April 2021. @LastNightInSoho @FocusFeatures @universaluk" (Tweet). Retrieved 26 May 2020 – via Twitter.
  16. ^ Rubin, Rebecca (20 April 2020). "'The Batman,' 'Sopranos' Movie Get New Release Dates". Variety. Retrieved 20 April 2020.